Onko teillä kaikilla alkuraskaudessa olevilla lämmöt koholla?
Siirryn nyt kuumeilijoista tänne puolelle kun plussasin maanantaina ! :D Tokalla yrityskierrolla tärppäsi ja syyskuun lopulla näyttäis olevan la meidän toiselle lapselle. Nyt rv 4+6.
Asia mikä kuitenkin hiukan huolestuttaa on, että pitäisikö tässä kohtaa olla lämmöt koholla ?! Jos ei ole, onko syytä epäillä ettei kaikki ole hyvin ? Niin moni tuntuu sitä korostavan, että koholla olevat lämmöt ovat eka raskausoire ja lämmöt ovat koko alkuraskauden koholla.
Vaan ei ole mulla ! Muutamana päivänä ennen raskaustestin tekemistä oli lämpöilyä, ei sitäkään tosin joka kerta kun mittasin ja nyt ei ole mitään muuta paitsi palelua, mutta ei lämpöä. Rinnat ovat kyllä kipeät, tulivat heti oviksen jälkeen.
Paljon kiitoksia jos jaksatte ja ehditte vastata.....
Kommentit (11)
Kääks! Nyt se huoli vaan lisääntyi kun sullakin on lämmöt koholla... ;D
Hitsi kun en ekasta muista oliko silloin. Jotenkin on vaan jäänyt mielikuva, että silloin luulin olevani kipeä about viikon ennen rask.testin tekemistä kun oli lämmöt koholla ja heikko olo, mutta olisi mennyt ohi plussattuani.
Tulkaa vaan muutkin alkuraskauden eläjät kertomaan lämmöistänne, kiva olisi kuulla sellaisestakin odottajasta jonka lämmöt eivät ole koholla !:D
PS.Kiitos, koitan ehtiä Syyskuun sissien pinoon jossain välissä.
Mulla oli kahdessa ekassa raskaudessa lämmöt koholla alussa. En kyllä muista kauanko... Mut tässä kolmannessa ei ollut lainkaan ja aluks olikin vähän epäuskoinen olo, et ollaanko tässä nyt tosiaan raskaana..? Hyvin on kuitenkin mennyt tähän saakka, nyt jo 30. rv menossa :)
ja tosiaan, paljon onnea!! onnittelin tuolla kuume puolellakin, itse kun vielä kuulun siihen porukkaan, harmi...
tosta lämpöilystä.... mulla on kolme tyttöä, ja esikoisessa en huomannut mitään lämmöissä, paitsi plussan jälkeen olin viikon verran flunssassa. Toisessa ja kolmannessa raskaudessa ihan samanlaista kun sulla, lämmöt sahaili jonkun verran, eli 36,8- 37,5. ja tota aivan alussa myös, sitten muistaakseni tossa viikoilla 4-5 ne laski takasin 37 alapuolelle! Mutta tosiaan hetkellisesti mulla siis noussu/laskenu ja sahannu:))
Niin tupla-onnitteluista kuin " kohtalo-kumppanuudestakin" ! ;D Eihän mikään raskausoire kai vakio voi ollakkaan, ollaanhan me kaikki omia, erilaisia yksilöitä, mutta kiva kuulla, ettei sullakaan ole lämpöily jatkunut ja silti kaikki on ollut hyvin.
Musta tuntuu, etten mä oikein usko tätä raskautta todeksi ennenkuin pahoinvointi alkaa tai alkuraskauden ultra näyttää, että kohdussa todellakin on kyytiläinen....
mun raskausoireet on ollu oireettomuus ja vatsan kasvu, ei mitään tyypillisiä oireita:)) pissalla käyn muutenkin yhtenään, olen ärtynyt ja itkunen ja herkka aika ajoin muutenkin jne...
kyllä se siitä katsos, aika menee niin uskot kyllä! yritittekö kauan muuten tätä lasta? sori, kun kysyn, mutta en ole huomannut jos oletkin jo asiasta kertonut!
Priscilla
minä kai en osannu ajatellakkaan mitään lämpöjä, ku en oo aiemmin edes tienny että semmostakin alkuraskauteen kuuluu:D!!
eli eipä tullu mittailtua, mutta en kyllä huomannu muutenkaan, että oisin ollu mitenkään kuumeisen oloinen tai muutakaan..eli uskaltaisin väittää ettei lämpöä ollu
kaikki on kuitenki hyvin, vaikka selvittiin ilman lämpöilyjä:D!!
itellä oli aluksi sama juttu, että ei oikein osannu ajatella koko raskautta oikeaksi, ku ei mitään oireitakaa ollu..mutta " lohdutukseksi" voin sanoa, että kyllä ne ihanat oireet sieltä ajallaan tulee..:)
kerkesin jo huokaista helpotuksesta ku 10 viikkoa oli tullu täyteen, ilman minkäänlaista pahoinvointia..väsymystä vaan oli...mutta sitte ku oltiin päästy eroon alkuraskaudesta, niin tuli pahoinvointi, eikä se ole helpottanu vieläkää vaikka viimesta kolmannesta jo vietellään..
ja jos ei oireita tuu, niin onhan sitä mukavampiakin tapoja saada mahasta muistutusta, kunhan liikkeet alkaa tuntumaan..:D..ne on enemmän oottelemisen arvoisia!:)
wiip ja maha 29+4
....ja sekin tuntui pitkältä ajalta kun esikoinen sai alkunsa ekasta yrityksestä ja mun sisko on raskautunut kaikista neljästään ekalla yrittämällä ! ;D
Esikoisesta pahoinvointi alkoi 5+ viikolla, silloin ainakin tiesi, että elimistössä tapahtuu jotain ! Ihana kun ymmärrät mun tuntemuksia. Sinäkö nyt haaveilet neljännestä? Onko pitkään ollut yritystä?
Wiip-86, tää on niin tätä - yksi on huolissaan oireen puutteesta jonkalaisen olemassaolosta toinen ei ole edes kuullut ! ;) Mutta hurjan kauan sulla kuulostaa pahoinvointia olleen, olen pahoillani. Itse oisin varmaan jo seonnut tossa ajassa kun esikoisesta ollut 2vkon KAMALA pahoinvointikin tuntui hurjalta. Kyllä naiset saa paljon kestää - ei miehistä olis moiseen ! Toivottavasti sun vointi helpottais pian, auttaako siihen mikään ?
kyllä, neljättä haaveilen, ja toivon todella että nyt olisin raskaana... eli tällä hetkellä 18/26-27, ja se ovis oli viime la-su, testien ja fiilistenkin mukaan... tämä on nyt kolmas yrityskierto, eihän se paljon ole, mutta kaikki kolme tyttöäni on saaneet kanssa heti alkunsa, siksi tämä turhauttaa, ja myös vähän pelottaa, koska olen uudessa liitossa miehen kanssa jolla ei ole omia lapsia, niin tässä on ehtinyt ajatella sitäkin mahdollisuutta että miehessä olisi jotain vikaa... tosin mulle on sanottu että kun ed. raskaudesta ja synnytyksestä on aikaa yli 5 vuotta, keho palautuu takaisin lähtöpisteeseen jolloin se saattaa ottaakkin aikaa ennen kuin natsaa...
onneksi tämä ei oo enää sitä " KAMALAA" pahoinvointia...:D!! on vaan aamuisin, ja aina pävää/iltaa kohti helpottaa...
on sitä joillain pahemminki asiat tämän pahoinvoinnin kans (en etes oksenna joka päivä), mutta aika monena aamuna sitä tuntuu että tulee vähintäänki hulluksi...
saan onneksi ruuan pysymään sisällä, jos on aamulla aikaa hiljotellen syyä ja käyä näykkimässä pikkusen kerraallaan...mutta heti jos pitää syyä tarpeeksi tukeva aamupala yheltä istumalta niin se tulee samaa tietä takasi, ennen ku kerkiee huomatakkaa...
eli joka aamu saa valita, herääkö tosi aikasin ja saa mahan kans sovun aikaan, vai nukkuuko viimeseen asti ja voi pahoin...:D
että eiköhän tämä tästä...oottelen äippäloman alkua, niin sitte jouvan hipsuttelemaan aina aamut niin rauhassa ku tarve vaatii:D:D!!
että raskaana ollessa peruslämpö nousee n.puoli astetta. kaikki ei sitä edes huomaa. joillakin nousee melkein kuumeeksi alussa ja toisille vasta pikkuhiljaa myöhemmin tulee hiukan flunssainen olo... eli on hyvin yksilöllistä, niinku kaikki muutkin raskausoireet :) ei varmaan kannata hätäillä, jos ei tunnu lämpöä eikä sitäkään jos tuntuu.
mulla oli jonkin aikaa (ei kyllä ihan aluks vielä...) sellanen " flunssainen" olo ja tuntu että lämminkin vesi tms ei tuntunu niin lämpimältä kuin ois kuulunu... nyt ei tunnu enää oudolta tai oloon tottuu ainakin.
onnea vaan odotukseen! :)
Tiina ja pumpsis rv 22
Heippa!
Mulla on nyt viikkoja kasassa huimat 5+5 =) ja aamulämmöt edelleen 37 paremmalla puolella. Ja pysynyt tasaisesti siellä koko ajan. Mutta olen kyllä lukenut, että mikään ehdoton juttu raskauden jatkumisen kannalta tuo lämpöjen ylhäällä olo ei ole. Ainakin toisilla lämmöt ei ole kohonneet ollenkaan ja silti kaikki ollut ok. Että eipä kait sen suhteen kannata huolta kantaa!
Itse olen miettinyt lähinnä sitä, että mitenkähän kauan nuo lämmöt pysyy koholla, vaiko ollaanko tässä " kuumeessa" koko 9 kk? =)) Ekasta raskaudesta kun en moista asiaa enää muista. Jos joku sattuisi tietämään, olisi kiva kuulla, miten tuo lämpöjuttu menee!
Iloista odotusta vaan ja tervetuloa syyskuun sisseihin! " )
Chappi