Huomenna tärkeä päivä töissä ja pientä lämmön nousua
Kurkku ollut pari päivää kipeä ja nyt veto pois. Mittarissa 37,3 (on itselleni jo lievää lämpöä kun normi 36,6) ... Huomenna olis tosi tärkeä juttu töissä joten mietin, kehtaanko mennä buranan voimalla huomisen ...
Kommentit (24)
Kehtaat, mutta typerää se on. Oma tauti voi pitkittyä ja ei ole hyvä tartuttaa muita.
No, kumpi on tärkeämpää. Terveys vai työ?
Jos on älyttömän tärkeä juttu, niin noilla lukemilla kyllä menisin. Eri aste jos kuume huitelee yli 38 astetta ja kurkku on kuin raastinrauta.
Mene nyt nukkumaan ja ota särkylääkettä. Aamulla arvioi tilanne uudelleen.
SAanko arvata? OLet alle nelikymppinen julkisella sekrorilla työskentelevä nainen?
Riippuu työstä. Jos se tärkeä päivä sisältää jotain palavereja tai muuta istumista, voit koettaa buranan voimin mennä, jos saat sillä kuumeen pois. Jonnekin päiväkotiin, vanhustyöhön tai tarjoilijan hommiin taas ei ole mitään järkeä mennä pienessäkään kuumeessa, koska työ on fyysistä.
Eihän tuota lääkärit edes laske kuumeeksi.
Ei ole olemassa niin tärkeää päivää, että sinun olisi pakko mennä sairaana töihin. Piste.
Tuollainen lämpö lähtee nukkumalla pois. Et sinä tähän aikaan illasta tiedä, oletko aamulla työkunnossa.
Vierailija kirjoitti:
"No pian tämä on ihan perus kauraa, kun ensimmäinen sairauslomapäivä on palkaton."
Odotinkin jo, milloin ulina tästä alkaa. Taidat olla juuri niitä, joilla on 1-2 vkon välein "migreeni', vatsatauti, niskat jumissa tai selkä kipeä...mitä näitä nyt on. Ja itse hormonaalista migreeniä sairastaneena tiedän kyllä eron päänsäryn ja migreenin välillä.
Palataan asiaan aamulla. Siihen on vielä pitkä aika.
Burana naamaan ja nukkumaan. Aamulla herätyskello valmiiksi ja katso mikä olo.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan se juuri ikävää onkin. Minulla on peruslämpö 35,6. Jos lämpö on vaikka 37 , on minulla päänsärkyä, saatan palella ja tunnen itseni kipeäksi. Onneksi näin on harvoin, yleensä vuosia välissä.
Outoa, että aikuinen ihminen ei kykene tekemään moista päätöstä itsenäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan se juuri ikävää onkin. Minulla on peruslämpö 35,6. Jos lämpö on vaikka 37 , on minulla päänsärkyä, saatan palella ja tunnen itseni kipeäksi. Onneksi näin on harvoin, yleensä vuosia välissä.
Jep. Saman kokenut. Korona oli mulla marraskuussa. Kuume nousi jopa 39 c. Sit pikku hiljaa se laski, mutta lämpöily (37,4) jatkui joten oli pakko hakea saikkua lisää. Lääkäri sanoi, että voisin palata töihin kun lämpö 37,5 tai alle, mutta antoi päivän lisää väsymyksen takia. En olisi pystynyt tuossa kunnossa todellakaan mennä töihin... Normi lämpö 36,6
Olen ollut viimeksi sairauden takia poissa töistä 25 vuotta sitten, kun umppari leikattiin. Lääkäri niin ponnekkaasti kielsi menemästä töihin, että en mennyt. Muuten olisin mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut viimeksi sairauden takia poissa töistä 25 vuotta sitten, kun umppari leikattiin. Lääkäri niin ponnekkaasti kielsi menemästä töihin, että en mennyt. Muuten olisin mennyt.
Sairasta.
Kehonlämpö vaihtelee aika paljon eri vuorokaudenaikoina ja naisilla esim. myös hormonitoiminnan seurauksena. Tähän luonnollisesti ei silloin liity mitään flunssan oireita tai muuta, toki päänsärkyä voi olla jostain muusta syystä.
Ainakin itse joutuisin olemaan todella paljon pois töistä, jos pelkän muutaman kymmenyksen nousseen lämmön perusteella jäisin. Ja mullakin normaalilämpö on alle 36, niin kyllä se 37 jo hieman tuntuu. Mutta ei se ole mikään peruste saikulle yksistään, jos siis kyse on muusta kuin flunssasta.
No pian tämä on ihan perus kauraa, kun ensimmäinen sairauslomapäivä on palkaton.