Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työvoimapulan todelliset syyt

Vierailija
15.03.2024 |

Huomatkaa, en ole itse etsimässä töitä enkä työtön työnhakija enkä työtön muutenkaan, vaan ihan perustoimihenkilö kokopäivätyössä. Meille tulee hakemuksia pyytämättä, pieneen paikalliseen firmaan. 

Mutta tässä näitä syitä:

1. Vain 5 % firmoista kelpuuttaa vastavalmistuneen ja mieluiten silloin, jos tämä on ollut jo harjoittelussa ko. firmassa

2. Vain murto-osa firmoista kelpuuttaa työttömän, lähinnä pitäisi saada palkkatuella kokenut ja koulutettu osaaja

3. Vain 5 % firmoista kelpuuttaa yli 50-vuotiaan ja 80 % pitää jo nelikymppistä liian vanhana

4. Lisääntymisikäiset naiset on riski, vain murto-osa uskaltaa palkata

Aina näihin tulee joku sanomaan, että minä sain kyllä töitä vaikka kuulun noihin ryhmiin. Niin se, pieni murto-osa kelpuuttaa ja osalla lopulta on taustalla suhteet tai välilliset suhteet. Esimerkiksi nuori saa töitä kun työnantaja tuntee sen nuoren isän/serkun/enon. 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei koskaan ole työiässä :D

Vierailija
2/4 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta todella suuri ongelma on se, että entry level -tason asiantuntijatehtäviä on ihan naurettavan vähän. Jokaiseen työtehtävään vaaditaan pitkä kokemus jostain todella spesifistä asiasta, lainsäädännön vankkaa tuntemusta ja osaamista miljoonasta muustakin eri hommasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se vähän tuppaa olemaan.

Vierailija
4/4 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain ainoan työpaikan 5v sisällä duunitorin kautta siten että yrittäjä oli itsekin keltanokka eikä ollut vielä paatunut työntekijöiden vihaaja.

Sain suht helposta fyysisestä työstä pk-seudulla noin 15 euroa tunnissa-sopparin.

Hän oli ainoa joka sadoista työnantajista edes vastasi. Siksi koska hänellä ei ollut vielä muita työntekijöitä.

Firma on muuten edelleen pystyssä ja nyt tekijöitä on 4 minun lisäksi.

Oli ihan puhdasta tuuria löytää tuo paikka sekunnilleen oikeaan aikaan, ja ns. tavikselta eikä paatuneelta EK-sosiopaatilta. Olin ainoa työntekijä ensimmäiset 18 kuukautta firman olemassaolosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi