Negative self-talk tuhoaa ihmisen
Miten toi suomennetaan? negatiivinen itselleen puhuminen, uskotteleminen ettei pysty mihinkään
"Mä en voi treenata kun ei mulla oo painoja"
"Mä en voi mennä kävelyllä kun ei mulla oo kunnon kenkiä"
"Mä en voi hyvin kun ei mulla oo lääkkeitä"
"Mä en voi parantua mistään kun mä olen tuomittu tähän asemaan missä mä olen"
Aina pelkästään tekosyitä kaikkeen
Tottakai sillon ei pysty tekemään mitään jos se asenne on jo valmiiksi toi
SILLÄ ON TODELLA ISO MERKITYS MITEN TE ITSELLENNE PUHUTTE ja miten TE AJATTELETTE asiat.
Kommentit (7)
Vain, jos sen uskoo ja antaa sen hallita itseään. Itselläni on sisäisessä puheessa hyvin negatiivinen ääni, vähän kuin sisäistetty äitini ääni, mutta vielä kovempi ja ankarampi, joka aina sanoo asioita kuten taaskaan sinä et osaa mitään, et sinä ikinä onnistu, ei auta yrittää kun ei järki riitä, taas sanoit nolosti. Mutta minä tiedostan, että se on vain yksi tuollainen automaattinen ajatuskuvio, enkä usko sitä. Voin ikään kuin todeta sille, niinpä niin, mutta minä menen ja teen kuitenkin. En ota sitä tosissani.
Hyvä aloitus! Ja jos on ongelma että ei ole rahaa vaikka ostaa niitä kenkiä eikä rahaa saa mitenkään hankittua niihin niin tulee hyväksyä tilanne. Näin se nyt vain on. Olen tehnyt voitavani asioideni eteen. Loppu.
Yhyy en osaa suomea, mutta enpä sitten osaa englantiakaan kuin kämäsen tusinatrendipelleotsikon verran, yhyy.
Miksi te puhutte sisäisesti ja itsellenne kuten puhutte? Täytyy aina ymmärtää mistä on kysymys. Siitä lähdetään eteenpäin.
jep