Kuinka helposti korona nyt tarttuu samassa taloudessa?
Miehelläni positiivinen koronatesti tänään. Yski jo eilen. Mulla nega vielä.
Kommentit (26)
Samassa taloudessa asuviin tarttuu niin flunssa, okennus- ja vatsatauti sekä korona, aivsn kuten ennenkin.
Ei se virusten tarttumineen toisiin henkilöihin ole muuttunut miksikään.
Eniten niitä tartuntoja tulee tietenkin taloudessa / perheessä, joissa useita ihmisiä asuu samassa huoneostossa / talossa.
Vierailija kirjoitti:
Kai se tarttuu vielä yhtälailla kuin ennenkin. Tappaa myös heikompia ja vanhuksia roppakaupalla. En ymmärrä miksi nämä ihmiset mitkä pitivät maskia aiemmin eivät pidä nyt, sillä korona tappaa vuosittain enemmän kuin silloin aiemmin. En ymmärrä. Tekopyhiä ovat.
Mutta eihän maskeista ole yleisessä käytössä hyötyä. Se tiedettiin etukäteen jo, mutta lähdettiin keulimaan Kiinan perässä ja ihmiset tarvi fiilistä, että "tekee jotain". Nyttemmin on vahvistettu uusilla tutkimuksilla, että maskit isossa käytössä on todellakin merkityksettömiä. Sen näki jo korona-aikana, kun joissain paikoissa oli maskit, joissain ei ja lopputuloksena käyrät meni ihan samalla tavalla tartuntojen kanssa. Ei mitään merkittävää eroa sairaustapauksissa tai kuolleisuudessa. Ruotsissa ei ole koko aikana maskitettu ihmisiä ja ovat jo Euroopan kärjessä kuolleisuustilastossa positiivisessa mielessä.
Eli aivan turha toimenpide yleisellä tasolla. Joku suoraan yskivä ja pärskivä voi hiukan hillitä tartuntoja ympärillä maskilla, mutta terveiden ihmisten maskitus on aivan turhaa ja lopputuloksena kaikki sen kuitenkin sairastaa. Se, onko R-luku 1,32 vai 1,31 ei ole mitenkään oleellinen. Se menee joka tapauksessa kaikki läpi. Meneekö siihen jonkun populaation sisällä 40 vai 41 päivää on aivan merkityksetön asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö joku jaksaa testata jotain flunssaa??
Kyllä minun pitää töiden takia testata.
Töistä ollaan pois jos on kuumetta johtui se sitten mistä hyvänsä. Minulla oli ilmeisesti viime syksynä korona, kun miehellä tuli joitain päiviä myöhemmin, testasi kun oli vielä testejä jäljellä ja oli viikon kuumeessa. Itsellä ei ollut kuin illalla lämpöä ja kävin töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö joku jaksaa testata jotain flunssaa??
Kyllä minun pitää töiden takia testata.
Töistä ollaan pois jos on kuumetta johtui se sitten mistä hyvänsä. Minulla oli ilmeisesti viime syksynä korona, kun miehellä tuli joitain päiviä myöhemmin, testasi kun oli vielä testejä jäljellä ja oli viikon kuumeessa. Itsellä ei ollut kuin illalla lämpöä ja kävin töissä.
Mä sairastin koronaa kolme viikkoa, muita oireita oli kyllä mutta kuumetta ei koko aikana ollenkaan.
Kyllä ovat jotkut traumatisoituneet pahasti tuosta koronasta, kun alkavat itkeä heti, jos joku sanoo kielletyn k-sanan. Kyynel.
Sepä hyvä. Voin siis huoletta tartuttaa koronan esim. kotihoidossa tai laitoksessa olevaan pitkäaikaissauksista kärsivään omaiseesi joka ei siitä sitten selviäkään.