Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOUKOTAAPERTAJIEN TORSTAI

18.01.2007 |

Aloitellaanpas aamutuimaan pinoa..

Mulla taitaa olla pissatulehdus ja nyt olen näytettä varten yrittänyt pidätellä niin ei paljon uni maistu.. Vaikea olla 4h pissimättä!!

Meilläkin alkaa olla vauvatarvikkeet valmiina. Sitterin juuri löysin edullisesti. Eilen ostin vaatteita kirpparilta ja niitä aion vielä ostella lisääkin, kun kirppareilla käyn. Kestovaippoja täytyy myös ostaa, aion siis kokeilla niitä.

Jaahas meillä isompi jo heräilee.. aamupalan laittoon siis ja sitten viemään hänet kerhoon ja pienemmän kans sinne labraan viemään näytettä, kauppaan ja kerhoon... Siinäpä se aamupäivä kuluukin

P. + Toukka 24+5 ja isoveljet 2,5v ja 4,5v

Kommentit (28)

21/28 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä piti olla kolaamassa. Vähän vielä jäi, mutta selkään otti sen verran, kun piti askeleitaan varoa, että jätän loput isännälle :) Oli taas yön/aamun aikana tullut 10 cm kerros, ja lisää tulee koko ajan. Kurjaa vaan, kun tiistain lämpimän päivän takia alla on kiiltävä jää. Neitikin muksahti muutaman kerran.

Meillä raha-asiat hoidetaan omilta tileiltä, johon toisella on käyttöoikeus. Isännän palkka on kk:ssa 3x mun saama rahamäärä (=lapsilisä ja kh-tuki), joten minä käytän rahani omiin laskuihini (känny + lehdet) ja ruokaan. Isännän tililtä menee sitten omien laskujensa lisäksi laina ja muut ' asumis' maksut. Ja kun mun rahat loppuu, pyydän/siirrän isännältä lisää ruokarahaa. Eipä meillä muuta enää käytetäkään kuin nettipankkia. Lisäksi on yksi yhteinen TAI -tili, johon mies (tai minä, jos mulla on ylimääräistä :D) laittaa säästöön esim. loma- tai ylityörahoja. Nytkin tuli niille käyttöä, kun piti tilata öljyä ja meni toista tonnia siihenkin :(

Ja tervetuloa uusille! Kivaa, kun tulee vielä väkeä lisää :)

Meinasin vielä jotakin, mutta unohdin jo, kun seuraan poikien touhuja toisella silmällä... Taidan siis keskittyä ruokaan.

Äippä rv 23+4

Vierailija
22/28 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta että saatiin se tehtyä,mitään kun ei olla vauvalle vielä hankittu. Käytiin huvikseen kiertelee liikkeitä ja sit hobbyhallissa oli palautuksena ABC-turbos3 yhdeistelmät vain 319e ja nehän sieltä sitten tarttui mukaan. Väri on luonnonvalkoinen,koppa musta,joten sopii niin tytölle kuin pojallekkin. Tuntu tosi hyviltä vaunut ja kolmepyöräiset niinku haettiinkin. Mä en enään nelipyöräsiä ota kun on kerran kolmipyöräiset omistanu:)

Liikkeistä sen verran ettei niiden puutteesta kauheesti kannata vielä hätiköidä. Meilläkin temmelletään päivä huolella ja sit nukutaan kaks varastoon:) Ja sillo on tosi hiljasta. Tuntuu muutenkin olevan jonkin sortin yöeläjä tämä vauva,kun herään potkuihin muutaman kerran yössä,mitä en kaksosten kanssa kokenut. He nyt muutnekin olivat kovia nukkumaan öisin...etten tiiä sitten viittaako tämä nyt sitten että saan valvoa yöt vauvan kanssa ja päivät lasten kanssa......

Lubinalle tervetuloa joukkoomme:)

martina 24+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä ollaan pojan kanssa oltu kotona koko päivä. Aamupäivällä käytiin vähän puistossa peuhaamassa lumessa.

Vauva liikahti äsken jotenkin ihmeellisesti, että mua sattuu mahaan oikealle puolen, en tiä oikasko jalkaansa kunnolla vai mitä teki. Tuntu vaan että mahanahka repee :-/

Olo on ollu mainio, ja edessä häämöttää miehen kanssa kylpylä viikonloppu ikaalisissa. Poika pääsee mummulaan yökylään, missä tykkää kauheesti olla. Sain lahjakortin kylpylään mieheltä joululahjaks ja samalla vietetään " häämatkaa" . Mentiin viime kesäkuussa naimisiin ja ei oltu missään häämatkalla..joten nyt sitten vietetään sitä näin jälkikäteen.

Kelan lappujen kanssa tääläkin ollaan plärätty ja pitäs ne huomena laittaa postiin. Me otetaan äitiyspakkaus tälläkin kertaa, meillä ei oo yhtään vauvan vaatteita tallella. Pinnasänky, hoitopöytä ym. pientä löytyy kyllä vintiltä.

Äite rv 24+2 ja pikkumies 2.5v

Vierailija
24/28 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Kävin eilen nyt sitten piiiiitkästä aikaa neuvolassa. Kaikki ihan normaalisti. Painoa vaan tullut 4,5kg!! Siitä olin vähän kauhuissani. Hb 129, verenpaine ok, ei tulehduksia yms. mutta minäkin sinne sokerirasitukseen sain lähetteen ens. kuun puolessa välissä. Nooh, meneehän se. Tylsä siellä vaan käkkiä 2h. Sydänäänet about 140 edelleen. Kai se on tarpeeks? Joskus tulee mieleen, et pitäiskös olla nopeampi?

HANKINNOISTA. Itse asiassa meidän suurin hankinta on sisarusrattaat. Jos joku löytää jostain KEVYET ja hyvät...kertokaa ihmeessä. Kattellin tossa Saksasta yhtä mallia...mut nyt oon ruvennut ajattelemaan, että josko ostais ne Gracon peräkkäinistuttavat keveät. Siihen saa Gracon Autobabyn kiinni....ja meillä sellanen jo on.

Sit yritän pähkäillä minkä turvaisuimen esikolle ostetaan. Meille kun tulee vain 1v3kk ikäeroa...mietin, voisko esikon siirtää n. 2v.3kk sitten jo siihen kolmosvaiheen " istuimeen" ? Onko kokemusta? Vai pitääkö ostaa sellanen istuin mikä menee selkä molempiin suuntiin? Näitä valintoja. Argh.

Mies on sairaslomalla ja antibioottikuurilla, joten kotona ollaan koko konkkaronkka. Oon sit ite häipynyt ostoksille aina päikkäreiden aikaan... kävin kirpparilla ja just noita vaunuja kattomassa. Kyl se tästä!

Voikaas kaikki hyvin ja onnittelut kosinnasta! Hienoa, upeaa! :D

Mama2006

Vierailija
25/28 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään menin sinne töihin ja jo 10 min. päästä alko tuleen huono olo. No siinä ekat kaks tuntia istuin ja oksentelin, sitten alko vähän helpottaa. Loppupäivä menikin sit niin, että istuin aina kun pystyin. Seisoessa alko heikottaan ja pyörryttään.

Soitin sitten neuvolaan (meillä on nyt ihana sijainen), hän kuunteli ja sanoi vaan et tottakai oot huomisen sairaslomalla, ei tuo oo mukavaa..

Tosi paha mieli oli ittellä vaan siellä töissä, kun ei voinu mitään tehä kun muut hoiti hommiaan. Itkuhan siinä sit (salaa) tuli, kun harmitti niin.

Mulla oli tätä huonoa oloa näillä viikoilla myös ekassa raskaudessa, se tulee esiin silloin jos joutuu heti aamusta tekemään jotain. Aika jännä juttu, mut ei ne neuvolassakaan kai tiiä, mistä se johtuu..

Ja olipas muuten hurjat pyöritykset niillä siellä.. Yksin nostelivat sylissä sängystä istuimeen jne. Ei ois meikän paikka siinä mielessä nyt..=)

PAKKAUKSESTA: Ei oteta nyt, esikoiselta kaikki vielä hyvässä tallessa. Käytetään tosiaan ne rahat rattaisiin..

ALMAEINOlle: Isot onnittelut kosinnan johdosta! Muakin on jo kosittu, mutta häistä ei oo tietoakaan..=)

LUBINA: Tervetuloa joukkoomme!=)

ALPUKKA: Piti miehelle lukea ääneen toi sun juttus suklaapatukoista. Se kun löysi yks päivä kauppapussista kaks käärepaperia, ja naureskeli mulle.. Sainpahan kuitattua, että se kuuluu vaan tähän raskauteen..=D

DAIM: Mä tein miehelle isyyspakkauksen, ku esikoista odotin. Musta oli mukavaa kerätä siihen juttuja. =) Mutta nyt en taida enää toista tehä..

KOLMEPLUSYKS: Minähän siitä selällään nukkumisesta kyselin.. Ja neuvolan täti sanoi, että viimesen kolmanneksen aikana sitä ei suositella. Mut tosin sanoi, että äidille tulee yleensä siitä paha olo, et luonto hoitaa sen itsekseen sitten. Ja et jokaisella se tulee vähän eri aikaan. Itse voin viel makoilla selällään, se on musta nyt jopa parempi asento ku kylellään..

Mutta makoilusta puheenollen, eiku sohvalle..=)

miitu78 rv 24+4

Vierailija
26/28 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa vielä pakko tulla höpöttämään, kun Alpukka ja joku muukin puhuivat suklaan syömisestä.

Monta vuotta sitten kielsin itseltäni suklaan, kun aloin painoa kytätä. Nyt, monen vuoden jälkeen, kun olin jo unohtanut, miten hyvää se on, teki neuvolan täti temput ja kielsi salmiakin ja lakun melkein kokonaan. Samaan aikaan piti tuo tupakointi lopettaa, joten jotain herkkua oli saatava.

Sitten joulu ja joku kamala ihminen antoi minulle konvehtirasian ja siitä se alkoi taas, nimittäin suklaan mussutus. Eilen sisko osti kioskilta itselleen Snickersin ja minä ylväästi kieltäydyin. Käveltyämme noin 100 m eteenpäin sisko tyrkkäsi patukan käteeni ja sanoi, ettei enää kestä katsettani, joka on kuin nälkämaan lapsen. Noo, kyllä minä ryhdistäydyn, ihan kohta...

Hehheh..

Vierailija
27/28 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa:P Joo maistuu maistuu tännekkin oikein hyvin suklaa ja kaikki muukin makea!!Pitikin tulla lukemaan just nyt teidän kirjotukset kun mun tekee kamalasti mieli jotain hyvää!!!!!grrr eikä meillä oo yhtään mitään!!!:( koko ajan tässä mietin lähdenkö kauppaan vai yritänkö selvitä ja hillitä itseni :D saa nähä kuinka käy.....

ja VÄSYMYSTÄ on myös mulla! ei edes ollut hb mitenkään huono viime neuvolassa vaikka epäilin.....nukuttaa siis jostain muusta syystä! ettei vaan johtuis tästä herkuttelusta :) ja siitä et tulee syötyä niin hyvin et iltaa kohden on aivan ähky...huoh

ai niin ja TERVETULOA LUBIINA(meniköhän oikein nimi?toivottavasti....)!!!

Vierailija
28/28 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko raijata ittensä välillä koneelle.. En oo varmaan kohta viikkoon kirjottanu mitään. Mulla on niin kamala stressi noista häistä että kuolen tähän taakkaan..Tuntuu että kaikki kaatuu päälle ja rahat loppuu kesken.. sitten kun haluan kaiken olevan " täydellistä" miehen huomenlahjoista lähtien (oli pakko ostaa kultaketju ja risti vaikkei oo yhtään rahaa..varsinkaan mitään turhaa varten..) ja itken vaan kaikki illat. On varmaan niin väsynyt..enkä saa öisin nukuttua kun kaikki asiat vaan pyörii päässä.. enää onneksi 8 päivää:)

Onnea Almaeinolle kosinnasta:) tervetuloa sitten häästressin joukkoon;)

Ihanaahan tämä on mennä naimisiin mutta jos nyt saisin valita..niin ehkä miehen ehdotus maistraatista tai las vegasista ois voinut mennä läpi.. noh kerranhan tämä vain koetaan.

Oli ihanaa käydä kampaajalla tänään..suunniteltiin hääkampausta ja värjättiin juurikasvua. ensiviikolla on sitten rakennekynsien laitto.. aina oon haaveillut mutta en oo hennonut..nyt sitten panostan kunnolla:)

Neuvolassa kävin tiistaina. Painoa yhteensä tullut melkein 6 kiloa mutta viimeneuvolasta vain reilun kilon, joten ei auttanut tätin valittaa..

Hemoglobiini edelleen 117 vaikka oon syöny rautaa jo 2 viikkoa. pitää kuulemma vaihtaa obsidanista maltofer tippoihin.. Kohdunpohjan korkeus oli 17..taulukon mukaan ei mennyt edes normaalin rajalle. Täti sanoi ettei kannata huolestua mutta huolestuin kuitenkin.. inhottavaa..no stressaan nyt kaikesta muutenkin...

Onko muilla iltaisin jalkapohjat kuumat? Mietin että liittyyköhän raskauteen.. yleensä oon ihan jäässä mutta nyt viimestään nukkumaan mennessä jalat on ihan tulipallot..

no joo..pitää taas mennä miettimään mitä unohtuu ja mitä pitäisi olla unohtamatta..

Pirteää viikonlopun odotusta kuitenkin kaikille:)

Mirage 23+5