~***~ Enskattaret torstaihin ~***~
Kommentit (31)
SIRU, onnea haastatteluun! Ja tuosta synnytyksen merkeistä: mulle silloin pari viikkoa sitten ennustettiin, että saattaa syntyä viikossakin, mutta eipä tuota vielä näy. Että se niiden " merkkien" paikkansa pitävyydestä! :D Että elä sie hätäile, vaikkei mitään merkkejä olekaan, ei ne (ainakaan mun kohdalla) välttämättä ennusta mitään :) Se voi kuule sullakin käynnistyä ihan tuosta vaan, ilman mitään ennakkotuntemuksia. Että sup sup sinne!
MAKKARA, vai ajattelit sinä sitten etuilla? ;) Ei vaan ihanaahan se on mitä pikemmin sen oman vauvan saa syliin (kunhan ei LIIAN aikaisin, mutta sulla ei enää sitäkään huolta ole). Täälläkin siitä jo haaveillaan...
POPPIKSELLA hyvät neuvolakuulumiset, great! Ei muuta kuin synnyttelemään, eikös niin? :)
Nyt lähdetään hakemaan Arnold´silta donitseja, alkoi tehdä mieli ;) Pitää tosin ajaa tuonne kaupungin ulkopuolelle, kun Oulussa ei tätä jumalallista herkuttelupaikkaa ole, vaan tuolla Kempeleessä. Onneksi ei pitkä matka.
Han ja Rumpali
Hienoo, että Auroran poitsu oli liikkunut =)
Hui, kun täällä on paljon loppupääläisiä jo!!! Makkarakin sieltä meinaa poksahdella jo. Sirua piti tulla lohduttelemaan taasen tällä samalla tarinalla.... eli siis mulla ei ollut MITÄÄN synnytykseen liittyviä oireita tms. ja edellisenä iltana vielä valitin, että pitkälle mennään yli. Niin vaan yhtäkkiä lasketun ajan aamuna kuudelta jotain lorahti vähän... yhdeksältä oltiin sairaalassa, kymmeneltä salissa ja klo 16.12 tupsahti Akseli maailmaan.
Jaksuja kaikille!
-pikku-milli & Aksupuksu 8,5kk-
Täällä onkin ollu jo kova kuhina pitkin yötä. Se on hyvä että yökukkujat pitää hommaa kasassa :)
Tänä aamuna oli neuvola ja terkka huomasi että pojun pää oli kiinnittynyt. Ihmettelinkin tossa pari päivää kun alapäätä vihlo jotenki omituisesti, kuitenkin sitten muistutti että ei se välttämättä mitään merkitse että syntyykö kuinka pian. Mutta onhan se aina kiva kuulla että jotain edistystä on tapahtunu. Muuten kaikki oli edelleenkin hyvin paitsi että painon nousua oli viikossa tullu melkein kilon ja turvotustakin löytyy mutta kuulemma ihan normaalia näillä viikoillla.
Hauska toi karvakeskustelu. Mä oon kanssa ollu ihan fanaattinen noiden karvojen kanssa. Vietin ennen aina karvaperjantaita jolloin karvat saivat kyytiä. Auto onnettomuus kuitenkin katkas mun karvanpoisto rutiinin ihan täysin. Mutta kulmat vahaan aina säännöllisesti ja kainalot. Muuhun en enää pysty. Onneks en näe omaa alapäätäni niin ei tuu niin paha mieli. Miehelläni on ollut pelkästään hauskaa tän asian tiimoilta. Eipä mee enää kauan kun saa taas toteuttaa vanhoja rutiineja. Huh.
G. Me mentiin naimisiin viime toukokuussa ja päätettiin että lapsia saa tulla. Ajattelin siinä kuitenkin kestävän aika kauan ennenkö tulosta alkaa syntymään. Pari viikkoa häiden jälkeen aloin ihmetellä miksi oon niin väsynyt ja huonovointinen ja ajattelin että häästressi varmaan alkanut laukeemaan. Menkoja ei kuitenkaan näkynyt ja sitten kerran saunassa aloin miehelleni ihmettelemään että voisinkohan olla raskaana, Mies siitten siihen että hän on ollut jo viikon varma siitä että oon raskaana ja vaan odottanut että koska itse huomaan asian. Teimme testin ja plussa sieltä tuli vahvana. Poju on saanut alkunsa häiden jälkeisellä viikolla kun vietimme kuherrus viikkoa onnellisina. Paras häälahjamme :)
Leenis kyseli siitä onnettomuudesta. Mä loukkasin häntäluuni tosi pahasti enkä pystynyt istumaan kunnolla kuukauteen. Mutta nyt se on onneks jo parantunut. Olin ilmeisesti täräyttänyt sen oven käsinojaan kun se oli irti. Turvavöitä ei ollut koska auto on niin vanha jenkki että siinä ei tarvitse olla sellaisia. Synnytyslääkärin mukaan se pelasti mut istukan irtoamiselta kun ei tullut niin kovaa repäsyä kun auto meni kolme kertaa katon kautta ympäri. Onni onnettomuudessa ja ilmeisesti paljon enkeleitä matkassa..
Iisalle kiitos synnytys kertomuksesta. Toivottavasti pääsis itsekin helpolla. Mutta katotaan vaan niin kärvistelen siellä ainakin vuorokauden. Mun tuurilla.
Sirulle onnea haastatteluun ja suppareita :)
Poppis. Räpsy kuulostaa jo kyllä aika valmiilta syntymään. Meille on kuulemma tulossa siro pieni poika. Me vanhemmatkaan ei kyllä olla kovin kookkaita. Suppareita teille sinne kovasti.
Tosta lorahtelusta. Mulla kanssa lorahdellu valkovutoa melkeen koko raskauden ja oon oikeen pikkuhousun suojien suurkuluttaja. Largemallin. Ärsyttää vaan kun tekis mieli koko ajan käydä alapesulla. Loppuraskautta myöden muuttunut vaan vetisemmäksi kokoajan. Yök.
Kävin kanssa eilen parturissa. Tukka lyheni erittäin paljon ja sai kivan kivan vaalean kuparinsävyn ja appelsiininvärisiä raitoja. Piristi mieltä kummasti, enkä näytä enää ihan riihipirulta :)
Hyvää päivän jatkoa kaikille.
Hermione ja poju rv 38+0
Kohta pitää lähteä hakemaan kaveri duunista kun sillä ei autoa käytössä ja sataa kuin saavista kaatamalla=(
Greetas, mä kyselin Lorealin edustajalta heidän ja muiden merkkien selluliittivoiteista ja kielsi käytön raskausaikana, koska verenkiertoon jotain imeytyy. Eli nyt olen itsekin ilman ollut ja kyllä on muhkuroita taas tullut. Mulla on yks voide jota normaalisti käytän ja se pitää pepun suht " sileänä" :))
Makkara, lähtö voi tulla viikon parin sisällä, kääks!! Kyllä asiat voi edetä nopsaaan=)
Poppiksella onkin siellä jo iso tyttö, siispä lähettelen suuppareita kovasti että tulis jo eikä kasvais enää;=) *sup sup*
Hanilla jäi harjoittelu sit kesken, mutta älä murehdi! Sulla vielä paaaaljon aikaa tulevaisuudessa harjoittelulle, nyt on tärkeämpiäkin asioita:)
Nyt lähden kuskaamaan sitä kaveria,
Aurora
[color=FF00FF]Nyt on sitten haastattelu ohi ja voin kyllä sanoo, että olisihan tuo voinu paremminkin mennä:( Ihan pakko tulla nyt tänne purkaan, kun mieskään ei oo vielä kotona.
Tää on muuten ehdottomasti niitä hetkiä, jolloin todella kaipais sitä tupakkia..
Tulihan se sit loppujen lopuks sen toisen haastattelijan suusta, että " sä voisit sitten alottaa työt vasta lokakuussa, vai?" just siihen sävyyn, että ei toivookaan että sen paikan saisin.
Noh, turha kai sitä on enää murehtia, saan tai en. Ens viikolla tulee tieto siitä.. sitä odotellessa.
Kiitoksia millille tsempityksestä, kaippa se sitten jossain vaiheessa syntyy, vaikka ei niin mitään ennakoivia merkkejä oliskaan:)
Han, ehkä tosiaan parempi, että suoritat sen harjottelun myöhemmin. Nyt sunkin täytyy vaan saada huilata ja nauttia omasta rauhasta ja ajasta.. niin ja kerätä voimia tulevaan koitokseen!
Jep.. mutta kai sitä pitää lähtee miestä hakemaan töistä.
.. siru edelleen..[/color]
Han, varmaan olisi ollut nyt samalla kiva suorittaa harjoittelu, mutta ehtiihän tuon¿rauhoitut nyt vaan tuohon tulevaan koitokseen =)
Poppis, tosiaan sanotaan et vaavit rauhoittuu aina ennen synnytystä¿no räpsy taisi sitten vain olla hetken hiljalleen¿mutta sup sup täältä tulee ja testatkaa miehuuden kanssa noita akupisteitä: http://www.geocities.com/HotSprings/Villa/6162/vinkit/vyohyke.html
Viipero oli kans käynyt meitä morjestaa *vilkutus*
Han, noi on sitten mainioita, mitä lapset suustaan päästää =))
Makkara, et sää taira mitään 0700-linjaa pistää pystyy¿sähän lähdet kohta tositoimiin =))
AA, voi vitsit ku kuulostaa niin ihanalta, pikkuinen siellä jo ihan kybällä osallistuu keskusteluihin =) ja eipä varmaan kannata ressata jos ei ihan kaikkea ehdi siellä kotona tekemään. Alkuun pitää saada vaan nauttia siitä pienokaisesta.
Siru kans¿laitoin ton linkin poppikselle, josko siitä mitään apua on, ei kait ainakaan haitaksi zup zup tuulia täältä kovasti!! Eläkä nyt vielä toivoas menetä sen duunin suhteen¿tääl peukutetaan edelleen :):)
Hermionekin päässyt kampaajalle¿.mä sit kans varasin ensiviikolle ajan, ku ei sitä sit varmaan ihan heti synnytyksen jälkeen jaksa kampaajalle raahautua =)
lähetään kohta hakee hippikselle sitä keinusänkyä ja jos jotain muutakin kivaa tarttuis matkaan =)
mykis
Oih mikä ihanainen olo nyt, sain nukuttua hyvän pätkän :)
Sirulle parempaa mieltä! Toivotaan, että tajusivat että sua kannattaa odottaa sinne lokakuulle asti!
Mitkäs ihmeen rakennekynnet Leeniksellä on ollu jos meni omat kynnet huonoon kuntoon? Kuulostaa ilkeeltä! Mulla on luonnostaan megavahvat kynnet ja oon pärjänny niillä, joskus oli vähän aikaan siinä päällä vielä semmoinen oman kynnen vahvistus. Nää kynnet on ollu jo kakarasta asti pitkätkin, ja se " alusnahka" kasvaa jo niin ylhäällä etten saa niitä ees kovin lyhyiksi leikattua. Laitoin ennen unille menoa niihin ihan vaaleeta lakkaa ja viilailin, nyt ei tarttis synnyttää kintaat kädessä :)
Greetas kyseli siitä karvapeitteestä. Mullakin on sellaista valkoista, ihan kuin jotain pupunkarvaa, masussa. Joku sanoi, että se enteilis poikaa (testosteronia)...mut siis tyttöhän meille kai on tulossa.
Harmi, että Hanin harjoittelun kävi nyt noin, mutta hatunnosto silti sulle edelleen siitä, että edes yritit! Tuon ehtii sitten tehdä myöhemminkin.
Hermionen tukkaväri kuulostaa kivalta - just tuollaista pirteää appelsiinin väristä raitaa tämä loskan kanssa kamppaileva pimeä maa tarvitsee!
Aurora vois nyt kyllä sit paljastaa sen mainostamansa selluvoiteen nimen! Mä en oo kans uskaltanut noita raskausaikana käytää, samoin kuin en niitä päivettäviä kosteusvoiteitakaan. Muuten on kyllä menny aromatisoidut öljyt kroppaan ja tukkavärit päähän.
Gallupiin. Mä tein ekassa yrityskierrossa jo n. kp 25 testin ihan huvikseni vaan ennen töihiin lähtöä - en siis tosiaankaan yhtään odottanut olevani raskaana (pessimisti kun olen, aattelin että menee monta kuukautta). Noh, viiva siihen tuli. Mies jäi vielä nukkumaan, kävin vaan moiskauttamassa sille hiljaa suukon poskelle ja hymyilin leveesti...kuten hymyilin koko työmatkan ja työpäivän ajan :) Illalla tein uuden testin, ja vasta sen jälkeen kerroin miehelle uutisen. Huvittavaa oli, että jonkun aikaa siinä uutista sulateltuamme mies painoi radion päälle, ja sieltä tuli " We are family" :) Oih ja voih, oli se kyllä niiiiin ikimuistoinen hetki tuo plussaaminen!!
Mies tulee vasta myöhään töistä, ihan tyhmää kun nyt olis niin paljon juteltavaa tuosta lääkärikäynnistä ja muusta. Laitoin sille tekstarin, että tuo sitten tullessaan peräpukamavoidetta...kutisee niin hemmetisti. Tosi sexy mama olo taas näiden vaivojen kans! Taidanpa mennä räpäläilemään tissejäni jos Poppistakin on niin neuvottu tekemään :)
(onko muuten loppupääläisillä tihkunu maitoa? mulla ei oo tipan tippaa)
Makkara
[color=red]Miten teillä muilla, onko teille tullut tuntemuksia siitä kumpaa sukupuolta lapsi on? Ja onko tuntemukset myöhemmin ultrassa varmistuneet oikeiksi? Jos täällä pyörii myös synnyttäneitä taustailemassa niin olis kiva kuulla myös jo synnyttäneiden kokemuksia, kun eihän se ultran arviokaan välttämättä aina osu oikeeseen...
Itselleni on alkanut tulla vahva tunne että masussa myllertää poika. Aina olen " sieluni silmin nähnyt" ensimmäiseksi lapseksi tytön, mutta en tiedä mistä tämä poika-tunne nyt on tullut. Äitini sanoi jo pahoinvoinnin perusteella että tyttö tulee ja on ihan varma tyttölapsesta vieläkin, kun kaikki naispuoliset suvun jäsenet ovat synnyttäneet pelkästään tyttöjä ja miespuolisille on sitten tullut sekä tyttöjä että poikia, kuten esim. äidin veljelle. Mut en mä oikein usko tollasiin... Loppujen lopuksi mulle on ihan sama kumpi sieltä on tulossa, mutta olis kiva tosiaan kuulla onko muilla samanlaisia tuntemuksia! :)
T:Titi ja Vimpula rv13+4[/color]
kiva gallup! Paitsi että mulla on tylsä vastaus :) Eli mulla ei oo ollut koko aikana sukupuolesta mitään omaa aavistusta. Noita vanhan kansan ennustemerkkejäkin on löytynyt tasaisesti sekä poikaan että tyttöön viittaavia (esim. poikaenteet: mahakarvat ja " poikamasu" & tyttöenteet: säärikarvojen hidas kasvu ja pahoinvointi). Ultran mukaanhan on tyttö tulossa.
Kuten tänään taisin kirjoitellakin, niin syntymäajasta mulla on ollut alkuraskaudesta saakka sellainen aavistus, että tämä syntyisi jonkin verran etuajassa...mutta tuo voipi kyllä olla jotain toiveajatteluakin! Saa nähdä miten käy!
Makkara
Tänään oli synnytystapa keskustelu Haikaranpesässä (miks toi muuten aina mienaa vääntyä harakanpesäksi??) ja ihan kivasti meni. Oli hirveen kiva kätilö ja sai kaikkia hyviä neuvoja synnytykseen ja kotona oloon ennen kuin sairaalaan lähtee.
Oli muuten tosi kivoja ne Haikaranpesän valmeennukset. Ei yhtään tuntunu pitkältä se 3 tuntia istua vaikka ensin niin kuvitteli. Ja mukava oli kun kierrättivät synnytyshuoneissa, nähtiin se amme ja muut ja sit käytiin niitä perhehuoneita kattomassa. Ainut mikä jäi ärsyttämään oli se, kun kaikki synnytyshuoneet on ihan vaaleenpunasia! Seinät, kaapin ovet, lakanat... Kaikki! Mut eiköhän sen kestä, pitää vaikka silmät kiinni koko synnytyksen ajan :D
Oon koko raskauden ihmetellyt kun kaikki sanovat olevansa kamalan herkkiä ja itkevänsä kun katsova vaikka jotakin elokuvaa tms. Mulla ei oo ollu mitään tollasia mut nyt muutaman päivän oon melkeen vaa itkeny. Miehen ei tarvii ku " kissa" sanoa ja mä jo melkeen itken. Tuntuu ettei telkkariakaan uskalla katsoa kun vaan itkettää..
Sit jos pikkasen yrittäis saada kommentoitua...
Aurora en taida tulla. Vähän on mieli maassa miehen isäpuolen yllättävän kuoleman takia ja ollut muutenkin nyt jo viikon verran ihan kamalan kovia supistuksia ja ihan sietämättömiä kipuja selässä ni en viitti lähteä. Vaikka kivahan se olis.
Poppis läheisiä olivat. Melkeen yhtä läheisiä kuin mies on oman isänsä kanssa..
Greetas mullakin on sellanen hento karvapeite samassa kohdassa, en tosin yhtään muista milloin se ilmestyi. Onneksi ei sentään mitään pitkää ja mustaa karvaa ole :)
Makkara mulla on maitoa vuotanu jo muutaman viikon! Kiva herätä aamulla siihen et on kuivuneita " maitoraitoja" pitkin yläkroppaa. Välillä joutunu vaihtamaan paitaa ja rintsikoitakin kesken päivän ku tullu läpi. Ei mukavaa. Mites ku ne joka paikassa puhuu (valmennuksissakin) että se eka maito olis vauvalle tärkeintä ym, ni mites nyt ku periaatteessa se eka on jo tullu? Vai muuttuuko se synnytyksen aikana/jälkeen sit jotenki erilaiseksi? Pitäis varmaan neuvolassa muistaa tota kysyä. Jäänyt vähän ihmetyttämään.
Titi mulla ollu koko ajan " poika-olo" ja 4D-ultrassahan tää meijän taapero pojaks paljastui.
Nyt ei taida tulla enää mitään, pyörii ajatukset ihan muualla..
Henna ja Iivari, 34+6
[color=FF00FF]Nyt mua alkaa jo huolestuttamaan.. makkara, sinäkin;) Vai meinaatte te kaikki päästä synnyttään ennen mua=D
kaikilla muilla tuntuu olevan jotain synnytykseen liittyviä tuntemuksia tai joku sanonut jotain synnytyksen lähenemisestä.. ja mua vaan toivotellaan näillä viikoilla tervetulleeks ens viikolla neuvolaan XD!!!!
Noh, eipä kai auta muu kuin odotella. Toi SSS ei kyllä ainakaan täällä oo toiminu, ei edes pienen pientä supistusta oo saanu aikaan!
Mä olisin NIIN valmis lähteen vaikka tänään sinne synnärille, mutta taitaapi olla turha toive..
Mieskin sano eilen illalla, että saisit pakertaa sen jo ulos=D Joo-o vaan minkäs teet kun tyyppi viihtyy niin tuolla yksiössään.
Nyt tulee niin omanapasta tekstiä että parempi lopetella. Oon vaan niin kade teille joilla tuntuu jotain tapahtuvan ja oman itsensä surkuttelu näyttää taas maistuvan;)
Jep, nyt laittamaan ruokaa kiiruusti.. muutama tunti enää siihen haastatteluun XD Hui..
edelleen siru ja tiiti[/color]