Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista se on, se kun kumppanin kanssa on niin kivaa ja hyvä olla? En tiedä siitä mitään. T. Traumasuhteesta toiseen.

Vierailija
17.03.2024 |

Voitteko kertoa mulle ihan konkreettisia esimerkkejä arjestanne, siis siitä kun elämä kumppanin kanssa on oikeasti ihanaa ja mukavaa. Jotain ihan pieniä käytännön yksityiskohtia ja esimerkkejä mieluummin kuin "hän arvostaa mua" tms. 

Mulla ei ole mitään käsitystä hyvästä parisuhteesta. Aina ollut "ikionnellinen" niistä pienistä hippusista mitä kulloinenkin miesystävä on heitellyt. Olen sietänyt ties mitä ja suostunut ties mihin, kun olen tuntenut etten vaan ansaitse muuta. Toi on tuhonnut mua henkisesti tietenkin yhä enemmän.

Sen olen jo vuosia sitten ymmärtänyt, että hyvää ne mun suhteet ei ole nähneetkään, mutta se konkretia siitä mahdollisesta hyvästä puuttuu. Malli suhteisiin on tullut lapsuudenkodista kuinkas muutenkaan. 

Historian toimintamallit on pinttyneet niin tiukasti mun alitajuntaan, että en mä omin voimin niistä pääse tietenkään, terapeutti on etsinnässä. Mä haluaisin tässä odotellessa alkaa rakentamaan päähäni sitä toisenlaista narratiivia oikeasti hyvästä parisuhteesta.

Kiitos kaikille todella paljon jos jaksatte vastailla.

Kommentit (8)

1/8 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä AP alkoholisti-isän tytär? Usein alkoholisti-isän tytär hankkii aikuisena itselleen alkoholistipuolison. Ja usein alkoholisti vanhempien lapsilla on huono itsetunto, että he ajattelevat, etteivät he kelpaa kenellekään kunnolliselle ihmiselle parisuhteeseen.

Vierailija
2/8 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Oletko sä AP alkoholisti-isän tytär? Usein alkoholisti-isän tytär hankkii aikuisena itselleen alkoholistipuolison. Ja usein alkoholisti vanhempien lapsilla on huono itsetunto, että he ajattelevat, etteivät he kelpaa kenellekään kunnolliselle ihmiselle parisuhteeseen.

Myös äiti joka on emotionaalisesti hylännyt, aiheuttaa vastaavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mitähän sä horiset? Kyllä traumaattisia parisuhteita on ilman alkoholiakin.... t. kahdesta sellaisesta selvinnyt

Vierailija
4/8 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pussataan ja halataan joka päivä. Kadulla kävelemme käsi kädessä. Teemme sitä joka päivä, koska silloin tulee juteltua tosin kuin kotona, missä telkkari pauhaa ja netti on auki.

Kun tulin matkalta, puoliso oli ostanut minulle herkkuja kaappiin valmiiksi. Samanlaisia esimerkkejä on paljon. Näin siis 23 vuoden yhteiselon jälkeen.

Vierailija
5/8 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikealla polulla, kun jo tiedostat asian. Seuraava askel on irrottautua tuosta huonosta suhteesta ja olla sinkkuna kunnes tiedät oman arvosi ja rakastat itseäsi tarpeeksi.

Vierailija
6/8 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle voi kertoa mitä vaan, ilman että hän suuttuu. Ei salata toisiltamme mitään. 

Vierailija
7/8 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain hyvä olla. Koko ajan tuntuu, että on lämmin, turvallinen ja kotoisa olo kun on puolison kanssa, vaikka seinät ympäriltä on vaihtuneet useaan kertaan muuttojen myötä. Vielä useiden vuosien jälkeen jotenkin sydän läikähtää kun illalla menee vuoteeseen ja siellä toinen jo tuhisee unessa ja pääsee siihen viereen. 

Vierailija
8/8 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies pääsee tuntia aiemmin töistä kuin minä. Joka päivä on ruoka pöydässä, kun tulen kotiin. Öisin pitää kainalossa. Aina on jotenkin henkisesti turvallinen olo, kun hän on edes samalla tontilla. Ollaan oltu yhdessä lähes 20 vuotta.

Sitä ennen olin suhteissa, esim. lasteni isän kanssa, joissa minua petettiin ja myös pahoinpideltiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä