Somessa ihminen käyttäytyy kuin kotona vai päinvastoin?
Somessa käyttäytyy kuin kotona vai päinvastoin?
Ihminen. Se normaali normaalisti elävä ihminen.
Luettuani vuosikausia ihmisten kommentteja näillä palstoilla, on erikoisin havainto itselleni kuitenkin ollut se, että useat näistä semiturpaansarääpivistä ja viriviisaistavässyköistä asuvatkin kotona, eivätkä missään virtuaaliviidakossa marmoripalatseissa?!
Täytyy aidosti ihmetellä, mikä tunnetila tai tyhjyys sielussa ajaa kunnollisen normaalinsuomalaisen kotikasvatuksen saaneen ihmisen aina somessa solvaamaan ja huutelemaan mitä sattuu, jos ei itse edes asu missään virtuaaliviikonpalatsissaan vaan kotona?! Näitä ko.henkilöitä tuntematta, lukija voi yleensä aina ensiksi olettaa, että miksi taas hänen kysymykseensä tuli nyt joltain jossain virtuaalikodan kuumottavassa lämmössä asuvalta niin tyrmäävä vastaus.
Totuus voi kuitenkin olla se, että se vastaus tuli ihan muualta kuin virtuaaliviidakon marmoripalatsista olevalta semiturpaansarääpivältä viriviisaalta ja ihan vielä siitä ehkä, naapuripitäjästä, sen kotoa?!
Täytyy aidosti ihmetellä miten pahimmillaan tuo asiaton käytös ko.ihmisten kommenteissa johtaa siihen, että sen ensimmäisen kysymyksen jälkeen toista kertaa ei tee mieli kysyä. Eikä syy ole kysyjän!
Totuus on kuitenkin toisenlainen, kun täällä meidän somessa aidon ihanassa ihmiset viettää sitä aikaa. Sellaiset, jotka käyttäytyvät kuin normaalisti kotona, ja niin tekevät samoin täällä somessa, kun oikeasti haluavat niin aikaansa kivanmukavasti kuluttaa, ja ovat huomattavasti sosiaalisempia, auttavaisempia ja mukavampia toisilleen, kuin virtuaaliviidakossa marmoripalatseissaan, ilmiselvästi asuessaan.
Täytyy aidosti ihmetellä tätä, metamorfoosia heissä.
Tämä koti, missä ihminen asuu ja elää, niin se tekee kaltaisekseen melko nopeasti. Ihan jokaisen normaalin hmisen, eikö vain? Aurinkoinen keli ja kevään odotus, kesäkin saa aina ihmisen mielialan kohoamaan, eikä useimmat jaksa kulkea somessa alati kuin keoonisessa otsa rutussa moodissa, paitsi ne muutamat viriviisaat siellä sen virtuaaliviidakon marmoripalatseissaan, ehkä? Jostain syystä alati.
Saisipa sen normaalin kodinilmapiirin myös noihin virtuaaliviidakon ihmisiin, semiturpaansa somessa alati raapiviin viriviisaidenheimoon, kuuluville myös.
Ihminen se normaali normaalisti käyttäytyvä, joka somessa käyttäytyy kuin kotonaan, vai miksi ei?
Täytyy aidosti ihmetellä tätä, ihminen somessa..
Kommentit (6)
Kyl se ihminen oikeasti on sellanen omalta sielunmaisemaltaakin. Ei mulla ainakaan tasapainoisena ihmisenä tulis mieleenkään trollailla tai pahottaa toisten mieltä. Enkä mä oo koskaan tuntenu täysjärkistä ihmistä kuka tekisi tätä myöskään.
Mä olen miettinyt tätä myös kun olen liittynyt hiljattain Twitteriin. Siellä näkee ihan kauheaa juttua ihmisistä, ihan ulkonäköjen julmaa pilkkaamista koulukiusaajatasoisesti ja viestit saa tuhansia tykkäyksiä yms. Ja sitä pidetään ok:na, koska se on "vain mun mielipide".
Mutta jos saman käytöksen siirtäisi tosielämään, niin näkisi kuinka epänormaalia se on. Näkisin vaikka jonkun ylipainoisen naisen kadulla ja huutaisin: "hei, sä oot muuten tosi ällöttävän näköinen läski". Sitten muut kadulla kulkijat alkaisivat katsomaan myös, ja tsemppaisivat, osa heittelisi omia irvailujaan sekaan. Tai jonkun naama ei miellyttäisi omaa silmää: "vttu sä oot kyllä tosi ruma", ja taas toiset olisivat että niinpä onkin muuten, ja alkaisivat arvioida mitkä yksittäiset piirteet on erityisen rumia. Eihän tällaista aikuisten fiksujen ihmisten maailmassa tapahdu, ja hyvä niin. Mutta some on täynnä sitä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyl se ihminen oikeasti on sellanen omalta sielunmaisemaltaakin. Ei mulla ainakaan tasapainoisena ihmisenä tulis mieleenkään trollailla tai pahottaa toisten mieltä. Enkä mä oo koskaan tuntenu täysjärkistä ihmistä kuka tekisi tätä myöskään.
Joo. Joo varmasti näin on ihan 'suurilta osin', kait ja totta - poislukien. nää 'yli-viksut' maailmojen ( kivan"kivat"..) johtajat, mm.
- t RUMP(usa)?
- p URLER(venäjä)?
- p.korea+kiina.. ( +70 diktatuurimaata maailman)
He kaikki ovat. Aivan omaa'psykopaattienHeimoa'..
Vierailija kirjoitti:
Mä olen miettinyt tätä myös kun olen liittynyt hiljattain Twitteriin. Siellä näkee ihan kauheaa juttua ihmisistä, ihan ulkonäköjen julmaa pilkkaamista koulukiusaajatasoisesti ja viestit saa tuhansia tykkäyksiä yms. Ja sitä pidetään ok:na, koska se on "vain mun mielipide".
Mutta jos saman käytöksen siirtäisi tosielämään, niin näkisi kuinka epänormaalia se on. Näkisin vaikka jonkun ylipainoisen naisen kadulla ja huutaisin: "hei, sä oot muuten tosi ällöttävän näköinen läski". Sitten muut kadulla kulkijat alkaisivat katsomaan myös, ja tsemppaisivat, osa heittelisi omia irvailujaan sekaan. Tai jonkun naama ei miellyttäisi omaa silmää: "vttu sä oot kyllä tosi ruma", ja taas toiset olisivat että niinpä onkin muuten, ja alkaisivat arvioida mitkä yksittäiset piirteet on erityisen rumia. Eihän tällaista aikuisten fiksujen ihmisten maailmassa tapahdu, ja hyvä niin. Mutta some on täynnä sitä paskaa.
Joo. Niin joo taitaa olla maailmakin..(kun katsoo)?
Tulee olo. Aika vahvasti: näin on ihan 'suurilta osin', nää 'yli-viksut' maailmojen kivan"kivat"-johtajat, mm.
- t RUMP(usa)?
- p URLER(venäjä)?
- p.korea+kiina.. ( +70 diktatuurimaata maailman)
He kaikki ovat. Aivan omaa'psykopaattienHeimoa'..
-
Tulee se SellainenVahva olo.. (on NIIN HULLU-aika!?)
..some-etiketti-kortti (pakollinen) peruskoulun ensimmäisiltä luokilta (2-6) asti? kaikille ihmisille.