Elarit kroonisesti myöhässä
Ex maksaa elareita miten sattuu. Ne voi tulla 1. päivä, ne voi tulla 30. päivä, ne voi olla tulematta. Periaatteessahan mä voin hakea niitä Kelasta jos ne ei ole 1. päivä tilillä, kuten sopimuksessa on. Mutta miten se käytännössä menee? Voinko hakea ne 2. päivä Kelasta vai mihin asti pitää odottaa? Voiko ne siirtyä kokonaan Kelan kautta maksettaviksi niin ettei mun tarvitse joka kuukausi kyttäillä tuleeko ne vai eikö? Siirtyykö ne automaattisesti kokonaan Kelan kautta maksettaviksi jos kerran haen ne Kelan kautta, vai vaatiiko se erillistä hakemusta?
Kommentit (5)
Ne siirtyy kelalle maksettavaksi kokonaan.
Itse hain kelasta tuen, ja kela oli yhteydessä toiseen vanhempaan, joka antoi omat tietonsa maksuista. Sitten kela alkoi maksaa minulle.
Vierailija kirjoitti:
Ne siirtyy kelalle maksettavaksi kokonaan.
Itse hain kelasta tuen, ja kela oli yhteydessä toiseen vanhempaan, joka antoi omat tietonsa maksuista. Sitten kela alkoi maksaa minulle.
Hei kiitos vastauksesta! Tää ois kyl helpotus.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos haen ne Kelasta vaikka kun ne on viikon myöhässä, mut ex maksaa ne kuitenkin sitten, niin palautanko rahat exälle ja se maksaa ne Kelalle joka maksaa ne mulle? Vai miten tällasissa menetellään?
Eikö auton osamaksua voisi maksaa aina kun elarit tulee Tai kynsi/ripsihuoltoa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos haen ne Kelasta vaikka kun ne on viikon myöhässä, mut ex maksaa ne kuitenkin sitten, niin palautanko rahat exälle ja se maksaa ne Kelalle joka maksaa ne mulle? Vai miten tällasissa menetellään?
Eikö auton osamaksua voisi maksaa aina kun elarit tulee Tai kynsi/ripsihuoltoa..
Niin en oikein tiedä mihin se ex ne elarit työntää ettei voi tulla 1. päivä. Laittais automaattisen tilisiirron ni ei tarviis miettiä, mut voi toki olla et ripsihuollon väli pakottaa sit maksaa vähän miten sattuu. Palkka kuitenkin tulee sille kerran kuussa, mut ehkä sit haluaa säästellä sitä siltä varalta et kynsi katkeaa?