Äitini ei uskalla kirjautua omakantaan
Hitsi vieköön että ärsyttää. Äitini pitäisi käydä katsomassa labrakokeiden tuloksia omakannasta, mutta ei uskalla kun kuulemma pankkitunnukset kaapataan ja mitä vielä...onko kaikki kuusikymppuset noin rasittavia?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Henkilökortin mukana saa jonkin tunnisteen jota voi käyttää netissä . Aion itsekin käyttää sitä pankkitunnusten sijaan koska huijaussivustoja ja muuta on hirveästi .Olen äitiäsi nuorempi.
Siis, saa jonkin tunnisteen ? Minulla ei koskaan ollut henkilökorttia, vain passi. Mobiilivarmenne on hyvä.
JOS laboratoriokokeissa olisi jotain hälyyttävää, ottaisivat yhteyden terveysasemalta ja jopa labrasta!
En viitsi kirjautua sinne. Kaikkea kummaa kirjattu sinne ja kuvailuja minusta. En ole edes mitään ihmeellistä sairastanut. Osa lääkäreistä on ilkeitä ja inhottavia ihan vaan huvikseen.
Mun äiti 76v ei koskaan halua tilata itse mitään netistä - ei edes mistään luotettavasta isosta suomalaisesta yrityksestä. Pelkää tosi paljon antaa korttinsa tietoja minnekään tai maksaa nettipankin kautta.
Mutta sitten haluaa, että minä tai veljeni tilaa hänelle kaikenlaista tarpeellista omilla korteillamme. Ilmeisesti oman lapsen voi "heittää bussin alle ja antaa tulla huijatuksi".
Toki parempi näin, kuin ex-anoppi joka sinisilmäisenä tilasi kaiken, mitä joku puhelinmyyjä keksi tarjota ja sijoitti rahojaan epämääräisten firmojen kautta.
En minäkään uskalla kirjautua omakantaan, vaikka en ole edes äiti. Pelkään kuollakseni, mitä siellä on kirjoitettu ja viimeistään siinä vaiheessa olisin kuoleman sairas.
Joskus olen uusinut omassakannassa reseptin ja senkin tein hyvin kiireesti, enkä muihin tietoihin edes uskaltanut katsoa.
Eli äitisi ei tässä asiassa ole yksin. Se on hyvin pelottavaa, onhan kysymys elämästä ja kuolemasta.
Jos tuo äitisi kirjautumispelko koskee vain Kantaa, niin kyse voi hyvinkin olla siitä, kun joitakin aikoja sitten varoitettiin nimenomaan Kantaan liittyvästä taitavasti tehdystä huijaussivustosta. Tuolla aiemmin joku antoikin hyvän vinkin tähän eli kirjoittaa osoiteriville oikean osoitteen kanta.fi eikä mene mistään linkistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se hieman enempi typerää aukaista netissä lompakko että saa labran tulokset näkyville.
Miksei esim kirjaston kortti kelpaa? Siinäkin on sentään tunnusluku eikä tarvitse pelätä jos kone onkin vieraan hallussa että rahat lähtee. Eihän nyt labran tulokset mikään valtiosalaisuus ole. Ja sitten vielä kaikki OmaKanta, OmaVero, OmaOlo, OmaHoito, OmaWilma, jne kaikki ...aukaistaampa lompsa vielä kerran....
Joo, ja joku Maisa. Sitten on ulkomaalainen omahoitaja, joka ei koskaan soita takaisin. Ainoa fiksu eli Omalääkäri-systeemi lopetettiin, jossa yhdellä lääkärillä oli kaikki tietosi ja jonka luo pääsit halutessasi. Näin meidät vanhukset tapetaan pois häiritsemästä ja kuluttamasta veropalveluita.
Te vanhukset olitte aikoinaan päättämässä leikkauksista.
Esm mielenterveyttä koskien 90 luvulla.
Niin sitä makaa kun petaa
En yhtään ihmettele että vanhemmat (vaikkakin 60v ei kovin vanha ole) ovat paniikissa koska media lietsoo pelkoa että kun suunnilleen katsotkin nettiin päin, tilisi tyhjenee sillä sekunnilla. Kannattaa ottaa mobiilivarmenne käyttöön ja käyttää tiliä jolla ei pidetä niitä miljoonia.