** ELOkuun eloisten viikon 3 to-pe **
Linkki alkuviikkoon:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9337264&p=1&tmode=1&smode…
Palailen itse linjoille myöhemmin. Viikonloppu lähestyy, kivaa!
Kommentit (28)
Lyhyesti vastaan. Kaikki ovat jaksaneet raapustaa pitkät pätkät, mutta minä olen aivan sippi, joten lyhyestä virsi kaunis.
Lapsiluku : tämä on kuudes ja viimeinen !!! 5 tyttöä on ennestään ja nyt jännätään että kumpikas seuraava tulokas on :o)
Ultrista : yksin kävin NP-ultrassa sillä meillä ei ole mitään mahdollisuutta saada lapsia hoitoon. Mies joutui ottaa töistä vapaata ja hänelle lankesi / lankeaa lastenkaitsenta. Saa nähä pääseekö mies synnytykseen mukaan : edellisen kerran ex-mieheni tuli kaitsemaan tyttöjä, joten päästiin ihmeenkaupalla molemmat mukaan. Nyt kun on tuo yksi yhteinen niin nähtäväksi jää......
Kyllähän tämä raskaus naista syö. Väsymys on kova ja huonoa oloakin riittää :o/ Mutta en valita. Tämän kestää kun tietää ettei enää koskaan enää " tarvitse" / saa kokea tätä ällötystä jne. :o)
Nyt kauppaan ja nukkumaan. Sain huushollattua omat ja hoitolapset taas tämänkin päivän ja ihanaa että viikonloppu on tulossa !
Rapuäiti ja Lahja rv 11+3 (ultran mukaan 11+6)
Ilmottaudunpa mukaan! Esikoinen tulossa elokuun loppupuolella!
Yksi ultra takana, toinen nyt viikonlopun jälkeen maanantaina.
Jännittää ja pelottaa.. pitkä on odottavan viikonloppu =)
Kävin tänään ensimmäistä kertaa neuvolassa. Oli aika paljon vaan sitä rutiinia. Aikaa meni kuitenkin siihenkin, kun kävin läpi edellistä (kokemuksena aika rankkaa) synnytystä. Onneksi neuvolantäti otti kokemuksen tosissaan ja varmaan sitten keväämmällä tai kesällä käyn juttelemassa asioista sairaalassa. Haluan, että nyt olen miettinyt ne tärkeimmät toiveeni ja olen ne kertonut etukäteen.
Tänään kerroin töissä johdolle raskaudestani. Työtilanne on sellainen, että pian olisi pitänyt alkaa keksiä tekosyitä, miksi en voi kesällä tehdä tiettyjä hommia. Helpotti sekin, vaikka siitä voi tulla vielä ikäviäkin kommentteja. Maanantaina sitten tietää töissä kaikki.
Oma olo on väsynyt, mutta kuvotus on helpottanut aika paljon. Huimausta on, mutta sekin on helpompaa kestää. Verenpaine on alhainen (108/69), joten se varmasti tekee sen huimauksen. Hemoglobiini oli sen verran parempi kuin odotin, että nyt voin ihan rauhallisin mielin olla sen suhteen. Syke kuului! Ja melko kauan kerrallaan. Pikkuinen kyllä liikkui sen verran, että terkan piti etsiä tyyppi aina uudestaan. Mukavaa, että käynnit ovat nyt alkaneet. Np-ultraan odottelen aikaa.
Nyt tuli tosi omanapaista, mutta tervetuloa uusille!
Västis ja Taimi rv10
Minäkin uskaltaudun mukaan, tänään oli ensimmäinen neuvola ja sydänäänet kuului pienen etsiskelyn (jona aikana ehdin jo miettiä vaikka mitä) jälkeen, joten nyt olen " oikeasti" raskaana, nyt helpottaa jännitys! Viikkoja on tänään tasan 10 ja la 17.8., taitavat olla samat kuin västäräkki2:lla. Meillä on ennestään 4- ja 6-vuotiaat lapset, kolmas nyt siis tulossa. Kuvotusta on ollut riittävän paljon, vaikka minä en koskaan oksennakaan, mutta nyt alkaa ehkä pikkuisen jo helpottamaan, ainakin joinakin päivinä. Muuten ne tavalliset oireet, vessassa ravaamista, närästystä, mahakipuja jne, en onneksi enää muistanut kaikkea etukäteen :) Parin viikon päästä on np-ultra yksityisellä, sitä nyt sitten seuraavaksi odotellaan. En jaksa työpäivinä paljon koneella enää istua, joten varmaankin taustailen enimmäkseen, mutta mukava käydä lukemassa muiden samassa veneessä olevien juttuja, onnea vain kaikille eloisille odotukseen!
Samoissa mennään! Minullakin LA 17.8.07. Olo tuntuu nyt paljon varmemmalta taas, kun kuuli sykkeen. Jotenkin se pieni jumputus saa mielen rauhoittumaan. Ennen seuraavaa neuvolaa ehtiikin varmasti taas vähän panikoida.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Västis ja Taimi 10
Wintergirl: Mitta 4,5mm vastasi ultrahoitajan mukaan rv6+2. Ja hänkin selitti tuota ovulaation heittoa, että jospa hedelmöitys onkin ollut jokusen päivän myöhemmin, kuin oletin. Mua vaan vaivaa tämä oireettomuus... Tai ehkä tuo ajoittainen maha-oireilu (ripuli..) on sitä oiretta.. Ja ultrahoitaja oli sitäkin mieltä, että raskauden alkuun jatkunut imetys voi kans vaikuttaa oireisiin(siis niiden puuttumiseen).
On vaan NIIN vaikea uskoa että kaikki olis hyvin.. Inhottaa itseäkin tää epäluuloisuus.. Että anteeksi oikeasti kaikille.. ja myös kiitos kaikille lohduttajille! Joku meinas että loukkannun kun " toivotetaan onnea" oireettomuudesta, en mä loukkaannu ihan helposti.
Onnellista viikonloppua kaikille! Mäkin koitan tässä piristyä.. :)
Heidi_sis ja Nanonen 8+2 (7+3)
uolloin 6+2 ja kyllä sen pitäisi isompi olla. No sitten seuraavan kerran 7+1 viikolla kasvua oli tapahtunut siten että Lahja oli 7 mm pitkä. Edelleen olin huolestunut ja kun viikolla 8+2 pituutta löytyi 13 mm niin jopa melekin löin mielessäni hanskat tiskiin. Täällä kun olen lueskellut että liki kaikilla vauva on tuossa vaiheessa jo vaikka kuinka pitkä :o/
Mutta annas olla. Viime keskiviikkona tuo meidän 4 päivää jäljessä kasvanut Lahjamme olikin 3 päivää kasvussa EDELLÄ ! En todellakaan tajua miten näin, mutta enpä enää niin huolehdi tuosta kasvusta.
Alussa pienen mittaa on vaikea saada ja tuo sinun(kin) heitto on niin pieni että uskon kaiken olevan hyvin. Mutta helppo se on sanoa että äläs murehdi. Kyllä sitä pähkäilee näitä asioita ja kuulostelee onko kaikki hyvin. Millos sinulla on seuraava ultra ?
Rapuäiti ja Lahja 11+4 (12+0)
eli siirryn tuolta syyskuisten puolelta tänne käytyäni ekassa ultrassa tänään, jossa selvisi että laskettu aika on 27.8.!
kierto oli ollut epäsäännöllinen, siksi asia päädyttiin tarkistamaan ultralla. Siellä pikkuinen köllötteli ja sydän sykki<3
pää-perämittaa peukaloisella oli huikeat 1,8cm:)
yritän etsiä elokuisten esittelypinon käsiini, mutta taustoista sen verran, että kolmatta lasta odotellaan, meille syntyi enkelityttö maaliskuussa 2005 ja terve ihana poika helmikuussa 2006.
ihanaa odotusta kaikille!
t.auringonkukka ja hippu 8+4