Työpaikkoja ilmoitellaan nyt niin vähän haettaviksi,
että pelkkään Työmarkkinatoriin luottaen on kyllä varsin vaikea saada työnhakuvelvoitetta täytetyksi.
Mistähän keksis hakukohteita.
Jos on pidempään työttömänä ollut, niin kaikki siivousfirmat ja muut on jo ajat sitten saanut hakemuksen, eikä yhteydenottoja ole ilmaantunut.
Ai niin, pitäs soitella. No, ihan sama.
Nää on kanssa, nää kaupan alan paikat. Niitä olis, esim. kassatyötä. Mutta kun edellyttävät että pitää kassajärjestelmä jo tuntea, pitää olla kokemusta veikkauksen laitteista ja postin ynnä muiden kuljetusfirmojen systeemeistä ja vielä sitten ne jotkut ikärajapassit ja hygieniapassitkin.
Mistäs sitä kassajärjestelmää oppii käyttämään, kun se pitäs jo valmiiksi aina osata.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Kuopioon haetaan väkivaltatyön asiantuntijaa...
Kelpaako aikaisemmaksi työkokemukseksi väkivaltainen velanperintä järjestäytyneelle rikollisuudelle?
Samaa olen katsonut. Hirvittää että mistä niitä löytyy sitten kesälläkin 12 pakollista, kun nyt jo olen laitellut avoimiakin hakemuksia vaikka kuinka monta!
Avoimilla hakemuksilla sitten vain.
Itse olen juuri pidemmän aikaa tuskaillut työnhakuvelvoitteeni kanssa, koska en ole voinut työkkärille ilmoittaa kaikkia hakemiani paikkoja, koska niiden ei olisi katsottu täyttävän velvoitettani. Noissa paikoissa oli kohdassa "Katsomme eduksi" tmv. tietyn alan koulutus, tietty määrä kokemusta jne.
Kysyin työkkäristä työntekijältä, että käyvätkö nämä siihen velvoitteen täyttämiseen, kun ei ollut kuitenkaan vaatimuksina, mutta eivät kuulemma täytä velvollisuutta, koska voidaan katsoa, että tosiasiassa tuo "Katsomme eduksi" tarkoittaakin "Vaadimme hakijalta". Olen hakenut kuitenkin kaikkia kiinnostavia paikkoja, joissa on ilmaistu tuo "Katsomme eduksi" vaikka sitä ei minulta löytyisi ja työkkärin velvoitetta varten sitten joutunut laittamaan avoimia hakemuksia.
Alueellani ei ole yli puoleen vuoteen ollut kirjaimellisesti MITÄÄN ilmoitettua työpaikkaa, johon olisin voinut hakea, koska työkkärissä tosiaan luetaan tuo kohta vaatimuksina. Minulla juuri alennettiinkin työnhakuvelvoitetta tämän takia, koska koulutukseni ei riitä oikein minkään paikan hakemiseen, koska en terveyteni takia voi enää tehdä vanhaa työtäni.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen juuri pidemmän aikaa tuskaillut työnhakuvelvoitteeni kanssa, koska en ole voinut työkkärille ilmoittaa kaikkia hakemiani paikkoja, koska niiden ei olisi katsottu täyttävän velvoitettani. Noissa paikoissa oli kohdassa "Katsomme eduksi" tmv. tietyn alan koulutus, tietty määrä kokemusta jne.
Kysyin työkkäristä työntekijältä, että käyvätkö nämä siihen velvoitteen täyttämiseen, kun ei ollut kuitenkaan vaatimuksina, mutta eivät kuulemma täytä velvollisuutta, koska voidaan katsoa, että tosiasiassa tuo "Katsomme eduksi" tarkoittaakin "Vaadimme hakijalta". Olen hakenut kuitenkin kaikkia kiinnostavia paikkoja, joissa on ilmaistu tuo "Katsomme eduksi" vaikka sitä ei minulta löytyisi ja työkkärin velvoitetta varten sitten joutunut laittamaan avoimia hakemuksia.
Alueellani ei ole yli puoleen vuoteen ollut kirjaimellisesti MITÄÄN ilmoitettua työpaikkaa, johon olisin voinut hakea, k
Et kysynyt työkkäristä ko. asiaa, koska katsomme eduksi ei tarkoita vaatimusta ja se kyllä tiedetään. Hassua, miten työttömät keksivät satoja erilaisia keinoja välttää työnhakua sen sijaan että keksisivät keinoja päästä töihin.
Ei taida moisia kelpaamisia murehtia suomeen saapuvat kehitysmaalaiset ja hienot autot alla kuljettaa roskaruoka-annoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alueellani ei ole yli puoleen vuoteen ollut kirjaimellisesti MITÄÄN i
Vais niin. Kyllä kysyin työkkäristä ja sain tuon vastauksen. Työkkärin mukaan tuo lausahdus käytännössä katsotaan vaatimukseksi. Miten ihmeessä minä välttelen työnhakua, jos kerran täytän velvoitteeni ja siihen päälle haen paikkoja? Olin juuri myös työharjoittelussa, mutta sopimusta ei jatkettu työsuhteeseen säästöjen takia.
Tähän se siis johti, se hakemusten tehtailu, että yritykset eivät enää laita yleiseen hakuun, koska eivät kestä sitä tulvaa, no tämänkin " neronleimauksen" lopputulos oli idotettavissa; hyvä keino nyt sitten leikata, kun velvoitteet eivät täyty.
Vierailija kirjoitti:
Tähän se siis johti, se hakemusten tehtailu, että yritykset eivät enää laita yleiseen hakuun, koska eivät kestä sitä tulvaa, no tämänkin " neronleimauksen" lopputulos oli idotettavissa; hyvä keino nyt sitten leikata, kun velvoitteet eivät täyty.
Eivät laita. Pääsin itse työkokeiluun kirjastoon muutamaksi kuukaudeksi, oltuani pitkäaikaistyötön. Vakkarit sitten kertoivat siellä, että heillä on huutava tarve työntekijöille, mutta julkiseen hakuun ei laiteta tuon työnhakuvelvoitteen takia, kun viime kerrallakin oli tullut tuhansia hakemuksia, joista vain muutama oli ollut varteenotettava, loput noita "pakkohakuja".
Minulla kävi tuuri, koska sopimukseni päivitettiin osa-aikaiseksi ja tällä hetkellä suoritan oppisopimuksella kirjastovirkailijan tutkintoa samassa paikassa.
Hakemus per viikko on kohtuullinen kuorma ainakin pk-seudulla jos haluaa työllistyä. Itse asiassa tein itse parin vuoden työttömyysaikana juurikin noin sata hakemusta kykyjä, koulutusta ja kokemusta vastaaviin paikkoihin mutta otin sitten vastaan hanttihomman jossa vakinaistuin.
Mutta tämä on Helsingissä. En haluaisi erota perheestäni muuttaakseni vaikkapa vain naapuriläänin puolelle eikä millään yhdeksän euron palkalla makseta matkojakaan...niin että tunnen kyllä myötätuntoa niitä perheellisiä kohtaan jotka asuvat vaikkapa vanhalla metsäteollisuuspaikkakunnalla jossa suuri osa naapureista on työttömiä mutta puoliso töissä ja lapset koulussa ja alla maksettu mutta arvottomaksi muuttunut omakotitalo. Tilanne voi olla ihan kestämätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alueellani ei ole yli puoleen vuoteen ollut kirjaimellisesti MITÄÄN i
Et osaa lukea ja olet muka jonnekin töihin päässyt. Älä viitsi naurattaa.
Oikotie, Duunitori ja Linkedin. Läheskään kaikkia työpaikkoja ei ilmoiteta Työmarkkinatorilla.
Kuopioon haetaan väkivaltatyön asiantuntijaa...