Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko varaystävä?

Vierailija
16.03.2024 |

Ystäväni valittaa olevansa yksin ilman turvaverkkoa. Kuitenkin hän tapailee ilmeisen usein kaveriaan ja minäkin olen olemassa.

Vaikutelma on että tapailee tätä toista kaveria paljon useammin kuin minua.

Tuntuu että olen vain varaystävä.

Ärsyttää.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet yksi ystävä hänen ystäviensä joukossa. Voihan hänellä silti olla tunne että ei ole turvaverkkoja, vaikka on useampia ystäviä. Mieti mistä tuo sinun tunteesi kumpuaa, onko mukana kateutta, onko aikaisempia huonoja ystäväkokemuksia, hylkäystä.. voit aina kertoa ystävällesi että haluaisit tavata useammin. 

Vierailija
2/10 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ystävällesi vankila, hän ei ole tehnyt rikosta, hänellä on oikeus paeta. Olet painajainen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet yksi ystävä hänen ystäviensä joukossa. Voihan hänellä silti olla tunne että ei ole turvaverkkoja, vaikka on useampia ystäviä. Mieti mistä tuo sinun tunteesi kumpuaa, onko mukana kateutta, onko aikaisempia huonoja ystäväkokemuksia, hylkäystä.. voit aina kertoa ystävällesi että haluaisit tavata useammin. 

Kyllä. Hyvin sanottu. Hänellä on ollut tapa aina välillä olla kadoksissa ja minä olen se joka enemmän ottaa yhteyttä.

Vierailija
4/10 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena ja tajusin vasta vähän jälkeenpäin.

Erityisesti se jäi mieleen, kun oltiin sovittu tämän ns. ystävän kanssa kesälomareissusta. Sitten se sai paremman "tarjouksen" ja lähti toisella porukalla lomareissuun ja peruttiin se meidän reissu.

Vierailija
5/10 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kiukuttelee usein tästä, että on varaystävä jota pyydetään vain kun joku muu peruu. Hän itse ei kyllä ikinä ole se aloitteellinen, joka pyytää tai järkkää yhtään mitään, joten en ihmettele yhtään, ettei hänkään ole se jota ekana pyydetään. 

Ja varsinkin kun periaatteesta kieltäytyy kutsusta, kun tajuaa ettei ollut se ykkösvaihtoehto, niin eipä häntä pyydetä enää mihinkään kun ajatellaan, ettei kiinnosta kuitenkaan.

Vierailija
6/10 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kyttäät toisen tekemisiä? Itse ainakin tapaan joitain tiettyjä kavereitani mieluummin kuin toisia.

Vierailija
7/10 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on jollekkin väkisin se "varaystävä". Jos on iso kaveripiiri, niin ei kaikki ole kaikille yhtä kavereita. Itsellä oli lapsuudessa kaveri, joka ei ikinä oma-aloitteisesti kysynyt minua mihinkään. Yhteydenpito loppui sitten siihen, kun lopetin itsekin.

Vierailija
8/10 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ihan samassa tilanteessa. Kaveri mainitsi olevansa yksinäinen. Tiedän että näki paljon useammin toista ystävää, minua aika harvoin, ja selvästi olin varakaveri koska perui välillä kanssani menoja aika helposti. Itseä jotenkin ärsytti ja pöyristytti miksi minulle avautui tuosta vaikka seurani ei kelvannut. MINULLE jäi hänen käytöksestään usein yksinäinen olo.

Vierailija
9/10 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut ihan samassa tilanteessa. Kaveri mainitsi olevansa yksinäinen. Tiedän että näki paljon useammin toista ystävää, minua aika harvoin, ja selvästi olin varakaveri koska perui välillä kanssani menoja aika helposti. Itseä jotenkin ärsytti ja pöyristytti miksi minulle avautui tuosta vaikka seurani ei kelvannut. MINULLE jäi hänen käytöksestään usein yksinäinen olo.

Joo, ei kiva.

Vierailija
10/10 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Entinen ystäväni asui muualla ja kävi täällä paikkakunnallani useita kertoja vuodessa perheensä luona.

Tuli ilmi sitten useammat kerrat, että oli ollut täällä, mutta ei ollut ottanut minuun mitään yhteyttä, mutta toiseen ystäväänsä oli. Kerran möläytti itse ja alkoi heti selitellä. Sitten yhteiset tutut oli nähneet ja olivat ihmeissään, kun en tiennyt hänen olleen täällä. Ei olla enää ystäviä, kun teki vielä tökerömpiä ohareita.