Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt on tulossa sellainen kurjuuden kesä työttömille, että ei mitään rajaa

Vierailija
09.03.2024 |

Tuet leikataan alas ja töitä ei kerta kaikkiaan ole. Ei muita kuin hoitoalan ja ne eivät kelpaa. Eliitti kokoontuu Porin Jazzeille Suomi Areenaan näyttäytymään. Työttömille ei ole näihin jameihin mitään jakoa. Moni varakas alkaa pelätä kodeissaan: milloin ne lähtevät kaduille? Lukkoja vaihdetaan parempiin ja sopimuksia vartiointiliikkeiden kanssa tehdään. On tulossa levoton kesä, jossa moni työtön laittaa ranttaliksi.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vouhotat ap.  Ei ainakasn itselleni ole tulossa mikään kurjuuden kesä.

Minulla on työpaikka tiedossa 15.5. lähtien ja töitä on luvassa lauantaihin 31.8.24 saakka.

Olen keittiöalan ammattilainen ja minulla on suurtalouskokin koulutus ja 22 vuoden kokemus kokin työstä.

Jouduin työttömäksi, kun alueemme suuru lounasruokala meni konkkaan koronan jälkeen.

Olen siinä onnellisessa asemassa, että miehelläni on vakituinen työ, ja pieni omakotitalomme, on jo maksettu.

Ja poika on omillaan, asuu ja opiskelee opintolainalla yliopistossa, toisessa kaupungissa, autamme häntä mm, ruokamenoissa, se mitä mahdollista.  Kesät hän on ollut ensin harjoittelijana ja sittemmin kesätyössä oman alansa hommissa.

Nyt on pula osaavista ravintoalan työntekijöistä, jopa määräaikaisia ja osa- aikaisia töitä saa kevyesti.

Parhailla työnantajilla voi jopa neuvotella oman palkkansa, mikäli siihen

Totta.  Minäkin sain kaupungimme yksityisen yrittäjän kasvihuoneelta töitä kesäksi, kahdeksi kuukaudeksi.

Tämä on pienehkö maaseutu kaupunki.  Eikä puutarha yrityksellä edes ollut paikkas auki TE-toimistossa.

Vaan nyt helmikuun lopussa, lapsrn kanssa ulkoilessa, kävin niin paikkakunnan kaupassa, kuin parissa muussakin paikadsa kysymässä kesätöitä, poikkesin myös puutarhalle.  He jututtivay minua ja työhistoriaani. Ja lopuksi kysyivät kiinnostaisko minua tulla heille töihin kesäksi.

Ihan perusduunia tekemään.  Kyllä kiinnosti.  Palkka on pieni, mutta kaikissa tapauksissa siitä jää selvästi enemmän rahaa käteen kuin pelkästä peruspäivärahasta.

Mies hoitaa lasta neljä vkoa lomallaan, loppuhoito on vielä epävarma.  Mutta duunipaikka cv:ssa tuntuu hyvältä, kuin se yli,

määräinen rahakin.

Aktiiviisuus ja sinnikyys työn haussa kannattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla