Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat: älkää pikatko lapsen tulevaisuutta paapomalla!

Vierailija
13.03.2024 |

Vai olisiko kiva lukea / kuulla joskus tulevaisuudessa, että lapsenne on jätetty, koska ei osannut pyykkiään viedä koriin, lautastaan tiskikoneeseen, tehdä alkeellisintakaan ruokaa, käydä kaupassa ilman puolison kirjoittamaa lappua, viedä roskapussia, vaihtaa vaippaa, imuroida, pukea lapsi ulos, lukea iltasatua???

Älkää tehkö kaikkia kotitöitä nuorten puolesta! Se olisi jo hyvä ensimmäinen askel. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kotitöiden tekeminenkään heihin auta.

Vierailija
2/8 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vain marisevat eikä edes halua tehdä mitään, makaavat sekä nukkuvat puhelimet peiton alla. Se siitä kotitöiden tekemisestä eikä minulla ole annettavaksi kun minä teen itse tässä huushollissa. Se on luontevaa myös joten ei se ongelmakaan ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on kauhea hätä saada lapset oppimaan mahdollisimman varhain kaikki itsenäisyyteen liittyvät asiat. Pääasia, että opettaa lapselle ne, ei niiden opettamisella kuitenkaan mikään hengenhätä ole. Ei ekaluokkalaisen tarvitse vielä osata tehdä kolmen ruokalajin päivällistä ja tai täyttää veroilmoitusta.

Vierailija
4/8 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vain marisevat eikä edes halua tehdä mitään, makaavat sekä nukkuvat puhelimet peiton alla. Se siitä kotitöiden tekemisestä eikä minulla ole annettavaksi kun minä teen itse tässä huushollissa. Se on luontevaa myös joten ei se ongelmakaan ole.

Eivätkö nykyvanhemmat enää kurita lapsiaan? Ainakin omassa lapsuudessa joutui arestinurkkaan jos ei hoitanut hommiaan.

Vierailija
5/8 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paapominen ja se että lapselta ei vaadita yhtään mitään, johtaa siihen että lapsesta tulee avuton aikuinen, joka ei selviä kunnolla elämässä.

Vierailija
6/8 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ei mt-ongelmainen aikuinen osaa kyllä tehdä aloituksen asiat, koska niissä ei ole mitään vaativaa kognitiivisesti.

Vierailija
7/8 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kasvatus opettaa myös vaistoinkäymisiä ja sitä että asiat ei aina mene niin kuin itse haluaa. Lapsella kuuluu olla myös välillä tylsää ilman että heti laitetaan joku älylaite päälle.

Vierailija
8/8 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla on kauhea hätä saada lapset oppimaan mahdollisimman varhain kaikki itsenäisyyteen liittyvät asiat. Pääasia, että opettaa lapselle ne, ei niiden opettamisella kuitenkaan mikään hengenhätä ole. Ei ekaluokkalaisen tarvitse vielä osata tehdä kolmen ruokalajin päivällistä ja tai täyttää veroilmoitusta.

Ehkä noin oli ennen, nykyään on päin vastoin. Ei lukiolaisen kuulemma tartte tehdä mitään kotihommia, kun se lukio on hänen työ.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän