Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*+*+ Tammenterhojen keskiviikko *+*+

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin välittämään tietoa:

Hermionelta tuli aamulla neljän maissa viesti että lapsivedet meni ja supistukset mojovia. Oli matkalla Kättärille. Uutisia odotellessa toivotaan että homma sujuu mallikkaasti :-)

t. Mirabella

Vierailija
2/31 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, eli huomenta kaikille!

hermionelle onnea matkaan, mukavaa että hänkin pääs jo tositoimiin eikä tarvii ihmetellä kotona joko mennään vai ei.

täällä eilinen tilanne ratkesi oikeastaan itsestään kun aamun jälkeen kaikki vuoto loppui kokonaan joten ei sit tarvinnu ihmetellä sen asian kans enempää. oon tunnin päästä menos neuvolaan, joten meinasin kyl tentata tätiltä kunnon kuvauksen siitä vuodosta että voin olla sit ihan varma jos alkaa uudelleen lirahdella.

olo muuten ok, plussat heti kehiin:

1. laskettu aika lähestyy päivä päivältä

2. tyttö lähtee kerhoon, jotenn ei tarvii molempia muksuja roudata neuvolaan mukaan

3. tänään tulee vihdoinkin jotain katottavaa telkkarista

miinuksia sit tälle päivää onkin mun mies joka eilen illalla ilmoitti yrittävänsä tehdä taas tänään pitkän päivän töissä, eilenki teki vain 10h ja maanantaina tuli vasta klo 21 töistä kotiin:(. ei kiva ku tyttö alkaa jo kolmen aikoihin aina kyselee et millon isi tulee kotia...hyvä siinä sanoa et sit joskus illalla.

no mut nyt on mentävä herättään toi neiti ku se ei meinaa taas millään päästä sängystä ylös...

tuun neuvolakuulumisten kans sit myöhemmin uudestaan!

sapa 38+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille jotka on lähdössä tai jo jakautuneet taas!!!

Mulla oli eilen neuvola ja s-mitta oli tehnyt saman kuvion kuin jättiläiskuopuksen kohdalla: noussut alakäyriltä keskikäyrälle. Vaikka kuopus painoi 4700g, hänen käyrä meni koko ajan alle keskikäyrän kunnes lopussa nousi viimeisen kuukauden aikana suoraviivaisesti yläkäyrän yläpuolelle. Olen koko ajan jankannut neuvolassa että näin kävi (silloin olin eri paikkakunnalla) ja samaa jauhoin lääkärillä viime viikolla. Vvasta nyt kun käyrä tosiaan nousi huomattavasti alkoi neuvolantäti pohtia, josko tämä kuitenkin on kasvamassa liikaa loppuvaiheessa kuten siskonsakin. Ultrassahan hän oli jo yli viikko sitten 3,1 kg. Kuitenkin päästetään yliaikaiseksi eli sen tietää mikä järkäle on taas tulossa. Sentään täti alkoi pohtia, että pitäisköhän jotain tehä jos käyrä on ensikin viikolla kohtisuoraan ylöspäin. Tiedän kyllä itse, että tämä on iso, mutta ei sitä usko kukaan vaikka sf-mitta kasvoi 2 viikossa 4 cm!

Muuten neuvolassa oli asiat ok, tosin painoa pukkaa edelleen 800g viikossa vaikka kuinka kuvittelen syöväni kohtuudella. Tosin osa on turvotustakin, mutta on sitä fläsääkin. Ja osa jättiläisvauvan jättiläiskasvua. Hemoglobiini oli noussut läheltä sataa kuukaudessa 130:een.

Nyt lapset kinuaa jotain, on mentävä...

Heinä 37+2

Vierailija
4/31 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kovasti kaikille vauvautuneille sekä Hermionelle tietenkin kovat tsempitykset täältä!!

Niin miekin luulin, että lähtö tulee tänä aamuna.. Maanantaista saakka on supistellut enmpivähempi säännöllisesti. Pikkuhiljaa ovat koventuneet noi supparit. Eilen sitten veti mahan veteläksi ja muistui mieleeni kakkosen " the day before" . Olin ihan varma, että nyt se on mennoo.. No, supisteli aamu viiteen asti 5min välein ja sitten loppui.

Nyt jäljellä huono olo. Oksettaa, p****ttaa ja vatuttaakin vähän.

Mies lähti just esikoista ja isääni lentokoneelta hakemaan. Onpahan nyt parin päivän ajan lapsenvahti lähellä ainakin, JOS tarttee lähteä ja ois niin ihana kun vauva nyt syntyis niin näkis isäkin sen tuoreeltaan...

Taidan päästää miehen töihin sen jälkeen. En usko, että tilanne tästä päivän aikana pahenee/paranee. Olen enemmän sellainen yö- synnyttäjä nääs :)

Heinä: Kovasti toivon, että ottaantuvat neuvolassa tuohon vauvan kasvuun.. Pelottavaahan se on jättiläistä mennä punkemaan :/

Muuta pitiköhän mun.... ?? Niin, Pupina: miehän lupasin jotta viimeistään maanantaina teillä on vauva, kun oloasi kyselit täällä perjantaina :)

Mä olen kirjoittanut tuohon la- listaan omaksi synnytysepäilypäiväksi tämän päivän. Jospa, voi jospa se pitäisi paikkansa...

Ja lopuksi kolme plussaa

+ esikoinen tulee kotiin mummolasta

++ isä tulee meille pariksi päiväksi

+++ ilmiselvästi synnytys ON lähenemässä!

Mukavaa päivää Terhot!!

/A rv 39+3

Vierailija
5/31 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Onpas kankee olo vieläki, vaikka kasin jälkeen noussu. Ja jollailailla nuutunu. Unta tuli palloon ehkä vajaa kaheksan tuntia, mut tajusin tuossa ettei kai tää nuhjunen olo oo ihmekkää. .

Tuli meinaan vahingossa eilen harrastettua kaikkia ässiä :D kyllähän se verottaa. Ukkoki nukku pommiin aamulla ja lähti ärrinmurrin tunnelmissa. Aiko viime viikolla ettei ottas enää torkkuja (jotka kestää poikkeuksetta 1-2h) vaan menee ajoissa nukkumaan.

No- eilen ei oikeestaan torkkunu ja sit valvo yli puolen yön. *hups* Onkos kumma jossei herää ennen kuutta. Raskas työ vaatii raskaat huvit - vai miten se menee :D ja mähän oon aika raskas. .

No en sentään vielä ukkooni raskaampi, jospa en kerkeiskää mennä ohi.

[b]Hermione [/b]vaikka oot jo tositoimissa niin säteilen täältä tehoja suppareihin ~~~~~~ ~~~ :) ja muutenkin matkaan enkeleitä.

[b]Sapa [/b]toivottavasti vuotoon tulee jotai selvyyttä neuvolassa.

[b]Heinä [/b]mikähän siinä on niin vaikee uskoo odottajan tuntemuksia. Mäkin sain toissa viikolla jukuttaa sille lekurille ä-polilla aikani. Sitten kai se säälistä anto mulle uusinta ajan, ku aatteli ettei tuosta akasta muuten pääse eroon.

Yritän päästä perjantaina eri lekurille. Vaikka oon kuullu, ett jossai tykkäävät laittaa samalle. Mut mä oon tunnetusti jääräpää ;)

Tänään aattelin roikotella tönkyrääni ilman tukivyötä. Jos saisin sen siten valahtaan vielä alemmas.

Vielä en jaksa keksiä päivän plussia, katotaan vaikka illalla niitä.

Z ja peipi 38+5

Vierailija
6/31 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]mut tänne rannalle ruikuttaan :O

Onpas ihan eri näkönen akka tuolla peilissä, ku sain iskettyä meikkivoidetta puutereineen + vähä maskaraa ripsiin. Kummasti piristy ;)

Nyt alan tekeen palapeliä ettei tulis tänään rehkastua ihmeempiä. Missä tosiaan kaikki on?

Vierailija
7/31 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=8B2500][b]Eli tulipa sielläkin taas käytyä:[/b]

Pisu ok

Paino: -100g !

RR 112/80

Hb 128

sf 34cm

Turvotus +

[b]isäntä pirulainen [/b] ei HUOMANNUT äsken ruokatunnilla mun hoikkuutta! Höh, luulis nyt 100g ,kun on laihempi ku mennä viikolla,että näkyis ja toinen huomais ;D

vai mitä??

[color=#556B2F]Mä sitten siivosin niitä kaappeja puoli yhteen, sitten kävin vielä suihkussa yöllä :)

onkohan[b] omppu [/b] päässyt lähtemään yöllä? niin me ainakin sovittiin eilen chatis,että omppu eka ja sitten mä ens yönä :)[/color]

[color=009ACD]Pitäis ne NASUn tiedot kaivella listaan,ne kuulemma puttuu..

auu,ku sattu kun aivastin lujaa,tuntu että napa repee! KÄÄK!

[color=#8B008B]Terkka lupas,että jos vielä viikon päästä meen,niin saan lähetteen sitten polille perjantaiksi,tuskin mä mihkään meen vaan häätöön asti tässä taas lorvitaan.

Saas vaan nähä,kun tuo sf mitta on nyt noussut lujaa,vaikka himpula on ollut alhaalle kiinnittyneenä jo tooosi kauan!

jassoo,pitää lähtiä hakee neitiä...

[b]ai niin ne plussat:[/b]

*Hemppa oli todella noussut !

*paino laskenut sen 100g ;)

*Ostin kaupasta sitruunaa ja leivon ehkä tänään Lyytin sitruunakakkua!

[color=#006400][b]Maria ja himpula 40+3

Vierailija
8/31 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä tosiaan vielä ollaan ja tapellaan esikoisen kanssa... En ihan todellakaan enää tiedä mitä mä sen kanssa teen. Nukkuminen on meilllä niiiiin ISO ongelma että en jaksa nyt taas itkettää kaikki muutenkin....Ja taas tuli tytölle karjuttua :( Varsinkaan kun omakaan olo ei ole mikään paras mahdollinen. Ongelma on siis se että tyttö ei pysy sängyssään ja jos menen viereen niin sitten se ei ainakaan nuku(kokeiltu on).

Nyt en kyllä taida niitä kolmea plussaa tälle päivälle keksiä, miinuksia kyllä löytyis ;)

huomena olis neuvola ja täytyy kyllä kysyä voisko päästä johku painoarvioon tästä vauvasta kun on tuo sf käyräkin pompannut keskikäyrältä yläkäyrän yläpuolelle, eikä minulle ole koskaan edes tehty varsinaista synnytystapa-arviota jotta tietäisi minkä kokoinen lapsi mahtuu alakautta tulemaan.

Limatulpasta joku kyseli, itselläni vissiin irtoillut osissa nytkin paripäivää tullut semmoista ihanaa verilimaa mutta ei tässä siltikään synnyttämään olla päästy. Onnea vain matkaan kaikille jotka tänään lähtivät/lähtevät. Eihän meitä odottajia kohta enää montaa täällä olekaan.

Olipas hyvä purkaa pahaa oloa vähän edes pois kun tuntuu että koko maailma taas kaatuu päälle tänään kun väsyttää ja sattuu joka paikkaan. elikkä vastaukseni NIVUSG: kyllä on pahoja nivuskipuja mulla ainakin, välillä olis helpompi miettiä mihin ei satu...

Huhuh kun tuli omanapainen valitusvirsi... antakaa anteeksi ;)

äityli ja rinsessa 39

Vierailija
9/31 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ennen neuvolakuulumisia pakko laittaa _äitylille_ lohdiustusta ja vinkkejä meillä toimineista nukutusjutskista. eli meillä kans kun pari vuotta sitten alettiin tyttöä nukuttaan omaan huoneeseen niin siitä ei meinannu tulla mitään: joko se riekkui huoneesta pois koko ajan tai sit se vaati laulamista noin 1,5h ennen u nukahti ja pois ei huoneesta voinu lähteä ennen kuin neiti tosiaan nukku, muuten sai alottaa koko rumban alusta. sit mä luin jostain vauvalehdestä vinkkejä just tohon kyseiseen ongelmaan ja meillä ne toimi heti kuin unelma. eli vietiin neiti ihan normaalisti nukkumaan, luettiin eka satu ja sit laulettiin tuutulaulut. sen jälkeen sit sanottiin neidille et äiti/isi käy laittaa vaik tiskit koneeseen ja tulee heti sen jälkeen uudestaan laulamaan jos neiti malttaa olla nätisti peiton alla oottamassa. sit ooteltiin ea 5 min ja mentiin laulaa pari laulua. sen jälkee taas sanottiin et nyt äiti/isi käy laittaa pyykit kuivamaan ja tulee sit uudeestaan jos maltat oottaa nätisti. ja sit ooteltii 10 min ennen ku mentiin uudestaan .sit sen jälkee taas keksittiin jotain mitä mentiin tekemää ja aina tuplattiin se aika mikä pidetiin väiliä lauluissa. ekana iltana mä sain rampata 2h asti siellä huoneessa ja tokana meni joku 1,5h mut jo kolmantena iltana riitti kun kävi 3 kertaa laulamas ja muutama viikko/kuukausi siitä niin eiti oli oppinu nukahtamaan ihan iteksiään.

samaa temppua käytettiin kun siirreettiin pieni mies isosiskon kans samaan huoneeseen ja hälle riitti heti alusta asti parit laulut kun sai olla siskon kans samas huonees.

en tiiä onko tosta teille apua, ties vaikka oisitte jo kokeillu sitä, mut meillä se toimi niin hyvin et haluan jakaa tietoa siitä muillekin koska mulla ainakin se antoi jokaiselle illalle 1h-1,5h enemmän omaa aikaa ja jäi paljon parempi mieli itsellekin päivästä kun ei tarvinnu itkettää lasta ja itteesä nukkumaan mennes. mut tsemppiä joka tapaukses, tiedän et tilanne on raskas.

sit heinälle kanns jaksujia neuvolan ja sairaalan kans tappeluun, ei muuta ku tiukka vasten tiukkaa viimeistään ens keralla ja vaadit saada lähetteen keskustelemaan synnytyksestä ja painoarvion vauvasta viimeistään lasketun ajan kieppeillä!!

sit neuvolakuulumiset:

pissa puhdas

verenpaineet 125/85 eli vähän koholla meikäläiselle

sf 33 eli sama kuin viimeksi

painoa oli tullu vajaa 300g per viikko

vauva syky huiteli jossain 160 kieppeillä ja möyri kovasti masus.

alhaalla oli vauva, mut vielä hyvin löytyi pään muodot eli ei aivan oo tipahtanu lähtöasemiin.

sit sain neuvolantädiltä ihan älyttömän hyvän neuvon sen lirahtelun seuraamiseen, eli housuihin ei kannata laittaa sidettä vaan taitella esim talouspaperista " side" , niin siitä näkee hyvin meneekö vuoto läpi (paperi on siis vaan märkä) vai jääkö siihen koko ajan myös jotain töhnää kuten valkovuodon kans käy. jos " side" on pelkästään märkä pitkin päivää niin silloin on tod näk kyse lapsivedestä, mut jos siinä on koko ajan jotain möhnää mukana niin on sit tod näk valkovuotoa. sanoi myös et aamuisin voi vuodon mukana ollakin valkovuotoa, vaikka kyseessä oliskin lapsivesi, mut silon sitä töhnää ei pitäis tulla enää pitkin päivää, vaan niin ku tyhjennysvuotona kerran päiväs.

olikohan toi nyt riittävän epäselvästi kerrottu että kukaan ei pysyny kärryllä;)? mulla ittelläni on nyt kyl vuodot rauhottunu, joten oli varmasti pelkkää valkovuotoa, mut jos alkaa uudestaan loradella niin tiedänpähän mite seurailla tilannetta.

mut nyt lähden päikkiunille pojan kans, tuloksellista keskiviikkoa kaikille;))) !!!!!

sapa

Vierailija
10/31 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme, aurinko paistaa! Se on erikoinen ilmiö.

Äityli, minkä ikäinen sun esikoinen onkaan? Meillä on ollut kummankin kanssa päiväuninukutus- ja iltanukutusongelmia erityisesti lasten ollessa 2v. Nukutukseen, nukkumiseen ja kiukkuiseen heräilyyn saattoi tuhraantua koko iltapäivä ja hirmu huudot. Samoin iltanukutukseen meni 1-2h ja hermot joka ilta. Eikä siihen auttanut mikään, ei hyvällä eikä pahalla toiminut homma. Aamulla he sitten heräsi vielä kuudelta joka aamu eli olivat sitten koko päivän väsyksiss.Iän lisääntyminen paransi sen shown!

Nyt kaikki on toisin kun kuopus on 3,5v ja esikko 5,5v. Nuorempi joko menee nukkumaan nätisti jos on väsynyt päivällä tai sitten ei nuku ollenkaan ja jaksaa silti iltaan asti ihan kivasti. Illalla molemmat menevät nätisti sänkyyn ja valojen sammutuksen jälkeen kello 20 menee yleensä n. 5 minuuttia ja nukkuvat sikeästi aamu7-8 saakka. Joten onneksi ei ole iltashowta enää, helpottaa vauvankin suhteen kun varmaan pikkuinen haluaa syödä kaiket illat. Ellei sitten mene kaikilla kaikki sekaisin vauvasta.

Mutta missäs kaikki tammikset luuraa???

Anoppi soitti, kauhisteli vauvan mahdollista isoa kokoa ja käski syödä mansikoita hirveesti. Kun saa aineenvaihdunnan kovaan vauhtiin, voi vaikka käynnistyä synnytys... No onhan mansikat hyviä joten voishan noitaki syödä vaikka huvikseenkin.Ainakin ne poistaa kyllä nestettä.

Vierailija
11/31 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö juuri tuon reilu 2v. Ja tosiaan ihan kuulla että muillakin on samanlaista, olen täällä jo itkenyt että mitä minä teen väärin ja ei minulle pitöisi lisää lapsia tulla kun en jaksa ensimmäistäkään. Mutta tosiaan KIITOS lohdutuksista ja vinkeistä. Täytynee kokeilla ja jos ei auta niin ajatella että kuuluu ikään ja odottaa kärsivällisesti että menee ohi.

Mutta onko tosiaan niin että kaikki muut ovat synnyttämässä????? ja me vain täällä sitkeästi pyöristytään!

Tietääkö kukaan tarkoittaako iso sf mitta suoraan isoa vauvaa? Itselläni kun tuo mitta on jo yli yläkäyrän( ja siis aikaisemmin meni keskikäyrällä)

Vierailija
12/31 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan mie ole synnyttämässä, mikä on sikäli oikein hyvä koska mies lähtee kohta hakemaan sitä autoa...;) Vähän kipristelee mahaa, mutta sehän ei nyt merkkaa mitään! Huomenna pääsen siis vielä neuvolaan, jospa se olisi vika kerta?

Kertokaas konkarit mikä on seuranta sitten kun raskaus menee yli? Käydäänkö edelleen vain neuvolassa vai astuuko äitipoli mukaan kuvioihin?

Sapa: Kiitos tuosta lirauttelun seurantavinkistä! Tähän asti olen ollut varman, että valkovuotoa vain tulee, mutta jos kovin yli menee niin mistäs sitä tietää vaikka alkaisi muutakin liruttelemaan.. Toivottavasti kuitenkaan ei.

Äityli: Iso sf-mitta ei tarkoita välttämättä isoa vauvaa. Onneksi:) Isoon sf-mittaan vaikuttaa äidin ruumiinrakenne+ lapsiveden määrä+ vauvan koko eli aika monta muuttujaa siinä on vaikuttamassa.

Äh, nyt tyttö heräisi unilta, palataan!

tikru 39+5

Vierailija
13/31 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täälläkin vielä yhtenä palana ollaan. Supistelee päivittäin enemmän, mutta ei sen kummempaa. Eilen nokare limatulppaa taas, siinä se. Tänään neuvola. Yöunet on taas muuttuneet aivan onnettomiksi nukahtamislääkkeestä huolimatta. Hermoa kiristää ja väsyttää, mutta tänään en huuda kenellekään! (paitsi koiralle, jos oikein räksyttää..)

Kyllähän tämä palsta aika lailla hiljentynyt on, vaikka ei ole sentään vasta kuin puoli kuu. Ja jos ei ole mammoilla sss mielessä, niin sitten se 4.s=synnytys :) Mukava kuulla muiden mietteitä, näitä fiilareita kun on ihan turha yrittää selventää " normaaleille" ihmisille ;)

Kamala liukkas tuolla ulkona, yrittäkäähän pysyä pystyssä! Mitenkähän on Hermionen laita, onko jo nyytti sylissä?

Hyviä hermoja harvenevalle tammimasujen rivistölle!

L yksi harvoista ;)

Vierailija
14/31 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tuntuu porukka täällä harventuneen.

Suuri tsempitys teille kaikille!!!! On varmasti turhauttavaa odottaa ja odottaa ja seurata jokaista merkkiä synnytyksen käynnistymisestä ja pettyä kun supparit loppuu tms =/. Ja moni vielä pelkää vauvan isoa kokoa. *halaus* Ootte koko ajan ajatuksissa ja pidän peukkuja että kaikki menee hyvin! Mutta muistakaa yrittää levätäkin, on se vaan niin kova koitos! Ja ei varmaan oo kaikki vauvat sitte niin levollisia ja hiljaisia kun tämä meidän rinsessa ;). jotta voi olla lepo vähissä sitte ku vauva on pungettu ulos! Minä en edes oikein muista esikon ekoja viikkoja, kun taisi mennä yöt /ja päivätkin) pitkälti vauvaa kanniskellessa...

Nauttikaahan tästä harvinaisesta auringonpaisteesta!!!

Elina ja rinsessa 6vrk

Vierailija
15/31 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hetkeen taas osallistunut keskusteluihin joten oikein paljon onnea kaikille tällä välin vauvan saaneille! Ilmeisesti ei ole mahdotonta päästä joskus synnyttämään ;)

Oikeasti olisin jo valmis pääsemään asiaan, kun tuntuu että alkaa jännittää ja eihän se jännääminen mitään auta, parempi olisi kun ei ehtisi stressata kovin kauaa. Mulla tuo vauvan suurikokoisuuden pelko on ihan aiheellistakin kun on tämä diabetes. Viikko sitten kokoarvio oli jo 3,5 kiloa, joten taitaa se 4 kiloa ainakin ylittyä mikäli loppuun saakka menee. Ja esikoistakin ponnistettiin yli tunti vaikka oli alle 4 kiloa. Huomenna taas kontrolli, kehtaisikohan puhua jo käynnistyksen mahdollisuudesta ja ehkä voisi sitten saada seuraavan kontrolliajan mahdollisimman pian? Olen tosi huono vaatimaan mitään, pitää yrittää pitää vauvan vointi mielessä jos sitten saisi suunsa auki..

Kotikonsteista on muuten kokeiltuna ässät jo moneen kertaan ja lenkillä olen käynyt joka päivä. Supistuksia tulee vaihtelevalla menestyksellä mutta ei säännöllisiä. Limatulppaa on jo tullut pian viikon, mutta niin esikonkin aikana ja synnytykseen meni kuitenkin melkein 3 viikkoa. Eikä' nyt ole tullut vielä vertakaan mukana kuten silloin tuli jo melkein viikkoa ennen.

Jollakin oli ilmeisesti meneillään vanhemman lapsen siirto omaan huoneeseen, tsemppiä siihen. Meidän esikoinen saa vielä nukkua samassa huoneessa niin kauan kun onnistuu ilman että koko perhe herää aina kun jompi kumpi lapsista. Siirretään sitten jos yöunet menee täydellisesti. Nyt nukahtaa kuin unelma joka ilta enkä jaksa aloittaa mitään rumbaa näin lähellä synnytystä. Sänky on kyllä jo valmiina toisessa huoneessa mikäli kävisi niin onnellisesti että lapsi alkaa itse kiinnostua omasta huoneesta. En jaksa stressata asialla, täytyy yrittä ottaa asia kerrallaan vastaan kun ne eteen tulevat.

Jahan, nyt on päiväunet nukuttu..

toivotaan kaikille haluaville tehokkaita suppareita!t.AIno

Vierailija
16/31 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ku en olis. Olis paljon kivempi olla sairaalalla synnyttämässä :)

Viimeyönä ajattelin jo kaurapussin kanssa touhuillessa ja sitä lämmittäessä että nytkö se lähtö tuli, mut eipä tietenkään...

Hermionella on jo varmaan vauva ulos tullut :) Onnea siis hermionelle :)!!!!!!!

itte nukuin taas vaik kuin pitkään. Ja yöllä ei sit varmaan saa taas unta ees. Mut sitä varten on hyvät kirjat. Niitä on kiva lukee aina iltasin miehen tuhistessa vieressä :)

Söin omenaa ja oon sille vähän allerginen, niin nyt kutii silmät, auts ;p

Päivän plussat:

1. Mies tulee kohta kotiin, ja nään sen taas (On jo vähän ikävä)

2.Aurinko paistaa oikein kunnolla :)

3.Pian pääsee synnyttään

No joo... Ehkäpä tuun sit taas illalla uudelleen...

Nyt taidan mennä levähtään hetkeks tuohon sohvalle :)

myrtti-rv38+2

Vierailija
17/31 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli otsikosta jo ensimmäinen päivän positiivinen! Taas oli oikein makoisat yöunet, nousin vasta puol kymppi ylös ja sitten rauhassa aamukahvit ja yhdentoista jälkeen lenkille... Ei vihlo, ei kolota, ei edes pakota enää. Mitä nyt tuo baby välillä vähän vääntelee tuolla. Eli anteeksi Maria, rikoin meidän diilin ja en nyt sit viime yönä lähtenytkään laitokselle... Höh. Mut lähde sä ens yönä, nyt mul kerrankin olis huomenaamulla menoa, niin en vois oikein yöllä lähteä. Sähkäri soitteli parin kk päästä valmistuvasta rivarista ja huomenna pitää mennä jotain epäselviä juttuja sinne katsomaan, että kuinkas ne nyt pitikään laittaa. Eli ens yönä en voi taas lähteä synnärille - kuulithan baby!

Sapa: Kiitti tuosta lapsiveden vinkistä! Mäkin oon pari päivää pähkäillyt, et mitä se oikein on mitä tuonne joskus lirahtelee. Viimeksi neuvolassa kysäsiin, että tunteeko päältäpäin lapsiveden määrää, terkka sanoi sitä olevan ihan hyvin... Tai ainakin niin hän oli päältä päin tunnustellessa tuntevinaan.

+ Ihanan aurinkoinen kevätpäivä!

+ Tänään mekin saadaan uus auto!

+ Kotona on siistiä ja söin just hyvää ruokaa :)

Omppu 40+3

Vierailija
18/31 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kans noita nukkumaanmeno-ongelmia esikoisen kanssa. Tytöllä ikää 2v3kk ja nyt ollaan reilu kuukausi jos ei parikin taisteltu nukkumaan mennessä, sekä päivä- että yöunille. Tyttö ei malta käyvä nukkumaan, touhuaa kaikenlaista sängyssä, kinuaa pissille ja välillä kakalle. Kokeilee ihan mitä vaan, jotta joku tulisi huoneeseen seurustelemaan. Ihan innostuu, jos joku menee sinne. Miulla menee ihan täysin hermot, niin nykyään mies hoitaa kaikki nuo nukuttamistouhut, silläkin meinaa tosin mennä hermot, mutta tyttö ei hoksaa sitä eli mies ei näytä päällepäin hermostumista, eikä tyttö näin ollen saa siltä semmoista reaktiota, joka ois tytön mielestä " hauskaa" . Mie kun suutun ja räyhään, niin sehän vasta ruokkii tuota typykän ei toivottua kinuamista. Mie elän siinä toivossa, että tämä on taas ohimenevä vaihe. Toivoisin sen vaan menevän tosi nopeesti ohi!

Tsemppiä teille, tiedän miten voimia vievää tuo temppuilu on!

T: Monttu

Vierailija
19/31 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan ja kiitos kaikille onnitteluista! Ja kiitokset Mirabellalle uutisten välittämisestä!!

Ja toiseksi kaikille nyyttinsä saaneille hurjasti onnea ja vauvantuoksuisia hetkiä!

Ja kolmanneksi jakautumaan lähteneille ja lähtevillä onnea ja voimia koitokseen! bd bd bd

Meillä on siis ollut pitkään nettipimentoa, kun muutettiin tänne uuteen asuntoon, johon netin tulo hiukan yllättäen venähti. Mutta nyt kun tämä tuli niin hoksasin, että missä ihmeen välissä tännekin ehtii. Nyt pojat unilla joten äkkiä jotain rustaan.

Minulla odotus meni hiukan pitkän kaavan mukaan niin kuin vähän ennustelinkin. Kesti jopa muuton aiheuttaman rasituksen. Nyt olen tosi onnellinen, että synnytys meni reilusti muuton jälkeen.

En ole kerinnyt lukemaan pinoja, mutta toivottavasti joskus löytyisi aikaa sen verran että ehtisi selville kellä nyytti jo on ja ketkä vielä odottelevat pienoistaan.

Lyhykäisyydessään synnytys meni näin joskus kuuden aikaan illalla alkoivat säännölliset, mutta kivuttomat supistukset. Lähtötilannehan oli se että olin sen 3cm auki jo valmiiksi. Mietiskeltiin miehen kanssa pari tuntia, että lähtäkö vai ei, kun supistuksissa ei tuntunut kipua juuri olevan. Kahdeksan aikaan sitten päätettiin lähtä ja vietiin poika hoitoon tuttavaperheeseen. Vieläkään ei kipua. Sairaalassa olin n. klo21 kolme tuntia odoteltiin josko niitä kipeitä alkaisi tulla. Eipä tullut. Kalvot puhki puolilta öin ja poika syntyi klo 00.53. Sain ponnistaa kerran ja poika oli maailmassa. Kätilö ei saanut edes hanskoja käteen kun poika yllätti meidät kaikki. Parilla tikillä selvisin. Oma olo oli aika pöllähtänyt kun sain pojan rinnalle, kun olin kipeä vain viimeiset puoli tuntia. Kaksi viimeistä supistusta oli ihan kunnon kipeät muut pärjäsin tosi hyvin ilokaasulla. Eli synnytyksen nopeus yllätti meidät kaikki. Onneksi kätilö oli sattumalta huoneessa kun alkoi tapahtua.

Vauva on tosi rauhallista sorttia. Hiukan on masuvaivoja, mutta tosi vähän verrattuna esikoisen koliikkihuutoon joka oli aamusta iltaan. Yötkin alkavat sujua jo ihan hyvin. Viime yönä herra teki ennätyksen ja heräsi vain kerran!!

Yritän kurkkia tänne että ketkä nyyttejään lunastelevat ja laitan tarkempaa selostusta synnytyksestä kertomuksiin. Ja vauvapuolelle voisin siirtyä vähitellen.

Onnellisen lapsiperheen arjen keskeltä hyvin voiva Tuisku

Vierailija
20/31 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pikkuneiti syntyi 15.1. Synnytyskertomuksen rustailen tässä kunhan kerkiän.. Lyhykäisyydessään,maanantai aamuna lähettiin sovittuun käynnistykseen,klo:10.00. puhkastiin kalvot ja synnytys lähti käyntiin,itse pyysin tipan vauhdittamaan tapahtumia joskus puolen päivän aikaan ja 18.07 neiti oli maailmassa,7 minuutin ponnistusvaiheen jälkeen :)

Nyt neiti heräsi.

T:Isa ja neiti 2pv