Osa-aikatyössä oudot kuviot.
Olin kokopäiväinen, edellisesstä kilpailutuksessa lähti 2 tuntia ja viimeisessä taas 2 tunti, eli nyt on enää 4h per päivä.
Outoa, että kilpailu voitetaan leikkaamalla tunteja ja puolittamalla palkka ja sitten valtio maksaa sen toisen puolen työntekijälle tukina ja voiton kerää yritys?
Toinen outo on se, kun sekä työnantaja ja työvoimatoimisto olivat sitä mieltä, että "hyvä etten sentään kokonaan menettänyt työtäni", mutta sitten pakotetaan hakemaan kokonaan muualle, että saa nuo tuet?
Kaiken lisäksi itse olen tyytyväinen työhöni ja niin on myös se yritys jossa olen (eri kuin työnantaja), joten tässähän häviää kaikki, kun pakotetaan hakemaan töitä muualta?
Kuvittelin, että tuet perustuisi siihen, paljonko tienaa, eikä siihen, haluaako vaihtaa työpaikkaa vai ei?
Kommentit (4)
"hyvä etten sentään kokonaan menettänyt työtäni" työvoimatoimistossakin on vain ihmisiä töissä. Vaikka he olisivat sitä mieltä että on hienoa ettet menettänyt töitä täysin, prosessia täytyy silti seurata jotta saat tuet.
Kokoaikatyössä hämärät kuviot, osa-aikatyössä ei.
Mitä voittoa yritys saa siitä, että maksaa vain tunneista mitä teet? Jos ei ole tarvetta kokoaikaiselle työntekijälle niin turha on sellaista pitää. Ja olisihan firma voinut potkia sinut kokonaan ulos, nyt sait sentään pitää paikkasi joskin pienemmillä tunneilla.
Ja tuet perustuu siihen paljon tienaat. Jos tienaat liikaa et saa tukia ja työttömyystuen saamiseksi on haettava kokoaikatyötä. Yhteiskunnassa kuitenkin oletetaan, että ihminen maksaa oman elämisensä omasta pussistaan eikä valtion tuilla.
Perustuu lakiin. Pitäisikö vaikka ylinopeuskin sallia, jos ajaa vain yöaikaan? Ei. Laki on kaikille sama.