Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** ELOkuun eloisten viikon 3 to-pe **

18.01.2007 |

Linkki alkuviikkoon:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9337264&p=1&tmode=1&smode…

Palailen itse linjoille myöhemmin. Viikonloppu lähestyy, kivaa!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväisin kontrolliverikokeissa aamulla kun halusivat katsoa pitääkö kilpirauhasarvoni paikkaansa. Huomenissa yrittelen tiedustella tuloksia. Täällä on muuten " kiva" ilma : lunta tuiskuttaa ja kovin on pimeää. Tulis jo se kevät :o)

Eilen olin aivan poikki. Erittäin rasittavia ovat kaupassa käynti, saunassa käynti jne. Tuo sauna varmaan siksi kun pitää pestä neljän piiiitkät hiukset ja lopuksi saunottaa vauva. Aikaa saa tuhlaantumaan tunnin verran ja se lämpö oksettaa :o/

Nyt on puuro hautumassa, nam. Puurosta on tullut erittäin läheinen apu tässä viime aikoina kun mikään ei maistu. Jugurtitkin alkavat tökkimään ja mehuista saa kokeilla mikä se nyt tänään menisi alas. Puolukka on sellanen mikä saattaa upota.

Nyt puuron kimppuun ja kuopuksen aamutoimiin

Rapuäiti ja Lahja rv 11+2

Vierailija
2/28 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille ultrakuulumisista!

Täällä taistellaan pahoinvoinnin kourissa, tänään tuntuisi olevan taas vähän parempi päivä, mutta eilinen oli tähän mennessä kurjin päivä. Ja tuohon liittyen, kun täällä onkin jo noita joilla viikkoja on enemmän niin GALLUP:

MILLÄ VIIKOILLA PAHOINVOINTI OLI PAHIMMILLAAN, MISSÄ VAIHEESSA ALKOI HELPOTTAA JA MILLOIN LOPPUI?

Tuosta voisi olla lohtua, meille vähimmillä viikoilla oleville, vaikka tuttuahan tämä on kun neljättä odotellaan, mutta kummasti nämäkin olot unohtuu, kun ei ole raskaana.

Jotain gallupia taisi olla lapsiluvusta eli tämä neljäs on kyllä meille se viimeinen, kun riskiraskauksia ovat kaikki niin eiköhän se oma osuus ole nyt tehty ja jotenkin olen nyt alusta asti itsekin suhtautunut tähän raskauteen viimeisenä. Muutenkin ikä tuntuu olevan myös nyt sopiva, tämähän on niin yksilöllistä.

No onnea kaikille, joilla pahoinvointi on jo lopuillaan, kunpa tuohon joukkoon pääsisi pian itsekin vaan eiköhän ainakin kuukauden päivät pidä vielä kärvistellä!

wintergirl h 8 +3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva meille tulee ja sillä siisti ja muuta murehditaan sitten myöhemmin.

Ekassa neuvolassa olin alkuviikosta ja juttelin th:n kanssa näistä asioista ja tuntemuksistani pitkään ja oli kyllä tosi hyvä päästä puhumaan. Ultrallakin katsottiin että asukas siellä on ja sydän sykkii ja koko vastaa viikkoja. Muuten sitten kaikki olikin rutiinia. Np-ultraan sain ajan heti ensi kuun alkuun ja samalle viikolle myös eka lääkäri. Th:n kanssa sovittiin että varaan sitten uuden neuvola-ajan puhelimitse vasta rakenneultran jälkeen kun eipä tässä mitään suurempia tarpeita ole neuvolassa ravat niin tiheään näin alussa kun homma on jo tuttua. Noita ultria nyt sitten jännitän että onko kaikki ok.

Pahoinvointia minulla ollut tosi vähän. Aamulla yököttää joskus mutta en ole oksentanut ja yökötyskin loppuu kun syö jotain. Kahdessa edellisessä voin pahoin läpi raskauden ja ekassa oli kahden viikon oksennus putki mutta vasta viikon 12 tietämillä joten hiukka hirvittää josko menee nyt samoin kuin ekassa raskaudessa. Toisaalta nyt olen ekaa kertaa kotona kun olen raskaana ja tuntuu että kun meinaa paha olo tulla ja saan oikaista hetkeksi sohvalle niin se loppuu siihen ja näinhän ei töissä ollessa voinut tehdä. Ainut raskausoire on unettomuus joka rassaa aika paljon kun sitten päivällä väsyttäisi.

Meillehän siis tämä on neljäs lapsi ja kolme piti olla meidän lopullinen lapsiluku joten tämä on tosiaankin sitten viimoinen. Mies on vihdoin saanut aikaiseksi varata ajan lääkäriin sterilisaatiota varten joka sitten takaa myös jatkossa että vahinkoja ei pitäisi tulla.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille. Lähden tästä poikien kanssa kaverille kylään ja illaksi mennään mummolaan. Harmittaa vaan kun täällä sataa lonottaa vettä eikä eikä tonne ulos viitsi millään lähteä niin jää taas tänään happihyppelyt ja energian purkamiset pojilta väliin.

Aliisa ja ylläri 9+3

Vierailija
4/28 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollu tosi VÄSY viikko.jotenkin vähän flunssanen olo,mut se lentsu ei kuitenkaan tule.mut väsyttänyt on enempi kuin ikinä.esikoista odottaessa muistan että väsy oli heti alusta asi valtava,mutta luulin jo jotenkin ettei se tule, rv 9 alkoi tänään.

tähän asti ÄLLÖTTÄNYT öisin,mut nyt tällä viikolla ällöttänyt pitkin päivää.

pitäis syödä jotain vähän väliä mutta kun mitään ei tee mieli.

aamusin olen opetellut syömään,olen huono saamaan heti herättyäni mitään kurkusta alas.mutta sillä pärjää pari tuntia,ja taas heikottaa.

joku appelsiini antaa virtaa puoleks tunniks,ja taas heikottaa.

pari vk sitten kirjoitin kun on kauhea rasvaisen ruoan himo,olis edes sekin,nyt ei tosiaan tee mitään mieli,YÖK.

töissä en tiedä miten jaksan.ollu seitsemän pvn työputki takana,nyt yksi vapaapäivä ja taas työpäiviä edessä.teen myös enempi iltapainotteista työtä.yritän hakea sairaslomaa jos väkisin siltä tuntuu.muutama lepopäivä väliin auttaa varmasti.jos vaan terkkari haluaa ymmärtää jotenkin.on todella kitsas antamaan sairaslomaa edes kovan flunssan vuoksi,vaikka olen sairaiden lasten kanssa tekemisissä,osalla huono vastustuskyky.

olen todella himoliikkuja.käyn jumpalla niin paljon kuin suinkin vaan ehdin.ja huomaa ettei nyt ole kaikki kotona,en ole edes jumpassa jaksanut käydä.

eilen tein tunnin kävelylenkin,ja tuntui piristävän=)

aurinkoa ja pikku pakkasta odotellen (vettä sataa kaatamalla =( )

jos se vaikka antaisi voimaa =)

olipas tosi positiivinen viesti...

lasken myös päiviä np-ultraan,se on vasta 12.2,menisipä aika pikaisesti, sitten se raskaus tuntuu todelta,ja on päässyt vihdoinkin näiden riskiviikkojen yli!

neitiniiskunen rv9

Vierailija
5/28 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan kolmatta lasta ja kaikissa raskauksissa on ollut

vähän alkuraskauden pahoinvointia. Pahimmillaan

pahoinvointi oli tässä raskaudessa noin rv 6:n paikkeilla,

eli todella alussa.

Sitten alkoi helpottamaan, ja jouluna herkut maistuivat!

Nyt minulla on rv 12, eikä pahoinvointia enää juurikaan.

Iltapäivisin syön edelleen aina välipalan klo 15 aikoihin,

ettei tule liian pitkä väli päivällisen ja lounaan välille.

Tässä raskaudessa olen ollut poikkeuksellisen väsynyt.

En muista, että olisin kummallakaan edellisellä kerralla

ollut näin poikki aamusta iltaan.

Vierailija
6/28 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee siis kolmas, ja tämä on viimeinen lapsi!

Ellei sitten tule nyt kaksosia, jolloin meille tulisikin

myös neljäs lapsi. Vaan eipä nyt sentään taida

niin käydä.

Neljättä emme toivo, kun tavalliseen farmariautoon

ei sitten enää lapset mahdu, ja asuntokin kävisi

sitten aivan liian pieneksi. Ikääkin on jo sen verran,

että jossain vaiheessa haluaisi jo enemmän omaa

aikaa, eikä ikuista pikkuvauva/taapero/leikki-ikäinen

vaihetta.

Vierailija
7/28 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiluvusta:

Meillä on ollut haaveena kolme lasta ja tämä on nyt sitten se kolmas lapsi. Haluan vielä tämän kerran olla raskaana, haluan vielä kerran synnyttää, haluan vielä kerran hoitaa pientä vauvaa, haluan vielä kerran imettää... Tämän yhden kerran jaksan ja sitten se taitaa olla siinä.

Haluaa sitä elämältä muutakin kun yöheräämisiä ja uhmaikiä. :-) Sitten kun on trio koossa, niin voi alkaa enemmän keskittyä omiin harrastuksiin jne.

Esikoisemme (pian 3 v.) heräsi yöllä neljä kertaa, mikä on hyvin epätavallista. Hän näki painajaisia. Esikoinen heräsi myös aikaisin eli klo 6.30. Saa mennä sitten illalla aikaisin nukkumaan.

Ens viikolla ois np-ultra ja sitä tässä odotellaan.

Keitot muuten maistuu eli tänään teen siskosoppaa. Ruokavalio on ollut terveellisellä pohjalla ja painokin on tippunut -3 kg.

T: Ona rv 10+4

Vierailija
8/28 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soittelin heti aamusta neuvolaan ja kyselin niistä ultra ajoista, mut sieltä sanottiinkin että mun itse pitää soittaa kättärille ja varata uudet ajat. Soitin sitten kättärille ja siellä vastas niin vihasen kuulonen täti että huhhuh. Teki mieli iskeä luuri korvaan kun toinen vain tiuskimalla tiuski. Lopulta mua rupes jo naurattamaan sen asenne :p Sain sitten np-ultra ajan ja se on 30.1 Tää henkilö siellä puhelimessa sanoi että kun mun laskettu aika on 3.8.2007 niin olenkin viikoilla 11+6 enkä 13+0, niinkuin ultra kuvissa lukee. Ihan kiva vaan, niin saan pysytellä täällä elokuisissa:) Nyt olikin todella omanapainen viesti, mutta ruoka palaa kohta pohjaan joten pakko lopetella!

Falz ja Veijari rv 11+6

Vierailija
9/28 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä huomenna on perjantai ja eka neuvola. Olenkin jo odotellut sitä. Ja ihanaa, että tulee viikonloppu. On ollut vaikea totutella taas 37tuntiseen työviikkoon, viime vuonna vielä tein lyhennettyä 30tuntia viikossa. Huomaa, että mielellään sitä jäisi jo viikonlopun viettoon. Viikonloput hujahtavat liian nopeasti.

(.) Tänään on ruokailuissa ollut pidempiä taukoja ja heti kostautui. Kuvotusta on ollut. Eilen katsoin Greyn anatomiaa, jossa oli viitoskeskoset. Kyllä itkin kun putous, kun yksi keskosista kuoli. Oli vaikea saada nukahdettua, kun ehdin jo miettiä kaikki mahdolliset riskit, mitä raskaudessa vain voi olla. Onneksi tiedän itsestäni, että näin useasti käykin. Mietin etukäteen kaikkea kamaluuksia aina silloin tällöin ja sitten taas vähäksi aikaa rauhoitun.

Västis ja Taimi 9+6

10/28 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän väsymyksen keskellä sitä elää vain viikonloppuja kohden, että sais taas nukkua vähän pitempään :) Meidän lapset ku on jo noin isoja niin ei tartte niitten takia nousta ennen kukonlaulua, paitsi että olemme aikoinaan opettaneet ne " meidän" rytmiin eli illan virkkuja ja aamun ainaisia torkkuja, kuitenkin lapset pärjää jo kahestaan muutaman hetken.

Joo kyllä se Västäräkki kostautuu heti täälläki jos vaan tulee pitempi tauko syömisen suhteen, jos ei ihan pöntölle asti niin kyllä ainaki sohvalle...mulla onneksi helpottaa se että teen töitä kotitoimistolla ja " saan" syödä ja levätä sitä mukaa ku on tarvetta eikä kukaan lähetä ihmetteleviä katseita..

Täällä tiputtelu edelleen jatkuu, tekee kyllä melko pelottavan tunteen ku koko ajan tuntuu että nyt lorahti housuun enemmänki, mutta onneksi on kuitenki sen verran vähäistä ettei tuukko paperiin vessareissulla, mutta ei se mun hermojani yhtään jäähdytä..

Ihania uutisia ootte kuulleet np-ultrista!! Onnea teille kaikille! Itse pidän sitä melkoisena merkkipaaluna ku sinne asti pääsee ja näkee sitten miten kaikki on..ja että sais sitte jakaa tän ilon muidenki kans!! Eli kovasti odotellaan päivän postia että joko kutsu saapui :)

Ootteko muuten harkinneet tilaavanne sitä kotidoppleria? Meitä vähän kiinnostais tilata semmonen vehje. Ootteko kuulleet siitä mitään huonoa tai hyvää?

Täytyy taas lopetella pitää viedä esikko treeneihin ja ite menen kuopuksen kanssa Prismaan ruokaostoksille..

Iloista viikonlopun alkua kaikille!!

Nani76 ja pikkuruinen 9+5

Vierailija
11/28 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin jaksoin tulla kirjoittelemaan tänne, vaikka kävin lueskelemassa pinon jo aikasempaa päivällä.

Ihanaa kun muilla ollut mukavia ultrakuulumisia =)

itse olen voinut nyt hyvin, lukuunottamatta tuota lämmön nousua sekä ihan hirveetä väsymystä.jouduin päivällä nukkumaan pari tuntia, kun muuten ei olis pysynyt silmät auki, vaikka nukuin yöllä 8-9 tuntia.

koitan saada huomenna aikaseks soittaa neuvolaan.

huomenna pitäsi sitten jo mennä takas töihin.

ihanaa kun miehenkin kanssa menee taas niin hyvin..on ihan sellanen fiilis, että olis rakastunut uudestaan.

kuinka monella täällä esikoistaan odottavalla mies on tullut mukaan neuvolaan? ja meinaako jatkossakin käydä neuvolassa?

ja tietysti myös toista, kolmatta tai neljättä odottajat saa vastailla =)

kuulisin mielenkiinnosta, että kuinka moni mies käy neuvolassa ja ultrissa mukana.

vielä pitäis malttaa muutama viikko ekaan neuvola lääkärille ja ekaan np-ultraan..sitten voi jo rauhassa kertoa tutuille,että on pieni nyytti tulossa =)

kysyisin vielä että onko kellään ollu tuntemuksia alavatsalla? siis hyviä tuntemuksia =)

mä oon nyt muutaman päivän ajan tuntenu ihan selvästä, että alamasussa on joku..on ihan paineen tunne,ja tuntuu että sielä olis joku isompi juttu..vähän hassua selittää..tietysti on kasvava kohtu..että ehkä sen sitten vaan tuntee..alamasu on myös jo vähän kova kun sieltä tunnustelee.

nyt täytyy taas jatkaa muita puuhia =)

ostin muuten alennusmyynneistä ihan pienen vaalen bodyn, muutaman kappaleen valkoisia sukkia, sekä nalle puh bodyn, mikä ehkä enemmän suunnattu tytölle, mutta jos tulee poika, voin lahjoittaa sen eteenpäin..aivan ihania ovat =)

enkeli-81 rv 10+2 tai(9+5)

Vierailija
12/28 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelin neuvolaan tänään. Kilppariarvot kuulemma hyvät, että jatkan samalla määrällä, vaikka itsestä tuntui olevan hiukan ylitoiminnan/liikalääkityksen puolella. Noh, kai se lääkäri tietää.. Ja enpä ainakaan paisu!!

Varhaiseen ultraan ei päästä julkiselle puolelle, vaikka toukka oli mun mielestä alimittainen viikkoihin nähden.. Huolettaa. Huomenna soitan itse suoraan ultrahoitajalle, saa hän sit selittää mulle, millä perusteella mun pitäs muka odotella ihan rauhallisin mielin.. Jotenkin en ole yhtään osannu kunnolla iloita tästä raskaudesta kun olo on koko ajan epäluuloinen viimeperjantaina nähdystä sykkeestä huolimatta. Viikkoja piti olla 7+1 mutta sikiöllä pituutta vain 4,5 - 5 mm. Eli viikkoja vähemmän, tai sikiössä jotain pahasti vialla??? Auttakaa jos osaatte!!

Neuvolaankin menossa vasta np-ultran jälkeen. Ettänyt sit vaan odotellaan ja yritetään pysyä tyynenä..

Kelasta selvitin, että tulossa on tällä kertaa peräti isompaa äitiyspäivärahaa kuin kuopuksesta sain, kun ne uudet säännöt osuu mun kohdalle, koska kuopus on vasta 2v6kk kun uusi vauva syntyy (jos syntyy..) Voi että tätä mieltä.. mä oon kyllä aika kurjalla fiiliksellä, ja kun mullakin taustalla ajatus viimeisestä raskaudesta, imetyksestä jne, niin haluaisin nauttia tästä, mutta tästä on kyllä nautinto aika kaukana.. Ja vaikka oireettomuus toisaalta on kai jonkun mielestä hyväkin, niin se kuitenki vain lisää huolestumista, kun ei tunnu miltään.. Ei ällötä, ei oo rinnatkaan enää kovin arat.. Jos se pieni on tuomittu tuhoon, niin mä haluaisin tietää sen mahdollisimman pian!! Ja miten tästä noustaan..

Voi että, sori tää vuodatus..nyt ei jaksa muuta..

Heidi_sis ja Nano 8 (?)

Vierailija
13/28 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyhä yksinkertaisuus - kävin tekemässä tästä jutustani ihan uuden otsikon:) Nukuin viime yönä n.4 h, joten ehkä se selittää. Tyttö yski yöllä ja heräsin stressaamaan töitä. Ei ole pitkään pitkään aikaan käynyt onneksi niin. Mutta näin minä tuonne kirjoitin ihka uudella otsikolla:

Minä enimmäkseen nautiskelen siitä, ettei ole samoja oireita kuin ekalla kertaa: hirveä väsymys ja kylmä. Nyt maistuu ruoka ihan liiankin hyvin, mehut maistuu jumalaiselle ja pari viikkoa sitten ollut paha olo on ollut poissa jo hyvän aikaa. Tietenkin mietin välillä, että onko siellä edes ketään, mutta koska sydän löi 7+4 ja lääkäri sanoi, että kaikki näyttää hyvältä, niin onneksi olen osannut suhtautua tähän siten, että en voi sitten mitään kuitenkaan, jos menee kesken ja murehdin sitä sitten.

No, tilanteita on monenlaisia ja tiedän, ettei millään voi kaikille olla näin simppeliä. Ei ole tarkoitus olla siis ylimielinen, anteeksi jos annoin sellaisen mielikuvan.

Jonkun mielestä tällaiset kommentit voi olla varmaan yhtä ärsyttäviä kuin minulle oli ne ohjeet, joita annettiin sieltä ja täältä, kun olin yrittänyt saada 4 kuukauden ajan tytärtä nukkumaan yöt päivien sijaan. Jessus teki mieli vetää nenään jokaista joka neuvoi, koska olin yrittänyt KAIKKEA ja aivan rikki.

Mies haluaa olla mukana ultrassa. Huomaan, että raskaus on jotenkin tehnyt suhteestamme taas vakaamman. Ei tule ainakaan mieleenkään kyseenalaistaa ollaanko yhdessä, kuten meillä on ikävä kyllä pahimpina aikoina ollut tapana tehdä.

Pinja ja PumPum 9+0

Vierailija
14/28 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, pitkästä aikaa pääsen lukemaan juttujanne ja kirjoittamaan. Tykkään niin lukea näitä, kun sitten tietää ettei oo ainut kenellä on milloin mitäkin ajatuksia ja vaivoja..:)

Mullahan oli ultra tossa alku viikosta ja siellä selvis, että raskausviikkoja kolme vähemmän kun laskujen mukaan. (Ei tullu yllätyksenä). Eli siis nyt menossa 8+4. Ja pahimmat pahoinvoinnit alko muutama viikko sitten eli viikot 5 ja 6 oli mulla ne pahimmat. Oksentelin ja makasin suunnilleen vaan puoli kuolleena sängyssä..

Sitten luin täältä, että inkivääriuute on auttanu jotakin pahoinvointeihin. Menin apteekkiin ja kysyin ja nykysin on olemassa Multitabsin inkiväärikapseleita, jotka on valmistettu nimenomaan raskauspahoinvointiin!

Se valmiste on pelastanu tämän naisen elämän. Se on helpottanu oloa ja kuvotus on hävinny kokonaan ja sen ansiosta pystyn syömään säännöllisesti. Syön tunnin välein vähän jotain, hedelmä tai viili tai jotain muuta pientä niin ei pahaolo yllätä ja kun kiinnitän vielä erityisesti huomion terveellisen ruoan valmistukseen niin hyvin pyyhkii pahoinvoinnin suhteen!

Tää jatkuva syöminenhän tietysti näkyy kiloissa, mutta mielummin lihon vähän enemmän kun oon huonovointinen. Varmaan suurinosa ajattelee niin ja TIEDÄN ettei sille välttämättä voi mitään jos vaan yksinkertasesti on huono olo eikä mikään maistu.

Ekan raskauden aikana kärsin lähes koko raskausajan kauheasta pahoinvoinnista ja siihen ei kyllä auttanu mikään..Nyt oon vaan jotenki niin onnellinen kun ei ookkaan niin vaikeeta..:) Eniten nimittäin pelkäsin tässä raskaudessa sitä, että ne pahoinvoinnit alkaa taas..

Ehkäpä nyt tulee eri sukupuolta oleva vauveli. Ensimmäinen on tyttö ja niinhän sitä sanotaan, että tyttölasta oottavalla on vaikeempaa kuin poikalasta oottavalla. Tiedä häntä..

Se selviää elokuun lopulla. En malta oottaa, että pikkunen syntyy..:) Mutta vielä on monta mukavaa asiaa matkalla elokuuhun..Ja meillä tosiaan toinen lapsi tulossa ja ainakaan kymmeneen vuoteen ei olis tarkotus tulla lisää lapsia. Kaksi on mielestäni meille sopiva määrä, mutta eihän sitä tiedä mitä esimerkiksi viiden vuoden päästä ajattelen..

Yritän nyt kuitenkin nauttia joka hetkestä tämän kasvavan mahan kanssa ja yrittäkää muutkin!

Vierailija
15/28 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta,

tänään 8 + 3 eli 9. rv on alkanut. Väsyttää, viluttaa ja ilta-/ yöpahoinvointia esiintyy puuskittain. Tämä on toinen raskauteni ja olen nyt jo muutamana iltana sohvalla maatessani tuntenut pienen möykyn sykkivän sisälläni. Ihan oikeasti! Esikoista odottaessa muistan, että ensi kerran tunsin näitä pieniä pyristyksiä vasta viikolla 12. Onkohan se niin, että toisessa nämä tuntemukset tulevat jo aiemmin? No, se on joka tapauksessa rauhoittavaa, kun voi itse tuntea elämänalun sisällään. Muiden kokemuksia? Ihanaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
16/28 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään tietoa... Onko Noro-viruksesta vaaraa alkuraskaudessa????

Pahoinvointiin muuten on todellinen keksintö tuo Multitabsin Inkivääri. Auttoi heti!!! Kokeilkaa ihmeessä!!

Malluelias+kyytiläinen rv10

Vierailija
17/28 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään tietoa... Onko Noro-viruksesta vaaraa alkuraskaudessa????

Pahoinvointiin muuten on todellinen keksintö tuo Multitabsin Inkivääri. Auttoi heti!!! Kokeilkaa ihmeessä!!

Malluelias+kyytiläinen rv10

Vierailija
18/28 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siis eilinen meni paremmin ja nytkin tuntuisi olevan parempi päivä tuon yökötyksen suhteen. Ruokaa ei passaa ajatella ja ruoan valmistus on kyllä karseaa, joten jotain tosi helppoa pitäisi kokata, jotta ei tarvitsisi viettää kuin hetki ruoan parissa. Onneksi viikonloppuna mies ottaa vastuun kokkauksesta!

kovasti odottelen, että vointi alkaisi oikein kunnolla kohentua ja jaksaisi taas liikkua, kohta on selkä niin jumissa, kun ei ole mitään muutamaan viikkoon tehnyt. Paino onneksi on laskenut kilon, sillä viime aikoina olen mennyt maustamaton jogurtti, pakastemarjat ja hedelmälinjalla. Oikeastaa kaikki muu tökkii, vaikkakin koitan kerran päivässä syödä jotain lämmintä ruokaakin, koska muuten vatsa on liian tyhjä ja sehän tietää tuota pahaa oloa.

Pissallakin täytyy nykyään juosta kerran yössä, joten ehkäpä tuolla masussa jotain tapahtuu.

Heidi-sisko: mitä viikkoja nuo mitat vastasivat? Oliko kuinka paljon heittoa? Alkuraskauden ultrassahan on välillä vaikea saada pikkuista ihan kokonaan näkyviin ja pieniä mittausvirheitä voi tulla helposti ja kun kokoa on niin vähän niin muutaman mm heitto tekee jo vaikka kuinka paljon. Muutenkin heitto voi olla sellaiset +- 5 vrk.tta suuntaan tai toiseen. Ja mitenkäs ovulaatio, olikos sulla mahdollisesti ollut jonkun verran myöhemmin?

Joku kysyi miehen mukanaolosta, eipä ole siitä kummemmin keskustellut. Aiemmin on ollut ( 3 lasta) np-ultrassa ja rakenneultrassa. Niissä on mielestäni tärkeä olla siltä varalta, että vauvasta löytyy jotain poikkeavaa, jolloin molemmat vanhemmat saavat sitten suoralta kädeltä tiedot ilman välikäsiä. Ja tietysti tukena tällaisissa tilanteissa. Muuten neuvolakäynnille en miestä ole kaivannut, eikä se työn puolestakaan olisi helppoa järjestää. Paljon olen joutunut raskauksien aikana äpkl.lla juoksemaan ja varmasti nytkin käyntejä tulee. Mies on odotuksessa aina ollut ihanasti mukana sitten kotioloissa ja kun tämä on jo niin tuttua hommaa, niin eipä sillä ole kauheasti kyseltävääkään raskauden kulusta.

No kuopuksella taitaa olla kakat vaipassa joten se on lähdettävä pesuhommiin...

Vierailija
19/28 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin piiiitkästä aikaa kirjoittelen. Ehdin jo reilu viikko sitten hurrata pahoinvoinnin vähenemisestä, mutta takapakkia tulin niin että viime viikon loppupuolen ja tämän alkuviikon makoilin harmaana sohvalla ja vaan puhaltelin. Eipä sen takia paljon ole tullut kirjoiteltuakaan.

Olen tehnyt nyt satunneisesti töitä tässä opiskelun ohella (äitiyspäiväraha täytyis saada vähä siitä minimistä nousemaan) ja noiden työpäivien jälkeen olo on ollut ihan kamala. Järkyttävä väsymys!!! Tällainen väsymys ja noin kova pahoinvointi on ollu mulle tässä raskaudessa ihan uutta. Olen ollut välillä niin väsynyt että uni ei edes tule. Ja luulen että väsymyksen takia pahoinvointikin on ollut pahempi. Tänään on ollut vapaapäivä (lue opiskelupäivä) ja oon kyllä ottanut sängynpohjalla makoilusta kaiken irti. Esikoinen on hoidossa ja mä olen lukenut sängyssä, nukahtanut, herännyt taas vähän lukemaan ja nukahtanut uudestaan.. ;) Mahtavaa. Illalla mennään vielä kavereiden kanssa pitkästä aikaa ulos syömään, joten näistä näkökulmista katsoen tästä päivästä on tulossa varsin onnistunut. :)

Galluppiin sen verran että meillä tämä uusi tulokas olisi toinen ja kolmesta olen aina haaveillut, samoin mies. Katsotaan nyt kuitenkin ensin millaista kahden lapsen kanssa on elää ja ruvetaan sitten vasta suunnittelemaan jatkoa.;)

Tämän toisen odotus on ollut kyllä kokonaisuudessaan tähän asti ihan erilainen kuin esikoisen. Esikoisen kohdalla kaikki aika meni odottaessa ihmettelemiseen, tulevaisuudesta haaveilemiseen ja sen miettimiseen että millaista se sitten on kun on vauva, mitä kaikkea me sen kanssa tehdään jne. Nyt odotukset on aika paljon realistisemmat ja tuntuu että koko odotus menee aika paljon tässä kaiken muun sivulla. Ainakin vielä ku maha on niin pieni ettei odotusta huomaa eikä liikkeitä tunnu jne. niin välillä unohtaa tavallaan koko raskauden ja sen tosiasian että syksyllä meitä voi olla neljä.

Mies on ollut mukana ekassa ultrassa (käytiin yksityisella rv 7) ja tulee ilman muuta sekä np- että rakenneultraan. Neuvolassa ei ole ollut mukana enkä kyllä ole häntä sinne kaivannutkaan. Esikoista odottaessa oli kyl mukana ekalla neuvolakerralla ja silloin se oli mukavaa. Luulen että miehille koko raskaus konkretisoituu sit kun maha alkaa kasvaa kunnolla ja kun liikkeet on mahdollista tuntea mahan päältä. Hyvä tapa konkretisoida raskautta miehelle on myös se että antaa hänen kertoa siitä ihmisille sitten kun on sen aika. Asian sanominen ääneen tekee koko raskaudesta jotenkin todemman.

Nyt täytyy palata tuonne kirjojen ääreen.

hyvää viikonloppua toivottelee

mötiäinen rv 10+5

Vierailija
20/28 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan neljättä muksua ja laskettu aika on 6.8.07 (saattaa vielä ultrassa siirtyä). Eli viikkoja on nyt 11+4.

Pahoinvointia on ollut täälläkin, melkein vuodepotilaana on menty kunnes sain neuvolalääkäriltä vinkin juoda kivennäisvettä, joka kuulema imeytyy paremmin kuin tavallinen vesi ja sisältää suoloja joita oksentaessa menettää paljon. Olo on huomattavasti parempi, tänään taitaa olla eka päivä kuukauteen kun en ole oksentanut vielä kertaakaan :) Puolitoista litraa pitäisi kuulema saada vichyä alas päivässä, ei ole ihan tuota määrää mennyt mutta silti olo on paljon parempi!