Kavereitten tapaaminen, " kiireiset kaverit" !
Ärsyttää kun kaveriperhe, lapsen kummit haluavat meitä (kai?) tavata, ainakin kutsuivat kylään. No, sitten kun pitäisi mennä, ainoa heille sopiva ajankohta on klo 19 illalla tiettynä päivänä. Eli ehtisimme käymään kääntymässä jos aiomme saada lapset nukkumaan kymmeneltä. Heillä on isoja lapsia itsellä.
Pariskunnasta on vain toinen töissä eikä hänkään matkatyössä tms. Miten tämä pitäisi ymmärtää? Mielestäni jos haluaa pitää ystäviä, pitäisi olla joskus aikaa nähdäkin heitä rauhallisella ajalla. Käymme heillä kylässä max. 2 kertaa vuodessa ja kyllä näitä harvoja kertoja varten pitäsi aika järjestyä. Vai pitäisikö unotaa koko juttu?
Kommentit (2)
Itse olen ainakin suoraan sanonut kaikille perhetutuille, sukulaisille, kavereille ja naapureille, mihin aikaan meillä lapset menevät nukkumaan.
Meillä iltapuuhat alkavat arkisin seitsemän aikaan, koska ei lapsia saa alle vartissa petiin, iltapesuista, palasta ja saduista puhumattakaan eli aikaa pitää varata vähintään tunti. Viikonloppuisin taas alan rauhoittamaan lapsia nukkumaan jo viiden aikaan, koska he eivät nuku päiväunia silloin.
Meille ei siis tulla tuohon aikaan hyppimään talon sisälle ja siihen mennessä me lähdemme joka paikasta kotiin. Toki aikataulumme aiheutti alkuaikoina kinaa ja valituksia, mutta kyllä kaikki ovat siihen ajanmyötä oppineet. Siitä vain on pidettävä kiinni ja asia on tuotava julki riittävän selkeästi. Moni vain ei ole tajunnut sitä, että meillä herätään joka päivä viimeistään seitsemältä, kun monien muiden perheiden lapset heräävät viikonloppuisin vasta yhdeksän aikoihin ja saavat vastaavasti valvoa pidempään kuin meidän lapset.
Itse olen usein pyytänyt vieraita mieluummin meille kuin lähtenyt kylään. Tällä tavoin ovat kaikki nähneet selkeästi päivärytmimme ja josta pidän kiinni oli meillä vieraita tai ei.
Selita ihan suoraan huolesi ja sano, ettei myohainen ajankohta teille sovi. Kylla he ymmartavat kun sanot, etta illasta ei kukaan nauti, jos ja kun muksut vasymystaan kiipeilevat seinilla ja seuraava paiva on painajaismainen.
Tai sitten kaanna kutsu toisinpain ja junaile sina muksut nukkumaan heti paivallisen jalkeen.