Osallistuisitko yleislakkoon?
Kommentit (9)
En siihen, mistä jotkut nyt uneksivat kädet munissa.
Tottahan osallistuihin. Menetän muutaman päivän palkan (-lakkoavustus) mutta voin rauhassa luottaa siihen ettei työnantaja voi "paikallisesti sopia" minua siivojan palkalle tai peräti pihalle, tai älyttömiin työvuoroihin.
Vierailija kirjoitti:
Tottahan osallistuihin. Menetän muutaman päivän palkan (-lakkoavustus) mutta voin rauhassa luottaa siihen ettei työnantaja voi "paikallisesti sopia" minua siivojan palkalle tai peräti pihalle, tai älyttömiin työvuoroihin.
Lakoista ei ole mitään hyötyä,siinäpä lakkoilette
En usko että lakoista on mitään hyötyä, hallitus jyrää aikomansa heikennykset läpi joka tapauksessa. Mutta jos voin olla lakossa ja saan liitolta korvauksen, niin tietysti menen lakkoon. Mikäs sen kivempaa kuin saada ylimääräistä lomaa. Oma talouteni ei ole niin kireällä että palkan vaihtaminen lakkoavustukseen toisi ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakoista ei ole mitään hyötyä,siinäpä lakkoilette
Naiset saivat äänioikeuden toisena maana maailmassa nimenomaan suurlakon ansiosta. Kyllä siitä on hyötyä jos seuraa, ketä äänestää ja ennen kaikkea ei äänestä kaiken maailman tietämättömän kansanosan huijareita.
Ranskassa oli suurlakko ja mellakat kun hallitus aikoi nostaa eläkeikää. Lopputulos oli se, että eläkeikä nostettiin kuten oli aiottukin. Lakosta ei siis ollut mitään hyötyä. Suomessa tulee käymään samoin.
Nyt taitaa nämä lakkoilijat pikku hiljaa huomata olleensa turhaan lakossa. Omaa oksaansa sahasivat. Tästä ei tullut kuin tehtaiden alasajoja ja irtisanomisia. Palkatkin jäävät saamatta. Voitte kiittää taas kerran AKT:n lakkoilijoita.
Todellakin. Ilman taistelua ei kaaduta.
Tottakai! Niin pitkäksi aikaa kuin tarve olisi.