Kellään tietoa, että paljonko taksimatka suuren kapungin keskustassa maksaa!! N. 1-1.5km.
Matkajuna-asemalta keskustaan.
Mitä veikkaatte? Saako taksikyydin esimerkiksi 3-5€, kun kysymys noin lyhyestä matkasta?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö muka jaksa kävellä tuommoista matkaa?
Entä jos on painava laukku?
Et silti saa kyytiä mainitulla rahalla.
En puhunut hinnasta vaan siitä että ei pysty kävelemään sitä matkaa.
No sitten jäät siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taksimatkan hinta syntyy perusmaksusta, aikamaksusta ja kilometrimaksusta. Monilla täkäläisillä alempi perusmaksu (arkena päivällä) on 4,90 €, km-maksu on 1,49 € ja aikamaksu 0,99 €. Eli noilla spekseillä lähemmäs 10 € tulee matkalle hintaa. Ja monilla takseilla on vielä minimaksu juuri tuon 10 €.
Tai sitten ei. Hinnan saa määritellä itse. Et juuri taida taksia käytellä suuremmissa kaupungeissa.
Tuo "täkäläinen" tarkoitti Turkua.
Kertokaapa se paikkakunnan nimi sen "täällä" lisäksi.
Joku 10 eeppiä siihen tosiaan menee. Kerran oli niin hirveä kiire että suhasin taksilla Lahden torilta rautatieasemalle sen kilsan (arkena, iltapäivällä.)
Olisi hyvä kertoa kysymyksessä edes maa. Appeillä Uber, bolt, valopilkku näkee, mitä tulee hinnaksi. Helsingissä uberillä ja boltilla ei tuollainen paljoa maksa. Viimeksi ajoin boltilla Helsingissä lentokentälle, matkaa oli 10 km ja maksoi 13 euroa. Mulla oli joku alennus, niin lopullinen hinta jäi 9 euroon.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan. 15€ alkaa olla lähempänä hintaa.
3€ et pääse edes 10 metriä taksilla.
Yangolla olen satoja kertoja ajanut ja hintaa 2-10€ matka, tottakai ahneet Suomalaiset paskat rahastaa minkä kerkeää.
Vierailija kirjoitti:
noin 9 euroa jyväskylässä
Menevällä makso 18 €, kuokkalasta keskustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan. 15€ alkaa olla lähempänä hintaa.
3€ et pääse edes 10 metriä taksilla.
Yangolla olen satoja kertoja ajanut ja hintaa 2-10€ matka, tottakai ahneet Suomalaiset paskat rahastaa minkä kerkeää.
Sen jälkeen kun Venäjä hyökkäsi Ukrainaan, jokainen järkevä ihminen lopetti Yangolla ajon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taksimatkan hinta syntyy perusmaksusta, aikamaksusta ja kilometrimaksusta. Monilla täkäläisillä alempi perusmaksu (arkena päivällä) on 4,90 €, km-maksu on 1,49 € ja aikamaksu 0,99 €. Eli noilla spekseillä lähemmäs 10 € tulee matkalle hintaa. Ja monilla takseilla on vielä minimaksu juuri tuon 10 €.
Tai sitten ei. Hinnan saa määritellä itse. Et juuri taida taksia käytellä suuremmissa kaupungeissa.
Tuo "täkäläinen" tarkoitti Turkua.
Turussa kannattaa raahata se painava laukku bussipysäkille ja hypätä sen kyytiin. Matka ei ole juuri sen pidempi kuin sille taksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
noin 9 euroa jyväskylässä
Menevällä makso 18 €, kuokkalasta keskustaan.
viimeksi menin matkakeskuksesta kortepohjaan (4 kilometriä) hiukan alle 20 e
Jollain Boltilla ehkä pääsee muutamaan euroon etenkin, jos sinulla on alekoodi.
Lähitaxi Vantaalla laskutti noin 1 kk sitten kilometrin matkasta 10 euroa. Se on heidän alin maksunsa.
En voinut kävellä.
Lennosta ei kannata taksia ikinä ottaa. Äpillä näät hinnan etukäteen.
En puhunut hinnasta vaan siitä että ei pysty kävelemään sitä matkaa.