Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko saada kotihoidontukea ja osittaista hoitorahaa päällekkäin?

17.01.2007 |

Onko kokemusta voiko saada kotihoidontukea ja osittaista hoitorahaa yhtäaikaa. Tilanne on tämä, teen 50% työaikaa, 1½ vuotias kotihoidossa (työaikanani hoitaa isi tai mummo tai kummitäti). Kotihoidontukea saan, mutta nyt kuulin että voisin kenties saada lisäksi osittaista hoitorahaakin... Onkohan näin ja paljonko tämä raha on?

Kiitos tiedoistasi!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsittääkseni tuo osittainen hoitoraha on tarkoitettu silloin kun vanhempi lyhentää työaikaansa ja lapsi on hoidossa. Muistaakseni se oli noin 70 euroa kuussa. Korjatkaa joku, jos ihan väärin muistelen

Vierailija
2/2 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa molempia. Itsekin olen osittaisella hoitovapaalla eli teen töitä se 30t viikossa ja mummo hoitaa kotona poikaamme.

Meille maksetaan sekä kodinhoitotukea että osittaisen hoitovapaan tukea. Se viimeinenhan on ihan symboolinen summa eli 70¿/kk ja siitä siis verot pois vielä.

Kodinhoitotukea saa jos lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa tai et saa yksityisen hoidon tukea. Osittaisen hoitovapaan tukea saa jos lyhennät työaikaa lapsen hoidon takia.

Itse sain asiaan selvyyden kun olin soittanut Kelaan. Tuurista on kiinni miten avulias asiakaspalvelia siellä vastaa. Jos et osaa oikein kysyä niin ei ne osaa auttaakaan (näin kävi minulle kun ensimmäisen kerran soitin). Myöhemmin asia epäilleen soitin uudelleen ja silloin osasin jo tarkentaa kysymystäni ja asiakaspalvelija oli hyvin innokas auttamaan.

Onneksi tätä osittaisen hoitovapaan rahaa saa myös jälkikäteen, näin käsitin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla