Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kaikki säästövinkit kehiin!

Vierailija
17.01.2007 |

Sekä lyhyen että pitkäntähtäimen, ruuasta (halvat, mutta mielellään terveelliset ruuat) ja kaikki muu mahdollinen.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttuja löytyi! Ehkäpä oikein pihistelemällä meidän muksut sitten kuitenkin saavat olla vielä yhden vuoden kotona äidin kanssa! =)

ap

Vierailija
22/34 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo kaapissa olevat rääsyt. Sitten kun menet töihin joudut kuitenkin ostamaan uusi työvaatteita- nyt kotona voit käyttää näitä vanhoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laatikoista, esim klohinta 6,9. Mutta katsoppa karkkipussihyllyllä niin kaikkien karkkien klohinta on jotain yli 10eur....

Vierailija
24/34 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jo kaapissa olevat rääsyt. Sitten kun menet töihin joudut kuitenkin ostamaan uusi työvaatteita- nyt kotona voit käyttää näitä vanhoja.

Minusta kannattaa nimenomaan ostaa välillä itsellekin jotain. Kontrolloitua hemmottelua. Esim. ei alesta summamutikassa haalimalla kauheaa kassillista, vaan silloin tällöin esim. kerran kahdessa kk:ssa joku uusi pusero tms. josta oikeasti tulee hyvä mieli. Tai lasten kanssa esim. kerran 2 vkossa kaupungille kahvilaan, pieni leivos. Mutta ei sen useammin.

Ei liikaa kannata pihistääkään, se vie elämänlaadun.

Vierailija
25/34 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin on tosi pitkään linkoava pesukone, joka myös kuluttaa vaatteita. jos farkut tai paita ei ole oikeasti likainen, pelkkä ulkona tuulettaminen voi riittää.

Vierailija
26/34 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika hassu " säästö" kun jätevedestä maksamme enemmän kuin puhtaasta.

Vierailija
27/34 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Älä maksa TV-lupaa

-Lataa netistä ilmaiseksi elokuvat, musiikit, ohjelmat ja pelit

Vierailija
28/34 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ainakaan minä en pystyisi luopumaan lemmikistä säästämisen takia.

Mutta olen itse kalastellut kissoilleni mökillä kalaa pakkaseen. Ja hamstraan sydäntä yms. lihoja kun ne ovat tarjouksessa.

Vierailija
29/34 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sitä kiellä. Mutta mä itse vaikkapa käyn kampaajalla kuin ostan puseron. Kivaa shampoota kampaamosta, joku uusi huulipuna, kynsilakkaa tms. Olen nyt ollut kotona 1,5vuotta ja en tänä aikana ole ostanut itselleni mitään uutta. Musta on ollut kiva heittää pois noita ns. kotivaatteita, eli neuleita ja housuja, missä en enää kehdannut olla töissä, mutta en toisaalta raaski poiskaan heittää. Olen huomannut, että vähemmälläkin vaatemäärällä selviää. Tietty ulkoilupuku on paras olla hyvä samoin ulkoilujalkineet.

Vierailija
30/34 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tässä on tullutkin, onkohan tässä vielä jotain uutta:

Riippuu perheen aikaisemmista kulutustottumuksista ja perheen elämäntilanteesta, että mistä voi säästää. Tässä sellaisia, joita voi ainakin miettiä:

- autottomuus, käyttää mahdollisimman paljon julkisia tai vielä parempi jos voi kävellä tai pyöräillä

- ilmaiset tai edulliset harrastukset kuten retkeily, pyöräily, uiminen, hiihto, luistelu, kirjastossa käynti, edulliset museot, olkaa ystävien kanssa ja käytte vaikka picknikillä

- viikon ruokalistan suunnittelu ja sen mukainen ostoslista, kaupassa käydään vain kerran viikossa eikä osteta heräteostoksia vaan vain sitä mitä on listalla, käytetään mahdollisimman vähän kalliita eineksiä ja tehdään mahdollisimman paljon itse ja käytä vain niitä eineksiä, jotka ovat todella edullisia (vaikkapa maksalaatikko tai veriletut)

- jos työpaikalle voi ottaa eväät, niin se tulee yleensä halvemmaksi kuin työpaikkaruokailun käyttö

- hyödynnä kauden vihannekset ja hedelmät eli syö sitä mikä on edullista ja hyvää sillä hetkellä

- leivotaan itse leipä tai ostetaan leipä leipomosta suoraan

- käyttäkää hyödyksi alennukset niin ruokakaupassa (esim. jos lähikaupan tarjouksena on porkkanat, niin sillä viikolla vaikka ruokana porkkanaohukkaita ja jotain pataa, johon tulee porkkanoita) kuin vaateostoksillakin (ostakaa klassisia vaatteita, jotka sopivat väritykseltään toisiinsa, asusteilla voi sitten " muodistaa" niitä)

- käykää kirppiksillä ja käytettyjen vaatteiden liikkeissä

- ostakaa lahjat ennakkoon joko alesta tai tehkää ne itse (esim. joululahjaksi vaikka englantilainen kuivakakku on ihana tai vaikka maaliskuulle luvattu ikkunanpesu)

- karsikaa lehtitilauksista ja puhelinkuluista

- ns. turhat menot pois eli ravintolasyömiset, tupakka, alkoholi

- sähkö tai vesi?

Niin ja tässä sitten ehkä kannattaa mainita myös se, että mistä en suosittele säästämään:

- terveyskulut

- vakuutukset

Vierailija
31/34 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

aika hassu " säästö" kun jätevedestä maksamme enemmän kuin puhtaasta.

eikös se tiskivesikin joka tapauksessa viemäriin mene? eli kyllä se mummo säästää, kun jää se vessa vetämättä!

Vierailija
32/34 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sadevettä viemäriin?

Vierailija
33/34 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mehukatit on yök, mutta meillä juodaan mustaherukkamehua. ja jos on mahiksia, syksyllä kerää marjoja pakkasen täyteen ja siitä voi tehdä hillot ja mehut itse

Vierailija
34/34 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim lapsen kylvyn jälkeen vannasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan