Paras hengellinen laulu?
Mikä on sinun mielestä paras virsi tai hengellinen laulu?
Kommentit (262)
Lahjoillasi meitä siunaat, kaiken annat ajallaan. Opeta, oi Herra meitä omastamme jakamaan.
Black WIdow - Come to the Sabbat
Help me in my search for knowledge
I must learn the secret art
Who dares to help me raise the one
Whose very name sears my heart
Astaroth
Discard your clothes and come on foot
Through streams and fields and moonlit moors
Your body soaked in secret oils
Perfumed herbs will heal your sores
Join me in my search for power
Wives and husbands bring your kin
Well be as one within the hour
Let the Sabbat now begin
Come, come, come to the Sabbat
Come to the Sabbat, Satans there
Come, come, come to the Sabbat
Come to the Sabbat, Satans there
Mozart Requiem mielellään kirkossa livenä esitettynä orkesterilla ja kuorolla 👌
Ala-asteella jollotettiin paljon ikäviä mollivirsiä(mm. mainitut Täällä Pohjantähden alla, Älä hylkää, Jumala jne.) mutta myös iloisenpia hengellisiä lauluja ja toki muutakin musiikkia.
Monen lapsuuteni suosikkilaulun hengellisyyttä en tajunnut.
"Vanha musta Joe" on selvä virsi, jossa iäkkään henkilön ystävät ovat kuolleet ja hän odottaa vuoroaan...
"Aaveratsastajat" on selvä syntisestä elämästä helvetillä pelotteleva laulu, mutta minulle se oli pelkkä kummitusjuttu. Pisin erityisesti The Shadowsin instrumentaaliversiosta.
T: nimim. Assburger
Hildegard von Bingen De spiritu sancto
Oi katso mikä aamu. Vaikka arvostan kirkkoa, kristillisiä arvoja ja perinteitä, en itseasiassa usko jumalaan tai kuolemanjälkeiseen elämään. Silti tämä laulu lohduttaa
Pilvimuurista valo välähtää. Negrospirituaalit noin muutenkin eikä mitään itkuvirsiä
Vanha lasten hengellinen laulu, jota mamma lauloi minulle illalla laittaessaan minua nukkumaan: Onpa taivaassa tarjona lapsillekin, jotka Jeesusta rakastavat ...
Kahden maan kansalainen -Jaakko Löytty
Tämä on aika surullinen biisi, mutta olen paljon kuunnellut tätä. Minusta sanoiltaan hyvä ja musiikkityyliltään myös.
Ora pro nobis Lucifer - Behemoth
The satanic darkness - The Black Satans
Tästä biisistäkin voi löytää uskonnollista teemaa. Pidän tästä biisistä itse paljon.
Jukka Kuoppamäen Matkamiehen virsi. Ei voi itkemättä kuunnella.