Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko paha jos kerran jättää puhelin- ja sähkölaskun maksamatta?

Vierailija
17.03.2024 |

Ei oo rahaa nyt, tai jos maksan laskut, niin ei oo rahaa ruokaan. Palkka tulee kuun vikana päivänä ja laskujen eräpäivä ylihuomenna.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paha, ei niitä monesti voi jättää kokonaankaan maksamatta kun automaattisesti loppuvat.

Vierailija
2/20 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuitenkin maksat laskut?

Soits huomenna laskuttajille ja pyydä eräpäivän siirtoa tuonne viimeiseen päivään.

Toki voit vaan maksaa 2 vkoa myöhässä mutta siihen tulee päälle myöhästymismaksut tms

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä muuta aattelit tehdä kuin jättää maksamatta. Itse suosittelisin olemaan lasun lähettääneisiin ja yrittää siirtää ao laskujen makueräpäivää. - Olet sitä vahvemmilla, mitä nopeammin toimit. Jos vai jätät maksamatta, niin alkaa perintätoimet, jotka tuovat maksamista lisää

Yliopisto-opiskelija

Vierailija
4/20 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soits huomenna laskuttajille ja pyydä eräpäivän siirtoa tuonne viimeiseen päivään.

Toki voit vaan maksaa 2 vkoa myöhässä mutta siihen tulee päälle myöhästymismaksut tms

Joo maksaisin sit, kun palkka tulee.

Vierailija
5/20 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nykypäivänä tarvitse enää soitella mihinkään tällaisessa asiassa. Eräpäivää voi helposti siirtää netissäkin.

Vierailija
6/20 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se paha jos jättää maksamatta. Menee lopulta ulosottoon ja luottotiedot. Ei siinä linnaan pääse jos maksaa vasta kuun lopulla mutta jos jätät kokonaan maksamatta niin ei kannata.

Vierailija
7/20 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sula on sitten rahaa maksulla isompi lasku jotta sähkön kytkeväuudestasn päälle, se on aika kallista. Kokemusta jatuadti siitä kun ihmiset jättävät vesilakujaan maksamatta ja kuvittelevat ettemme katkaise vedentuloa, kyllä siitä tulee lisämaksu kun se kytketään päälle taas.

Vierailija
8/20 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se paha jos jättää maksamatta. Menee lopulta ulosottoon ja luottotiedot. Ei siinä linnaan pääse jos maksaa vasta kuun lopulla mutta jos jätät kokonaan maksamatta niin ei kannata.

Maksaisin myöhässä. 

Vierailija
9/20 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin on vain tarkka ja äkkiä ei saa sitten enään uutta liittymää jos maksamatta jää.

Vierailija
10/20 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuosta suurempaa katastrofia tule, jos maksat kuukauden viimeisenä päivänä. Maksukehotuksenkin saa lain mukaan lähettää vasta kahden viikon päästä eräpäivästä.

Vierailija
11/20 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaluontoisena ei ole iso juttu, mutta siitä tulee helposti tapa, ja silloin se kerryttää vain lisäkuluja. Mene sähköyhtiösi sivulle ja kirjaudu tietoihisi ja siirrä eräpäivää, samoin puhelinoperaattorisi kohdalla. Mutta huolehdi, että rahaa on seuraavana eräpäivänä ja sitä seuraavana. Aika pienistä summista kuitenkin kyse ainakin puhelinlaskussa, joten hoida asia kuntoon, ennen kuin se leviää käsistäsi.

Vierailija
12/20 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkö- ja puhelinyhtiöitten kanssa voi kyllä neuvotella laskun maksuista. Pahempi on jättää maksamatta, yleensä edestään löytää minkä taakseen jättää.

Vierailija
13/20 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertaluontoisena ei ole iso juttu, mutta siitä tulee helposti tapa, ja silloin se kerryttää vain lisäkuluja. Mene sähköyhtiösi sivulle ja kirjaudu tietoihisi ja siirrä eräpäivää, samoin puhelinoperaattorisi kohdalla. Mutta huolehdi, että rahaa on seuraavana eräpäivänä ja sitä seuraavana. Aika pienistä summista kuitenkin kyse ainakin puhelinlaskussa, joten hoida asia kuntoon, ennen kuin se leviää käsistäsi.

Oon pienituloinen enkä saa mitään tukia. Tässä kuussa oli vakuutusmaksuja maksettavana ja siksi rahat ei riitä.

Vierailija
14/20 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus joutunut siirtämään laskun maksua. Soita niihin firmoihin, ennen eräpäivää.

Vierailija
15/20 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaisin myöhässä. 

Aloituksessa sanottiin että jättää maksamatta. 

Vierailija
16/20 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksaisin laskut pois ja ostaisin ruokaa luottokortilla säästeliäästi ja heti palkkapäivänä luottokortti nollille.

Ja miten voi olla niin typerä että on ajanut itsensä tilaan että tuloja tulee vain kerran kuussa. Minulle on tullut tuloja tässä kuussa 12 kertaa ja palkkapäivä on vasta kuun viimeinen päivä.

Vierailija
17/20 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä eräpäivää ole mikään pakko pelätä. Mulla jäänyt joskus vahingossa puhelinlasku maksamatta. Ja maksoin sen vasta samalla kertaa, kun oli seuraavan laskun eräpäivä. Eli kuukauden myöhässä. Toki joku 5 euron muistusmaksu siihen tuli.

Vierailija
18/20 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksaisin laskut pois ja ostaisin ruokaa luottokortilla säästeliäästi ja heti palkkapäivänä luottokortti nollille.

Ja miten voi olla niin typerä että on ajanut itsensä tilaan että tuloja tulee vain kerran kuussa. Minulle on tullut tuloja tässä kuussa 12 kertaa ja palkkapäivä on vasta kuun viimeinen päivä.

Mitä muita tuloja ihmiselle tulee kuin palkka? En saa mitään tukia.

Eikä tarkoitus ollut jättää kokonaan maksamatta, vaan maksaa sitten kun palkka tulee.

Kiitos asiallisesti kommentoineille ja hv näsäviisaille p a s k o i l l e.

Siirsin sähkölaskujen eräpäivää (sähkönsiirto ja itse sähkö) ja puhelinlaskun siirto ois maksanut 10e, niin siitä otan sen mahdollisen 5e muistutusmaksun ja maksan laskun palkkapäivänä. 

Vierailija
19/20 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muita tuloja ihmiselle tulee kuin palkka? En saa mitään tukia.

Eikä tarkoitus ollut jättää kokonaan maksamatta, vaan maksaa sitten kun palkka tulee.

Kiitos asiallisesti kommentoineille ja hv näsäviisaille p a s k o i l l e.

Siirsin sähkölaskujen eräpäivää (sähkönsiirto ja itse sähkö) ja puhelinlaskun siirto ois maksanut 10e, niin siitä otan sen mahdollisen 5e muistutusmaksun ja maksan laskun palkkapäivänä. 

Ai "mitä muita tuloja". Kertoo KAIKEN kuinka typeriä suomalaiset ovat. Et sitten ilmeisesti pääomatuloista kuullut. Näitä on esim osinkotulot ja korkotulot. Minulle esim tulee korkotuloja kaksi kertaa kuussa, ja osinkoja useamman kerran kuussa.

Vierailija
20/20 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalta voi kysyä myös palkkaa vähän ennakkoon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi