Oletko koskaan nukkuessa ei alkanut epäillä, että näet vain unta?
Minulle kävi äskettäin näin. Siis unen tapahtumat olivat niin outoja, että aloin epäillä näkeväni unta, jota tietysti näinkin, en kuitenkaan pystynyt heräämään, vaan uni oli katsottava loppuun. Eka kerta elämässä, tosi outoa.
Kommentit (41)
Kerran näin unta missä näin unta että pyörryin 😳
Hyvin usein on epäilyksiä mutta ne jää taka-alalle kun tarina etenee.
Vieroitusoireita jostain addiktiosta, niin voi käydä noin?
Silloin tällöin, jos teen unessa jotain, jota tiedän, että en oikeasti tekisi,tai jos unessa on minulle tuttuja uniteemona.
Esim. olen tiennyt, että kyse on unesta, kun olen nähnyt unta, että törkeästi varastin jotain, koska tiesin, että en sellaista tekisi. Myös jos unessa huomaan, että vessan seinät ovat läpinäkyvää lasia tms. niin tiedän kyseessä olevan unen.
Monesti hoksaan kesken unen että näen unta ja hetken aikaa voin tehdä ihan mitä tahansa, yleensä hyppään ilmaan ja lennän.
Kerran näin unta että näin unen jossa näin unta.
Vierailija kirjoitti:
Monesti hoksaan kesken unen että näen unta ja hetken aikaa voin tehdä ihan mitä tahansa, yleensä hyppään ilmaan ja lennän.
Sama, mutta harmikseni uni loppuu yleensä nopeasti, kun huomaa olevansa unessa. Pitäisi tajuta unessa olla katkaisematta unta.
Joskus painajaista nähdessäni olen herättänyt itseni.
En koskaan unissanikaan epäile mitään.
Näen joskus painajaisia entisestä työpaikasta. Minun on pitänyt tehdä jotain, mutta olen unohtanut sen ja paperit on hukassa. Unessa sitten muistan helpotukseksi, että enhän minä ole täällä enää töissä.
Vierailija kirjoitti:
Näen joskus unta jossa herään unesta omassa sängyssäni.
Lähes aina kun näen unta tiedän että se on vain unta. Monesti esim jos juttelen jonkun kanssa unessa saatan tokaista hänelle "harmi että tämä on vain unta koska olet tosi mukava ja olisi kivaa jos olisit oikeasti olemassa".
Kyllä. Näen unta asioista. Kohta tajuan, että tämä ei ole totta. Siis unissani.
Olen lopettanut tupakoinnin 30 vuotta sitten. Vuosia sitten näin usein unta, että poltin tupakkaa enkä ollut moksiskaan.
Miksi miettisin unessa, onko se unta vai ei? Elämähän on joka tapauksessa unta, oli ns. valveilla tai ns. unessa.
Mulla on korkean paikan kammo ja vähän väliä olen unissani jossain kamalassa paikassa. Kerran oli huterat korkeat rappuset jotka olivat keskeltä poikki. Paniikki, mutta sitten ajattelin tämän olevan vain unta ja reippaasti astuin tyhjän päälle ja eikun leijailemaan.
Mun unessa miljöö alkoi näyttää epämääräiseltä, että en uskonut olevani todellisuudessa ja sitten heräsin.
Näin kävi viimeviikolla.
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Tai oikeastaan unessa heräsin unesta, ja tässä jälkimmäisessä unessa tapahtui jotain älyttömän omituista. Piti sitten oikeasti herättyä tarkistaa, ettei asit okekaan niin kuin siinä unessa, johon heräsin unesta.
Onko Inception tullut uniin teillä joillakin?
Aina. Tiedostan että nukun. Osaan myös herättää itseni kesken kaiken.