ulkomaille intiaan???
Eli jos lähtisimme lomalle intiaan,sinne suositellaan malarianestolääkettä.Tiedättekö saako odottaja ottaa mitään sellaista?nyt juuri suurempi malariavaara,kannattaako lähteä ollenkaan sinne?äkkilähdöllä lähdettäis helmikuussa.Onko mitään www-sivuja läääkkeistä mitä saa ottaa ja mitä ei..Ride 9+6
Kommentit (3)
Saatan kuulostaa luulosairaalta tai vastaavalta mutta kehoitan vaihtamaan kohdetta! Minun kaksi ystävää kävivät Intian Gooalla ja he joutuivat hirveään lääkitykseen sekä 2 - 3 viikon pituiselle sairaslomalle ks. reissun jälkeen. Perssilmä pitkällä istuvat pöntöllä ja ämpäri naaman eessä, jos kumpiki pää tahto alkaa laulamaan yhtä aikaa. Kolmas kaverini sai saman kohtalon Brasilian reissulta. Huono tuuri sillainki ku ne oli kaikki samasta työpaikasta, samalta osastolta mut eri aikoihin. ( Joulu - helmikuu - maaliskuu ). Pitäishän tähän tietty olla vähintään 10 hengen otos, että vois sanoa suolistotaudin tarttuvan lähes 100% varmuudella mut jos kaikki kolme mun kavereista on käynyt reissaamassa ks. kohteissa ja saaneet pöpön + heidän matkakumppanit + uudet tuttavuudet ks. matkoilta niin uskallan jo alkaa varottelemaan. Pääsisitkö vaikka Thaimaalle? Kävin itse siellä 2/2006 ja otin hepatiittirokotukset. Mitään ei sattunut. Suoli toimi hyvin jne.
Hei!
Olin Intiassa (Etelässä ja Goalla) pari vuotta sitten ja kyllä siellä taisi porukasta jokaisella jonkin sortin vatsatauti olla jossain vaiheessa. Itse sairastuin Goalla vatsatautiin ja korkeaan kuumeeseen (en uskaltautunut lääkäriin, joten en tiedä minkä pöpön sain). Siellä saattaa myös saada lavantaudin (joku ryhmästämme oli saanut sen Goalta), ja se olisi varmasti vielä vakavampi juttu. Riski sairastua on niin suuri, mielestäni todennäköisempää on että jonkun taudin saa, että en voi suositella matkaa vauva mahassa. Olen samaa mieltä edellisen kanssa, että Thaimaassa hygienia oli ihan toista luokkaa. Siellä matkasta voisi ehkä nauttia muuttumatta hermoraunioksi... :)
Soitapa teratologiseen tietopalveluun, puh.numero löytyy tuolta (poista välit):
http :// www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,548,644,3818,2260,3437