Oivalsin tänään jotain
Yleistän nyt rajusti, mutta.
Mietin syitä sille miksi naiset rakastuu renttuihin. Tässähän on siis taustalla toive siitä että mies olisi ns. pahapoika mutta kiltti juuri naiselle itselleen. Nainen kokisi olevansa jotenkin erityinen.
Mies vastaavasti toivoo naiselta siveellisyyttä, vähäisiä sukupuolikumppaneita. Mies kuitenkin toivoo että nainen olisi seksuaalisesti halukas ja heittäytyvä.
Huomaa ristiriidat.
Kommentit (21)
Kukapa ei haluaisi olla erityinen vain yhdelle ihmiselle? Saa haluta haaveilla rakkaudesta.
Näissä on aina näitä persoonallisuuseroja senkin suhteen mikä on naisen ajatus parisuhteesta. Emme ole kaikki samanlaisia eivätkä kaikki naiset haaveile jostakin täysin utopistisesta rakkaudesta ja pelastamisesta. Paha poika ei tarkoita välttämättä mitään kriminaalia tai täysin renttua miestä, mitä kukakin sillä sitten tarkoittaakaan. Kateutta on aika paljon näitä rakkaustarinoita sekä asioita kohtaan ja siksi naisistakin on tehty ajatuksissa joku roikkuva itkevä nainen joka tulee kaltoinkohdelluksi. Naisella on vastuu itsestänsä ja vastuu siitä kenen kanssa ryhtyy siihen parisuhteeseen. Jos kumppani on haastava eikä itse tykkää tai jaksa sellaisia miehiä niin ei kannata edes yrittää, menee vain oma elämä sitten pilalle suotta.
Jännis vetää sitten jännästi lättyyn, mutta se ei haittaa...
No minusta tuo jälkimmäinen ei ole mitenkään ristiriitaista. Olen parisuhteissa seksuaalisesti erittäin halukas nainen ja heittäytyvä, mutta sille yhdelle miehelle. Ei minua monien miesten kanssa kiinnosta olla. Haluan siis joka päivä useita kertoja päivässä ja esimerkiksi etätöissä itsetyydytän itseäni ja ajattelen omaa rakastani.
Sinkkuna ollessa taas itsetyydytän itseäni suunnilleen parin viikon välein. Sanomattakin selvää on etten seksisuhteita harrasta, koska minusta seksin harrastaminen ilman tunteita olisi hyvin outoa.
Ja mitä renttuihin tulee, en kauheasti usko että nainen saisi heitä rauhoittumaan. Ehkä vähäksi aikaa, mutta sitten se olisi taas menoa. Mutta ikävä kyllä näihinkin olen haaskahtanut.
En minä halua siveellistä naista vaan kunnon pervonymfon
Vierailija kirjoitti:
Jännis vetää sitten jännästi lättyyn, mutta se ei haittaa...
Ei se mikään automaatio ole. No itselleni on käynyt näin mutta johtui miehen omista tunteidenhallintaongelmista. Ei kykene pyytämään anteeksi ja ottaa liian koville kun sanoo asioista tai arvostaa itseään muuten. Toinen vaihtoehto on yleensä se että nainen alkaa soittamaan suutansa syystä tai toisesta jatkuvasti ja/tai käyttäytyy muuten sopimattomasti tms.
Vierailija kirjoitti:
En minä halua siveellistä naista vaan kunnon pervonymfon
Paras kombo on nymfomaani nainen, se siveellisyys on enemmänkin älykkyyttä sekä tyylikkyyttä mutta ei siis mitään sievistelyä sekä mielistelyä sun muuta.
Ei se nainen halua "kokea" eli vain tuntea itseänsä jotenkin erityiseksi vaan haluaa olla oikeasti erityinen. Olettaisin että jokaisella olisi tämä toive, täytyisi itsekin arvostaa sitä miestä jotta mieskin tuntisi olevansa naiselle ainoa oikea ja erityinen ihminen. Vain yksi kumppani ja luottamussuhde.
Vierailija kirjoitti:
Ei se nainen halua "kokea" eli vain tuntea itseänsä jotenkin erityiseksi vaan haluaa olla oikeasti erityinen. Olettaisin että jokaisella olisi tämä toive, täytyisi itsekin arvostaa sitä miestä jotta mieskin tuntisi olevansa naiselle ainoa oikea ja erityinen ihminen. Vain yksi kumppani ja luottamussuhde.
Täytyy hyväksyä se partneri sellaisena kuin hän on eikä alkaa muuttamaan häntä joksikin oman päänsä tuotteeksi. Kyllä voi auttaa ja opastaa asioissa sekä olla mukana kehittämässä sitä toista mutta ei saisi alkaa liikaa määräilemään minkälainen kuuluu olla, miten esim. pukeutua tai puhua jne.
Sitten jos muut alkavat keljuilemaan siitä omasta parisuhteesta niin muistakaa arvostaa itseänne sillä on röyhkeää alkaa nyrpistelemään neniä toisten kumppanivalinnoille. Jokainen saa päättää itse kenen kanssa on parisihteessa eikä omille tunteillensa mahda yhtään mitään.
Seksi on tärkeää mutta tunne on siinä se tärkein. Yhdessä kehitytään ja yhdessä päätetään mitä halutaan kokeilla seksinkin suhteen. Ole kiltti toiselle, äläkä vain rupea ilkeäksi. Puhukaa keskenänne mistä pidätte ja mistä ette pidä, väkisin ei kannata tehdä mitään asioita vain miellyttääkseen toista ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Entäs mies? Arvostaako mies jos on jollekin naiselle erityinen, sellainen että nainen ei halua kuin sitä miestä? Ja ennen kaikkea onko mies ylpeä itsestään jos hän on sellainen mies joka pystyy ja haluaa sitoutua vain yhteen naiseen?
Paljon olen törmännyt miehiin, jotka eivät ole osanneet arvostaa minun kykyä rakastaa romanttises-seksuaalisesti ainoastaan heitä. Tai jos ovatkin arvostaneet, niin eivät ole halunneet/kyenneet olemaan itse sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs mies? Arvostaako mies jos on jollekin naiselle erityinen, sellainen että nainen ei halua kuin sitä miestä? Ja ennen kaikkea onko mies ylpeä itsestään jos hän on sellainen mies joka pystyy ja haluaa sitoutua vain yhteen naiseen?
Paljon olen törmännyt miehiin, jotka eivät ole osanneet arvostaa minun kykyä rakastaa romanttises-seksuaalisesti ainoastaan heitä. Tai jos ovatkin arvostaneet, niin eivät ole halunneet/kyenneet olemaan itse sellaisia.
Ymmärrän täysin mitä tarkoitat. Minulla on samaa kokemusta, vaikka mies tietää että hän on ainoa enkä halua ketään muuta niin ei osaa arvostaa minua vaikka se ei minusta johdukaan. Näillä tälläisillä miehillä on narsismia ja voi olla muitakin sisäisiä omia kipukohtia sekä tunnetason ongelmia. Sitä on vaikea lyhyesti selittää mutta joskus miehilläkin on hieman vaikeuksia sitoutua, hekin kokevat ristiriitoja sen suhteen mitä haluavat ja varsinkin mitä nuoremmista on kyse. Sitten he saattavat pelätä sitä rakastumista! Tämän on mieskin myöntänyt itse. Hän pelkää sitä rakastumisen tunnetta sekä menettämistä ja se menettämisen pelko taas johtuu ainakin tässä tapauksessa siitä että mies tietää ettei ole niin hyvä ihminen ja käyttäytyy huonosti koska hänellä on näitä sisäisiä haasteita sekä elämässä omia virheitä. Kannattaa kysyä rohkeasti mieheltä kaikkia asioita, tee selväksi että haluat tutustua sisimpään mutta älä pakota vaan anna aikaa riittävästi. Älä kuitenkaan jää sitten vain odottamaan jos näyttää siltä että mies ei ole kykenevä keskustelemaan kanssasi koskaan mistään tunneasioista tai muista haasteista. Kerro mahdollisimman rehellisesti omatkin tunteesi sekä pelkosi ja yritä muodostaa sitä luottamussuhdetta. Valheellisuus tappaa joten sille tielle ei kannata kenenkään lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies yleensä on ylpeä itsestään jos saa hyvän naisen, rakkautta sekä hyväksyntää ja saa siis olla oma itsensä. Vaarana on se että nousee hattuun ja alkaa olemaan naisen yläpuolella omien ajatuksiensa kanssa. Riippuen miehestä saattaa alkaa alistamaan naista, riippuu kaikki tilanteistanne.
Vierailija kirjoitti:
Sitten jos muut alkavat keljuilemaan siitä omasta parisuhteesta niin muistakaa arvostaa itseänne sillä on röyhkeää alkaa nyrpistelemään neniä toisten kumppanivalinnoille. Jokainen saa päättää itse kenen kanssa on parisihteessa eikä omille tunteillensa mahda yhtään mitään.
Tässä kannattaa muistaa sekin että muita voi kuunnella mutta joskus muillakin voi olla vain huolia siitä tuletteko toimeen tms joten keskustelua rehellisesti niiden muiden kanssa. Kannattaa sanoa suoraan jos kaikki on hyvin tai pärjää hienosti mutta omasta mielestäni voi niistä haasteista puhua mutta arvostaen miestä koska joskus miehet eivät oikein tykkää siitä että heidän henkilökohtaisista asioista puhutaan muille. Voit keskustella miehen kanssa myös näistä rajoista ja kertoa myös omasi tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Ei se nainen halua "kokea" eli vain tuntea itseänsä jotenkin erityiseksi vaan haluaa olla oikeasti erityinen. Olettaisin että jokaisella olisi tämä toive, täytyisi itsekin arvostaa sitä miestä jotta mieskin tuntisi olevansa naiselle ainoa oikea ja erityinen ihminen. Vain yksi kumppani ja luottamussuhde.
Täytyy hyväksyä se partneri sellaisena kuin hän on eikä alkaa muuttamaan häntä joksikin oman päänsä tuotteeksi. Kyllä voi auttaa ja opastaa asioissa sekä olla mukana kehittämässä sitä toista mutta ei saisi alkaa liikaa määräilemään minkälainen kuuluu olla, miten esim. pukeutua tai puhua jne.
"Opastaa ja kehittää Sitä Toista"
mutta itse saa olla sellainen kuin sattuu olemaan, eikö niin? Yack.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän
Ainakin yhden miehen kohdalla tajusin tämän että pyöritellään monia naisia johtuvan huonosta itsetunnosta. Aina jos hän sai huomoita muilta naisilta sitä piti ottaa vastaan ja siihen lähteä mukaan. Itse kun olen aina mulkaisuilla osannut torjua muut miehet. Ja minusta on hyvin outoakin suhteessa ottaa muilta sitä huomioita vastaan. Minä en tiedä sitten että onko tuollainen narsismia, jos ei vaan osaa/halua torjua sitä huomoita. Sitten se huono itsetunto näkyi siinäkin että jos kehuin miestä esimerkiksi komeaksi, niin hän halusi vakuutteluja että onko hän oikeasti komea. Sitten saattoi jäädä pitkäksi aikaa jankkaamaan esimerkiksi jostain pienestä luonnollisesta ulkonäköön liittyvästä asiasta kun sanoin. Ja viimeinen mikä oli outo. Hän ei pyytänyt koskaan anteeksi sellaisia tekoja joita olisi pitänyt oikeasti pyytää anteeksi vaan jotain pieniä vahinkoja, esim jos osui jalkaani kun tuli sänkyyn. Sellainenkin vaikuttaa vähän oudolta "anteeks anteeks" aivan kuin jotenkin häpeäisi omaa olemassa oloaan.
Kuitenkin vaikka "ymmärtäisi" sikamaisen käytöksen eli miksi ottaa selkeää kontaktia muihin naisiin baarissa vaikka oma nainen on vieressä ja vielä viestittelee muiden naisten kanssa, niin silti sitä ei pidä hyväksyä. Ehkä helpompi on myös erota kun tajuaa että se on itsetunnon vika ja todennäköisesti korjaaminen olisi liian työllästä ja jos mies ei ole itse motivoitunut sitä tekemään. Lisäksi voihan sitä eron jälkeen olla hiukan vihainenkin ja pettynyt, mutta aika nopeasti nämä tunteet väistyvät ja vaihtuvat ehkä vähän säälintunteiksi miestä kohtaan, kun hän ei parempaan pysty. Ei todennäköisesti kenenkään kohdalla.
Tai nainen yrittää suojella muita mieheltä pitämällä hänet aloillaan. Hän voi myös kokea, ettei ansaitse muuta tai tekee uhrautuen velvollisuutensa. Miestä voi hoivata oman terapian puutteessa.
Päähänpotkittu nainen voi tehdä huonosta olostaan ja itsetunnostaan julkista surkean miehen kanssa.
Nainen voi myös ottaa hänet vahtikoiraksi itselleen, jos liikkuu itse hämärissä piireissä.
Hyviä oivalluksia olet tehnyt, ei tuossa sellaisia ristiriitoja tavallaan ole mutta ne voivat syntyä myös keskinäisten haasteiden kautta. Monet naiset haluavat ihanan miehen jota rakastaa ehdottomasti ja olisi hyvä ihminen tälle naiselle. Miehen täytyisi muistaa osata arvostaa hyvää naista, muuten tulee loukanneeksi helposti naista ja siitä se alamäki monesti lähtee.