Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avoimeen työpaikkaan liittyen: soitatteko yleensä jos mahdollisuutta tarjottu?

Vierailija
17.01.2007 |

Jos, niin mitä yleensä kysytte?

Kiinnostaa vaan :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on henkilöstöpuolella ja se taas sanoi, että mikäli ei ole oikeasti jotain kysyttävää, ei kannata soittaa. Se sanoi, että kun koko ajan on kiire muutenkin, niin mikään ei ole rasittavampaa kuin nämä turhaansoittelijat. Turhaansoittamista on hänen mukaansa mm. se, että kysyy että onko hakemus tullut perille.

Vierailija
2/13 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan yritin väkisin keksiä kysyttävää. Sitten tuli mieleen, että kertoohan sekin jotain minusta, jos soitan vain, kun on oikeasti kysyttävää. Tyhmää päästä töihin, joista ei ole kiinnostunut vain sen takia, että työnantaja saa väärän kuvan minusta. Niinpä olen päättänyt olla rehellinen oma itseni. Jos joskus saan töitä, niin olen ainakin saanut sen sillä, mitä minä olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysynyt olen tarkempaa tehtävänkuvausta, työaikoja jne.

Vierailija
4/13 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselen kaikkea tarkentavaa ilmoitukseen ja rekrytointiprosessin aikatauluun liittyen

Vierailija
5/13 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jo vastanneille ;)

Vierailija
6/13 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin nimeni jää rekrytoijien mieleen ja soitto osoittaa kiinnostustani työhön.

Voit kysellä firmasta, onko tehtävä uusi vai vanha, mahtaako työkuviot pysyä pitkällä aikavälillä samana vai voivatko muuttua, millä aikataululla rekrytointiprosessi etenee jne.

Vierailija
7/13 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysy niihin liittyen jotain tarkentavaa tietoa yrityksestä/yrityksen organisaatiosta.

Vierailija
8/13 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakuilmoituksen perusteella tullut mitään erityistä mieleen ja nettisivut itsekin käyn aina katsomassa. Huolimatta siitä, etten ole soittanut, niin työhaastattelukutsuja on ihan kivasti sadellut. Ehkä kuitenkin tärkeämpää on se, että hakemus yms. ovat kohdillaan. Mun mielestä noita lisätietoja voi kysellä, mutta ei se välttämättä ole tae, että työnantaja pitää sinua työstä enemmän kiinnstouneempana kuin niitä, jotka eivät soita. Täytyypä joskus kuitenkin koettaa ja katsoa, onko tuolla soittamisella jotain ERITYISTÄ merkitystä. Olisi tietysti kiva kuulla sellaisilta henkilöiltä vastaus, jotka itse ovat rekryprosesseissa, että miten merkityksellistä on haun kannalta tuo lisätietojen kysely ja vaikuttaako edistävästi hakemuksen huomiointiin. Tietysti, jos lisätietoja kyselemällä selviää itselleen jotain sellaista, joka ehkä latistaa hakuintoa tai saattaa jopa lisätä sitä ja sillä ehkä voi saada tarkennusta hakemuksen tekoon. Silti minulta henkilökohtaisesti kauan työelämässä olleella ei juuri kysymyksiä heru hakuilmoituksen perusteella, sillä työpaikoissa ei tule juuri mitään yllätyksiä sinänsä vastaan haastattelujen perusteella, jos pääasiat on jo hyvin esitetty hakuilmoituksessa. Onko esim. no 8:lla kokemusta, että juuri lisätietosoiton perusteella haastaattelua on herunut vai perustuuko vain käsitykseen, että kun soittamalla on osoittanut kiinnostavuutta ja on siten parempi hakija?

Vierailija
9/13 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymysten on sitten oltava myös järkeviä, ei mitään jaarittelua, jotta jäisi hyvä vaikutelma.

Vierailija
10/13 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta usein se on ihan fiksua. Oleellista on se, mitä meinaa kysyä. Mielestäni tuo asioiden perinpohjainen kysely vielä tuossa vaiheessa (siis puhelimitse hakuprosessin ihan alussa) ei välttämättä ole järkevää. vastataan siis, että usein kannattaa, muttei aina. Jos kyselee " tyhmiä" tai liikaa, niin nimi varmasti jää mieleen, mutta negatiivisesti....

Vierailija
11/13 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin olen vakituinen työntekijä paikassa, johon aikanaan soitin vielä hakemuksen lisäksi.

Vierailija
12/13 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkaistuneena soitan.

t. ap

*rustailee kysymyksiä paperille*

Vierailija
13/13 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosi tosi hyvä että soitin. Sain vastaukset kysymyksiini ja minulta kysyttiin muutama. Olen varmasti aivan toisessa asemassa nyt - kuin pelkällä hakemuksella. Kun en oikeen ole varma onko hakemukseni " oikeanlainen" ...

Jään odottelemaan jatkoa ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan