Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alustava tutkimustulos suomalaiskouluista: Opettajat nöyryyttävät ja pilkkaavat oppilaita

Vierailija
18.03.2024 |

Mä alotan tän jutun sanomalla sen, että kaikki opettajat eivät ole huonoja. Mä olen itse tavannut ja ollut muutaman todella hyvän opettajan opettamana, nää opettajat on jopa ollu mulle vanhemman roolissa tarvittaessa. 

Mutta sitten se puoli mistä ei haluta puhuvan ollenkaan. Suomessa on todella paljon huonoja opettajia. Opettajia ketkä kohtelevat lapsia epätasa-arvoisesti. Mä olen itse ollut tämän käytöksen uhrina monesti. Se on ollut joko muuttaessa toiselle paikkakunnalle ja mentäessä uuteen kouluun, tai sitten se huono suhtautuminen on tullut muutenvaan mun taustan takia. Mä tulen "huonommasta" perheestä, alkoholismin täyttämästä lapsuudesta, "huonolta" alueelta. Tämä on näkynyt siinä miten mua ollaan kohdeltu kouluissa pienestä pitäen. Opettajilla on ollut jo valmiiksi asenne, että "tuosta ei ole mihinkään". Opettajat ovat aina lellineet niitä "paremmista perheistä" olevia lapsia. Nämä lapset jopa tuppaavat saamaan parempia arvosanoja ihan itsekseen. Mä en edes halua lähteä purkamaan kuinka huono meidän koulusysteemi jo itsessään on, mutta joo.....

https://www.apu.fi/artikkelit/kiusaaminen-opettajat-noyryyttavat-oppila…

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varsinkin naisopettaja näkee milloin jollain tytöllä on huippukallis käsilaukku ja aina huoliteltu ja kampaajalla ja kosmetologilla käydään viikottain. Ja tuskin voi olla näkemättä sitä uusinta iPhone15pro:ta!!!

Vierailija
22/26 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään uutta aurigon alla.

Ainahan opettajat, itsekin osana eliittiä, ovat säälimättä sortaneet ja alistaneet oppilaita joiden he tietävät tulevan "alemmista sosiaaliluokista".

Köyhiä kurmootetaan ja pyritään tuhoamaan heidän tulevaisuutensa huonoilla arvosanoilla kun taas yläluokan lapset saavat kaiken mahdollisen tuen ja arvosanojen pyöristämisen ylöspäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on helppo kiusata, siitä se opettaja nauttii.

Vierailija
24/26 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varsinkin naisopettaja näkee milloin jollain tytöllä on huippukallis käsilaukku ja aina huoliteltu ja kampaajalla ja kosmetologilla käydään viikottain. Ja tuskin voi olla näkemättä sitä uusinta iPhone15pro:ta!!!

Ei voisi vähempää kiinnostaa. Ne laukut on feikkikopioita ja nuoret värjää kutrinsa yleensä itse. Vanhemmat kun eivät lupaa sellaisia värjäyksiä laittaa kampaajalla. Puhelimien hinnoista ei minulla ole mitään käryä.

Lapsen puhtaus/likaisuus on oikeastaan ainoa asia, johon kiinnitän joskus huomiota. Osa vanhemmista ei välitä lapsensa hygieniasta yhtään. Varsinkin pojilla on usein taliköhnä hoitamatta, korvat vaikkua täynnä ja leikkaamattomat kynnenaluset mustassa mönjässä.

Vierailija
25/26 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat ovat entisiä koulukiusaajia.

Vierailija
26/26 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajat ovat entisiä koulukiusaajia.

Ja sinä epäilemättä nykyinen.