Merinovillakerrasto
Kommentit (46)
Katso varustelekan mallit. On sopivan lämmin ja hengittävä.
Mulla on Blåkläderin merinovillakerrasto. En näe lämpimyydessä juuri eroa johonkin tekniseen(?) kerrastoon, mikä mulla on. Merinovilla reikiintyy helposti. Mutta mukavan tuntuinen ja ihan riittävän lämmin.
Ruskovillan silkkivillainen kerrasto on paras, joskin kallis. Siinä on villan lämpimyys, mutta silkin pehmeys.
Devold on erittäin hyvä merkki. Ja kallis, mutta kestääkin sitten 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Blåkläderin merinovillakerrasto. En näe lämpimyydessä juuri eroa johonkin tekniseen(?) kerrastoon, mikä mulla on. Merinovilla reikiintyy helposti. Mutta mukavan tuntuinen ja ihan riittävän lämmin.
Tuo reikiintyminen juuri on ongelma kaikissa vaatteissa ja ohuessa villavaatteessa. Ja vaatteita on pakko pestä silti välillä. Jos on kovassa käytössä.
Voi vähän kylmä tulla jos pelkkään kerrastoon pukeutuu. Eikä sen nyt ole tarkoitus tuulta pitää vaan toimia ohuena eristeenä ja siirtää kosteus pois iholta.
Mulla on merinovillasukkia ja ovat lämpöiset :)
Tekninen alusasu: 1) ei ärsytä ihoa 2) tuntuu alussa viileältä 3) pesukoneesta otettaessa märkänäkin ihmeellisen kevyt 4) ei hajoa vaikka toivoisi. Loistava keksintö.
Kari Traa-merkkinen on kestänyt ulkoilukäytössä useamman talven. Joskus unohdan sen päälle lenkin jälkeen kun on niin mukava. Ostaessa pitää tarkistaa, että on 100% villaa, koska tuolla merkillä on myös halvempia sekoitteesta tehtyjä.
Jos vaatetta käyttää paljon, on kai selvää, että se kuluu - miten muuten? En oikein ymmärrä joidenkin valitusta siitä, että jokin satasen vaate ei kestänytkään kymmentä vuotta...
Tamsilk, suomalaista työtä. Merinovilla/silkki kerrastot käytössä mulla jo useamman vuoden. Suosittelen.
Nyt olisi jotain tarjouksia noissa tavallisten vaatteiden ketjuliikkeissä, mutta ne taitavat olla juuri noita ohuita.
Mies kulkee kodissamme kaikki päivät Ruskovillan valkoisissa kerrastoissa. On vissiin lämmin. Estetiikasta en sano mitään.
Merinovillakerrasto pelasti mun talvipukeutumisen täysin. Lämmin suositus.
On lämmin. Sen tarkoitus on olla välikerros. Itse käytän mieluummin silkkivillaa, koska se on ihollani miellyttävämpi. Mulla on ruskovillan vähän paksumpi ja Hanron ohut.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on merinovillasukkia ja ovat lämpöiset :)
Ja mahtuu kenkiin paremmin kuin perinteiset villasukat.
Tamsilkin villasilkille ääni myös täältä. North Outdoor tekee myös hyviä kerrastoja. Puolisoni tykkää mutta omiin mittoihin eivät ikävä kyllä sovi.
Jos minua palelisi menisin urheilukauppaan ostaman alusvaatteet suojaksi kylmältä.
Tyyppi pitkät alushousut ja pitkähiaisen paidan vuoristo ja eräkäyttöön.
Suosittelen Icebreakereita. Vakikäytössä mulla myös t-paitoja ja boxereita.
Tuntuu että nykyään tekevät ohuita malleja joista tuulee läpi kuin kanaverkosta. En tiedä onko muita. Ruskovilla oli kasarilla paksua ja kutittavaa.