Miksei työttömät opiskele lähihoitajaksi/sairaanhoitajaksi?
Näille löytyisi hyvin töitä, mutta kun ei kelpaa. Ollaan opiskeltu naistutkimusta ja ihmetellään kun ei töitä löydy. Lähihoitajaksi valmistumiseen ei mene kauan, kun on korkeakoulu alla. Töitä löytyy varmasti jokaiselle.
Ihan turha vinkua siitä, ettei sovellu alalle. Jokainen kyllä oppii toimimaan missä tahansa ympäristössä kun motivaatio kohdallaan. Ymmärrän tietyt fyysiset rajoitteet, mutta lähihoitajakin voi toimia vaikka hammashoitajana niin ei tarvitse nostella mitään huonolla selällä.
Kommentit (213)
Vierailija kirjoitti:
Työttömät ovat prinsessoja, joille ei kelpaa mikä tahansa työ. Pitää olla seksikästä media-alan duunia.
Selkä pjaskana tällä prinsessalla, joten EPEK noita hoitsun töitä enää.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei ole hoitajaksi vaikka saisin kymppitonnin palkan. Luonne ei muutu millään rahasummalla.
Onneksi eivät kouluttaudu! Meillä on ihan tarpeeksi alalle sopimattomia hoitajia. Hyvä, että jotkut ymmärtävät sen itse ja eivät hakeudu koulutukseen.
Otsikko sopisi naisille joilla on todistetusti hoivavietti.
Sotealueille ei palkata säästösyistä, joten provoaloituksen voi lopettaa tähän.
Miten alalla pysyisivät pakko-opiskelleet kun siellä eivät pysy edes ne jotka sinne vapaaehtoisesti halusivat peruskoulun jälkeen opiskella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei ole hoitajaksi vaikka saisin kymppitonnin palkan. Luonne ei muutu millään rahasummalla.
Onneksi eivät kouluttaudu! Meillä on ihan tarpeeksi alalle sopimattomia hoitajia. Hyvä, että jotkut ymmärtävät sen itse ja eivät hakeudu koulutukseen.
Kyllä. Kun pääsevät opiskelemaan alalle,niin heitä on vaikea saada pois. Vaikka olisi mitä taustalla. Terveisin lähihoitajien opettaja.
Eiköhän hoitoala ole se yleisin ala, jota työttömäksi jääneet ammatinvaihtajat hakeutuvat opiskelemaan.
Ei sinne kuitenkaan määräänsä enemmän opiskelijoita oteta, joten kaikki työttömät eivät mitenkään voi kouluttautua lähihoitajiksi, vaikka kuinka haluaisivatkin.
Toinen asia on, että Suomi ei ole Pohjois-Korea. Täällä saa itse valita, mitä pyrkii opiskelemaan.
Opintotukikuukaudet on käytetty. Plus kädet ei kestäisi.
Ai onko nuo koulutkin nykyään niin kuin työpaikat, että sinne vaan mennään?
Tuota...olen 63 ja tarvitsen kohta jo itse lähiapua, onko perusteltu syy?
Vierailija kirjoitti:
Miten alalla pysyisivät pakko-opiskelleet kun siellä eivät pysy edes ne jotka sinne vapaaehtoisesti halusivat peruskoulun jälkeen opiskella?
Tämä. Pakottaminen ei toimi nyky-yhteiskunnassa.
Suomessa vain 2,6 miljoonaa työssäkäyjää elättää 5,6 miljoonaisen kansan. Koko taakka työläisen harteilla.
Yli 60-vuotiaan ei kannata lähteä monta vuotta kestävään koulutukseen. Tuskin olisin kovin haluttua työvoimaa valmistuttuani.
Ymmärrän, että lähihoitajille tai sairaanhoitajille on verraten paremmin töitä kuin "oman alan tai alohenii" töitä. Mutta en minä koe, että minulla olisi vuosia kestäneiden opinyojeni jälkeen celvollinen hakemaan uutta opiskelupaikkaa ja opiskellakseni 'taas" kun en ole vyrityksistäni huolimatta saanut viimeisen noin puolen vuoden aikana töitä. Mutta näin todetessani kuulen, jo korvissani kuinka minut leimataa vastuuttomaksi vetelykseksi, joka tulisi viedä saunantaakse kun siellä olisi köyttä ja lenkkiä tarjolla joista otraa kiinni. Kun hei asuomen tulevaisuus on Suomessa syntyneissä korkeasti koulutetuissa huippuosaajissa ei kaltaisissani tavismaistereissa.
Opiskelen itselleni sopivampaa alaa, siksi. Jos näillä opinnoilla en työllisty, niin sitten menen ennemmin opiskelemaan sähkäriksi tai lvi-asentajaksi kuin hoiva-alalle. Minua kiinnostavat koneet ja laitteet enemmän kuin ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siihen nyt ihmeellistä luonnetta tarvita. Autat mummoa pesuissa, pukeutumisessa ja ruokailussa. On parempi tehdä työ kuin olla yhä pienenevien tukien varassa.
Sulle on siis ok että hoidan sun vanhempia naama norsun vitulla, kiroilen, hermostun ja lopulta painelen ulos ovet paukkuen? Kun ei hermo kestä kiirettä ja ihmisiä niin sillon ei kestä.
Näille jankuttajille olisi oikein, että jos he itse joskus saavat hoitoa, hoitaja olisi alalle sopimaton. Sitten voisi miettiä onko hyvä juttu.
Nykyisin onneksi vielä kaikkia hakijoita ei oteta opiskelemaan hoitoalaa. Ei sinne vain mennä vaan pitää tulla valituksi ja vielä läpäistä koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ap: n mielestä kuka vaan jolla kädet heiluu voi tehdä hoitajan töitä?
Miksi sitten itse et ole lähtenyt alalle, vaan päivästä toiseen , aamusta iltaan spämmäät näitä samoja ketjuja täällä,.mm tätä?
Minä olen jo töissä. Jos minut irtisanottaisiin ja en löytäisi uutta työtä, opiskelisin lähärin paperit. Ei ongelmaa. En minäkään ihmisistä tykkää, mutta työ on vaan työtä. Kyllä sen oppii, os rahaa tarvitsee. Kaikki oppivat kyllä sosiaalisia taitoja jos motivaatiota löytyy.
No mä en ikinä oppinut. Olen viiskymppinen sairaanhoitaja ja katunut koko ikäni tätä valintaa. Nyt siis vihdoinkin tajunnut sen, että voin mennä myös muuhun työhön ja aion siis irtisanoutua ja mennä vieläkin huonommin palkattuun työhön. En vaan enää jaksa teeskennellä. Kun saa ns. Ihmisistä tarpeekseen vuosien saatossa, niin ei enää vaan pysty. Väittäisin että aika harva nauttii ko.työstä ihmisten kanssa, toisin kuin annetaan ymmärtää. Kun ne ihmiset näyttää todelliset kyntensä, niin aika harva jaksaa sitä huorittelua ja valitusta kuunnella. Kyllähän se 5 vuotta menee, mutta jossain vaiheessa huomaa että ei oo ihmisen hommaa enää. Siihen sitten se, että luovut kaikista juhlapyhistä ja normaalielämässä vuorotyön takia niin ei tule ikävä.
Ole satavarma että tulossa työnhakuvelvoitteen lisäksi, yrittäjävelvoite jos työtä ei ala löytyä esim. 30 päivän kuluttua. Myös muuttovelvoite työnperään tulossa. Suomi ei kestä tätä työstä kieltäytyjien ja valittajien armeijaa.
Opiskelupaikat täyttyvät jo nyt ilman kenenkään pakottamista. Ei missään jää paikkoja täyttämättä. Ei minnekään niin vain mennä opiskelemaan.
Suomen talous ei ole kasvanut 16 vuoteen ja syynä liian lepsu tuilla hoivaaminen. Yksi maailman lepsuimmista tukijärjestilmistä. Ihmisistä on tullut lihavia ja laiskoja. Lorvijat jo luulevat, että naapurin työssäkäyvien on velvollisuus elättää heidät.