Saako päiväkodin täti " kiukutella" lapselle?
Todistin eilen tilannetta: olin hakemassa lastani hoidosta ja huomasin, että suurin osa lapsista oli jo ulkona leikkimässä. Yksi tädeistä huikkasi, että lapseni on vielä sisällä pukemassa.
Menin sisälle ja lapseni (alle 3v) itki lattialla osa ulkovaatteista päällä, osa pitkin lattiaa. Kysyin tädiltä, että onko täällä joku kriisi, johon täti kiukkuisesti tiuskaisi, että NO ON! Ja jatkoi tinttailuaan, että aamupäivällä tämä pukeminen onnistui mutta nyt ei millään...katsoin hieman huvittuneena tätä ihmistä ja nostin lapseni lattialta.
Tarkastellessani lapseni vaatetusta huomasin heti, että hänet oli jätetty selviämään itsekseen pukeutumisesta.
Siis oikeasti, millainen päiväkodin täti voi näyttää omaa turhautumistaan näin pienelle lapselle ja vielä olettaa, että jos hänen eteensä vain heitetään vaatteet niin hän osaa pukea ne niin kuin koululaiset.
Kommentit (22)
mutta meidän 2v3kk ei osaa pukea mitään itse. pois osaa ottaa joitakin vaatekappaleita.. jos ei osaa lapsi pukea, niin silloin ei osaa ja sillon on hoitotädin vastuu myös auttaa.
Pitääkö mun nyt siis viedä se johonki psykiatrille kun on niin erilainen ku muut?