En uskalla mennä töihin, koska pelkään mokaavani jotain
Olen ollut nyt muutaman vuoden erään vuokratyöfirman listoilla, ja alussa meni ihan hyvin, mutta sitten tuossa noin puoli vuotta sitten tein erittäin ison virheen eräässä työkohteessa ja oli lähellä, ettei minua irtisanottu.
Ja sen jälkeen olen käytännössä tehnyt minimimäärän työvuoroja, sillä pelkään tekeväni lisää virheitä ja tässä jopa tuntuu siltä, että olen alkanut unohtaa kaiken oppimani. Ja tilannetta ei helpota se, että muutamaan työkohteeseen on nyt tullut käyttöön uusi ohjelmisto, mitä en tietenkään osaa käyttää. Enkä uskalla mennä kertomaan, että en osaa sen käyttöä, koska sitten takuulla kiinnitettäisiin huomiota siihen kuinka vähän olen tehnyt työvuoroja.
Kommentit (5)
Kurjaa. Koita pelosta huolimatta mennä sitä kohti. Siedätys on yleensä paras apu tuollaiseen, onnistumisen kokemukset auttaa rakentamaan ammatillisen luottamuksen uudelleen. Kaikki ollaan ihmisiä ja tehdään joskus virheitä, pääasia että niitä koittaa välttää parhaan mukaan.
Oletko puhunut tuosta pelosta työkavereiden tai esihenkilön kanssa? Se voi auttaa. Minua helpotti mokatessa kun puhuin ja pohdin kollegojen kanssa miten näin ei kävisi enään kenellekään. Ei onneksi käynyt pahasti mutta olisi voinut käydä (meni tipanlaskijoissa letkut sekaisin ja humautin riskilääkkeen potilaaseen). Nyt merkkaan letkut tarroin ja käyn aina läpi.
Älä virheistä huoli, pääasia on että menet töihin.
Kaikki tekee virheitä. Sitten ne vaan korjataan niin hyvin kuin voidaan.
Kaikenlaisia tekosyitä sitä laiskat paskat keksivätkin. Töihin vaan loisimasta!
Ole vain rehellinen siellä työssä, toimi oikein ja pyydä apua jos sinä et osaa. Tiedän itsekin että on sellaisia työtehtäviä jotka vaativat toistoa joten on täysin luonnollista että jos niitä tekee harvoin, ei välttämättä muista kaikkea ainakaan ihan heti. Jännitys tekee oman lisänsä helposti ja vaikeuttaa oppimista. Jos työ on sinulle kuitenkin mieluista niin älä luovuta. Tärkeintä on se että sinulla on oikeanlainen asenne työhösi ja että toimit siis oikein sekä rehellisesti. Loppu jääkin sitten omaksi painokseen. Keskity työhösi ja pyydä lisää niitä vuoroja jos se on mahdollista. Pyydä lisää myös perehdytystä ja hyväksy sekin että ei tarvitse olla täydellinen heti ja aina ja kaikessa. Tsemppiä sinulle.