Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi olla niin erikoinen ilmiö olemassa kuin psykoosi?

Vierailija
16.03.2024 |

Joku kuvittelee todellisuuden ihan erilaiseksi, näkee ja kuulee ympäristössä outoja asioita, hämähäkkejä, tule liekkejä, olemattomia ihmisiä, lattia ja seinät lainehtivat, tyhjyydestä kuuluu ihmisääniä jotka pölpöttävät outoja asioita. Psykoosi on erikoisin ilmiö josta olen kuullut.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain samaahan tapahtuu unissa. Ihminen kokee, näkee ja kuulee outoja asioita, joissa ei ole mitään järkeä, mutta pitää niitä silti todellisina.

Esim. yhdessä unessani minulle sanottiin, että minun pitää mennä apteekkiin karkottamaan paha henki. Jos joku sanoisi noin minulle, kun olen hereillä, tajuaisin tietenkin heti, ettei siinä ole mitään järkeä, mm. koska pahoja henkiä ei ole olemassakaan enkä sitä paitsi ole mikään henkienkarkottaja. Mutta unessa ei tietenkään tullut mieleenkään kyseenalaistaa asioita tuolla tavalla vaan lähdin vain apteekkiin.

Vierailija
2/26 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Delirium. Alkoholi, sen lisänä vahva lääke tai aineet? Sieltä osa tulee. Joillakin voi olla jokin muu, vaikka uupumus ja alkoholi. Ellei nyt erikseen ole meedio joka kanavoi tai kanavoi ilman että on meedio. Chakrat, kentät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ihmisten aivot ovat niin monimutkaiset ettei sitä voi tämänhetkisellä tutkimustiedolla selittää. Psykoosit kuuluvat tähän luokkaan.

Vierailija
4/26 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evoluutio.

Vierailija
5/26 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että psykoosi on mielelle samaa kuin pyörtyminen ruumiille.

Kun kipu on tarpeeksi kova, ihminen pyörtyy.

Kun psyykkinen kipu on tarpeeksi kova, ihminen menee psykoosiin.

Vierailija
6/26 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule ihmisten aivot ovat niin monimutkaiset ettei sitä voi tämänhetkisellä tutkimustiedolla selittää. Psykoosit kuuluvat tähän luokkaan.

Ei kuulu. Psykoosi toimii niin että sun aivojen dopamiinin säätely menee rikki ja sit sun aivot ui niin hurjassa määrässä dopamiinia että normaali neuroni toiminto häiriintyy, noin niin kun pääpiirteittäin.

Vierailija
7/26 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Delirium. Alkoholi, sen lisänä vahva lääke tai aineet? Sieltä osa tulee. Joillakin voi olla jokin muu, vaikka uupumus ja alkoholi. Ellei nyt erikseen ole meedio joka kanavoi tai kanavoi ilman että on meedio. Chakrat, kentät.

Psyykkeestä ne psykoosit tulee eikä mistään muusta. Paljonko harmittaa? 

Vierailija
8/26 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mielen viimeinen suojelukeino pitää ihminen elämässä kiinni. Saattaa johtua esim lapsuuden traumoista, kuten että on vauvana jäänyt vaille hoivaa eli ihmisellä ei ole perustassaan turvallisuuden kokemusta.

Vierailija
9/26 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykoosilla Marin ex viisikko hallinnon ministeriön edustaja vapautui kaikista syytteistä kun ajoi ihmisten ja autojen päälle Helsingissä...

samalla periaatteella jokainen voi vedota psykoosiin milloin vain ja pääsee ilman rangaistuksia mistä tahansa rikoksesta, koska sama laki pitää olla kaikilla

Vierailija
10/26 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te nykyajan älykkäät ihmiset tosissanne näin tyhmiä ihmisiä? Toivottavasti monikaan teistä ei työskentele näiden asioiden äärellä. Luoja varjelkoon jokaista kulkijaa.

Vierailija
11/26 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen kuulee ääniä ympäristöstänsäkin. Mitä kummallista siinä nyt on?

Vierailija
12/26 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosi on kamala kokemus.

Vierailija
13/26 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen, että psykoosi on mielelle samaa kuin pyörtyminen ruumiille.

Kun kipu on tarpeeksi kova, ihminen pyörtyy.

Kun psyykkinen kipu on tarpeeksi kova, ihminen menee psykoosiin.

Juuri niin. Se on tavallaan myös suoja liian kovaa kärsimystä vastaan. Se on vähän kuin oikosulku. Ihminen tipahtaa lapsenomaiseen unimaailmaan. Tilaan jossa vähän kaikki on hullusti. 

Vierailija
14/26 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys, tv, stressi, alkoholit ja alttius siihen?

Vierailija
15/26 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykoosi on heräämistä valhe-todellisuudesta. valitettavasti sitä osataan valvoa jos joku ihminen tulee tietoiseksi itsestään.

Vierailija
16/26 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieroittauduin pitkäaikaisista masennuslääkkeistä itselleni liian nopealla tahdilla ja aloin kärsiä unettomuudesta. Minulle alettiin määräillä monenlaisia lääkkeitä unettomuuteen, lopulta masennukseen ja tuntui että ne sotki päätä. Psykoosi iski päälle jossain vaiheessa kun en saanut nukuttua. Kokemuksena kamala. Unettomuus ja pilleripöhnä päällekkäin 

Kuvaisin psykoosia kuin REM-unen jaksojen sekoittumisena valveeseen. Pitkä valvominen voi Sotke päätä. Suhtaudun nykyään psyykenlääkkeisiin kriittisemmin koska niiden vieroitukset on olleet kamala kokemus

Vierailija
17/26 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu. Psykoosi toimii niin että sun aivojen dopamiinin säätely menee rikki ja sit sun aivot ui niin hurjassa määrässä dopamiinia että normaali neuroni toiminto häiriintyy, noin niin kun pääpiirteittäin.

Ei tieteellisesti pitävää tästä kuten ei serotoniiniteoriasta tai kemiallisesta epätasapainosta masennuksessa

Vierailija
18/26 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osittain samaahan tapahtuu unissa. Ihminen kokee, näkee ja kuulee outoja asioita, joissa ei ole mitään järkeä, mutta pitää niitä silti todellisina.

Esim. yhdessä unessani minulle sanottiin, että minun pitää mennä apteekkiin karkottamaan paha henki. Jos joku sanoisi noin minulle, kun olen hereillä, tajuaisin tietenkin heti, ettei siinä ole mitään järkeä, mm. koska pahoja henkiä ei ole olemassakaan enkä sitä paitsi ole mikään henkienkarkottaja. Mutta unessa ei tietenkään tullut mieleenkään kyseenalaistaa asioita tuolla tavalla vaan lähdin vain apteekkiin.

Minä olin kuin unessa valveen aikana psykoosissani ja en kyennyt kyseenalaistamaan yhdessä vaiheessa ajatteluani vaan uskoin kaiken totena mitä alitajunta heitti ilmoille

Vierailija
19/26 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma teoriani on, että psykoosiin sairastuneet ehkä ovat ns. valittua kansaa, joille paljastetaan salatietoa, mutta jos hiiskuvat tiedoistaan niin joutuvat ongelmiin. Koska yhteiskunta on liian kehittymätön vastaanottamaan tätä tietoa. 

Kautta aikojen ihmisille on tapahtunut vastaavia asioita. Jo raamatun ajan stooreissa on monia hyvin yliluonnollisia juttuja. Raamatun henkilöt näkivät enkeleitä, saivat etiäisiä, näkivät näkyjä, kuulivat jumalan puhetta päässä yms. Nykyään tällaiset ilmiöt on medikalisoitu. 

Vierailija
20/26 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon käsittänyt että kaikki luostarimunkit on tsykoosissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän