Koiran hoitoa 15 euroa / tunti, mitvit?
Tällaiseen ilmoitukseen törmäsin paikallislehdessä. Koiran hoitoa tai ulkoilutusta 15 euroa tunti. Ihan käteisellä, ettei mene veroja. Tulee pikkuisen hintaa, jos tuolle vie koiran vaikka työpäiväksi eikä mitään takeita, että osaa edes toimia koirien kanssa. 4H:n koulutetut Pet sitterit tulevat paljon halvemmaksi.
Mitä mieltä te muut?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitin röntgenhoitajana tuolla tuntipalkalla, siitä pois ne verot. On se vähän kallista koiran ulkoilutusta
Yrittäjänä et todellakaan mitään työtä tee 15€ tuntipalkkalla. Tai ainakaan voi sanoa että on liian iso liksa. Jos kaikki yrittäjän maksut menee.
Tuossa aloituksessa sanottiin, että käteisellä ettei mene veroja
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt elukan hoito keikkaa 10€ tunti pimeesti ja teen jatkossakin.
Sulla onkin ihan järkevä pimeänä käteen -hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla työpaikalla olo keskimäärin 6 h / päivä. Matka-aika siihen niin en saisi satasella yhtä hoitopäivää. Jos tekisin pelkkää lähityötä, maksaisi yhden koiran hoitopäivä noin 120 - 135 e. Huh helvetti.
Maksulliset palvelut eivät yleensä sovi pienituloisille. Ihan kaikissa palveluissa sama juttu. En mäkään maksa siivouksesta koska ei ole varaa, kivahan se olisi jos joku meillä 8h ajan joka päivä siivoaisi lähes ilmaiseksi. Mitä sä oikein kuvittelet??
No ei kukaan maksa tuollaista hintaa koiran hoitopäivästä, kun voi viedä koirapäiväkotiin paljon edullisemmin.
Ap on ilmeisesti näitä toimeentulotuen asiakkaita, jotka eivät ymmärrä, että palvelut maksavat ja niistä pitää jäädä kohtuullinen korvaus palvelua tarjoavalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla työpaikalla olo keskimäärin 6 h / päivä. Matka-aika siihen niin en saisi satasella yhtä hoitopäivää. Jos tekisin pelkkää lähityötä, maksaisi yhden koiran hoitopäivä noin 120 - 135 e. Huh helvetti.
Maksulliset palvelut eivät yleensä sovi pienituloisille. Ihan kaikissa palveluissa sama juttu. En mäkään maksa siivouksesta koska ei ole varaa, kivahan se olisi jos joku meillä 8h ajan joka päivä siivoaisi lähes ilmaiseksi. Mitä sä oikein kuvittelet??
No ei kukaan maksa tuollaista hintaa koiran hoitopäivästä, kun voi viedä koirapäiväkotiin paljon edullisemmin.
Niin jo sitten vie sinne eikä valita täällä tuosta toisen paikan hinnasta
Ilmoituksessa lukee muuten lisäksi, että vain keskusta-alueella. Mitään bensakuluja siis ei mene, asuu itsekin todennäköisesti keskustassa.
Tarjoaa ulkoilutusta ja päivähoitoa 15 e / tunti. Mitään päivähoidon könttähintaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoituksessa lukee muuten lisäksi, että vain keskusta-alueella. Mitään bensakuluja siis ei mene, asuu itsekin todennäköisesti keskustassa.
Tarjoaa ulkoilutusta ja päivähoitoa 15 e / tunti. Mitään päivähoidon könttähintaa ei ole.
Aika riskialtista ilmoitella julkisesti jos ei muka aio veroja maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap on ilmeisesti näitä toimeentulotuen asiakkaita, jotka eivät ymmärrä, että palvelut maksavat ja niistä pitää jäädä kohtuullinen korvaus palvelua tarjoavalle.
Tienaan reilusti yli mediaanin.
Paikallislehteen ilmoitus "käteisellä ettei mene veroja" joopa joo.. kukaan ei ole noin tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Paikallislehteen ilmoitus "käteisellä ettei mene veroja" joopa joo.. kukaan ei ole noin tyhmä.
Siinä ei lue suoraan sitä verojuttua. Vaan mitäpä lottoat, maksaako veroja, jos haluaa maksun käteisellä? Epäilen. Toki hyvä jos maksaa. Luulen, että verottaja ei ehdi joltain paikallislehdessä ilmoittelevalta tarkistella tämmöistä.
Ei toi 15 Euroa/tunti ole mahdoton, jos sen ajan siis on aktiivisesti koiran kanssa esim. ulkoilemassa. Mutta jos siitä pitäisi maksaa 15 Euroa tunnilta, että istuu sohvalla, kun koira on lattialla nukkumassa...
Itse en alle 50 Euroa/pv hoitaisi kuin sellaista koiraa, jolle ulkoiluna riittää enimmäkseen takapihalla käynti ja ei karkaa siitä, vaikkei ole aitaa. Ajatus, että kolme lenkkiä päivässä, sotkua, karvoja, ruokkimista jne. Apua. Ja olen koiranomistaja. Mutta jos ei olisi omaa koiraa, niin 50 Euroa olisi kyllä minimi vuorokausihoidosta. Sen verran tuosta otuksesta on vaivaa.
Tsekkasin numeropalvelusta ilmoituksessa olevan numeron. Ei osumia. Eli onko joku prepaid? Ilmoituksessa on vain nro, ei nimeä tai muutakaan.
Kyllä karamellipalkka pitäisi riittää.
Pari kettukarkkia ja pari mentholpastillia.
T: EK on rautaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä ei lue suoraan sitä verojuttua. Vaan mitäpä lottoat, maksaako veroja, jos haluaa maksun käteisellä? Epäilen. Toki hyvä jos maksaa. Luulen, että verottaja ei ehdi joltain paikallislehdessä ilmoittelevalta tarkistella tämmöistä.
Tai todennäköisemmin haluaa palkkansa heti käteen, koska ne jälkikäteen tilille maksajat jättävät usein tylysti maksamatta ja palvelun myynyt jää ilman rahojaan (koska todennäköisesti ei ole varaa viedä asiaa oikeuteen ja varattomilta ei saa sitäkään kautta mitään). Maksunvälittäjiä ym. taas ei oikein voi käyttää jos toiminta on pientä, koska kk-maksut ja provisiot veisivät palkasta loputkin.
Vierailija kirjoitti:
Niin, köyhälle kaikki on kallista 🤷
Ei ole minun aloitus enkä ole koirahoitajan tarpeessa vaikka koira itselläni onkin. Mutta kun oma tuntipalkka on 10 euroa niin eipä usein tuollaista voisi käyttää.
Ilmoita verottajalle suomessa ei tarvita harmaata taloutta tuhoamaan yhteiskuntaa enää yhtään enempää.
Ja lisäksi maksat matkakulut ja palkan sivukulut, joten käytännössä menee yli 22 e/h.