Rehellisesti: ovatko lapsesi koskaan joutuneet olemaan nälässä rahapulan takia?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Mukava kuulla, että asiat eivät ehkä olekaan niin surkeasti. Vai ehkä ne, joilla menee kaikkein huonoiten, eivät lue tätä.
Niillä on niin nälkä, että näköä haittaa. ;D
Ei, mutta lähellä on ollut. Aina jotenkin ihmeen kaupalla on saatu ruokaa vaikka on ollut todella tiukkoja aikoja. Velaksi ostettu muutaman kerran.
Kyllä. 30v sitten jäin yksinhuoltajaksi ja olimme todella tiukoilla.
Lapset eivät sitä niinkään ajatelleet tai huolehtineet mutta oli monta iltaa kun iltapalaksi oli vain poppareita. Lapset ajattelivat että olin kiva äiti kun annoin herkutella:) Onneksi popparit (ei mikro- tms) on täyttävää ja kuitupitoista ravintoa. Ruokaa oli heille vain 1 pieni annos päivässä + kouluruoka. Itse söin jos jotain jäi, painoin 52kg
No ravintoköyhää ruokaa on ollut välillä, ruokajonosta saa lähinnä leipää jne.
Kumpikin oltiin töissäkin tuolloin.
Itselläni suolisto olisi tarvinnut kuituja enemmän vuosia ja kärsin nyt seurauksista. -Diverdiculiitti ja leikkausta odotellessa.
Useinkin kun olet pannut ruokarahat kaljaan.
Vaimon kanssa ryypätään useinkin, nyt on taas vaimo paksuna, ja vie ne 2 koiraakin rahaa.
Eivät ole. Alunperin tehtiin sen verran lapsia, mitä on varaa elättää. Vaikka nykyisin menisi vaikka viisi, kun urakehitys on ollut miehellä erinomainen.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan, missään elämäntilanteessa. Meidän perheessä on ollut todella tiukkoja aikoja, mutta se ei ole estänyt raha-asioiden hoitamista ja huolellista suunnittelua.
Aina on ollut kaapissa ruokaa yllin kyllin, mutta meillä ei käytetäkään päihteitä, pelata tai olla hunningolla, vaan mielenterveys on hyvä.
Good for you mutta mieli voi murentua ilman päihteitä tai pelaamista. Tämän kanssa taistelen tälläkin hetkellä.
Ei. Sen sijaan itse olin syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Ruokaa saa jonottamalla ilmaiseksi, ei tarvitse nälässä olla.
Niin. Ruokajonoja on, mutta sinne jononkin luo pitää päästä. Mulla lähin on n 20 m päässä ja jos on rahat ihan loppu, ei sinne pääse julkisilla. Ja mun jono on suht lähellä, muilla paikkakunnilla matkat on pitempiä jos jonoja on lainkaan.
Ei ole. Itse olen ollut syömättä tai syönyt pelkkää makaronia välillä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. 30v sitten jäin yksinhuoltajaksi ja olimme todella tiukoilla.
Lapset eivät sitä niinkään ajatelleet tai huolehtineet mutta oli monta iltaa kun iltapalaksi oli vain poppareita. Lapset ajattelivat että olin kiva äiti kun annoin herkutella:) Onneksi popparit (ei mikro- tms) on täyttävää ja kuitupitoista ravintoa. Ruokaa oli heille vain 1 pieni annos päivässä + kouluruoka. Itse söin jos jotain jäi, painoin 52kg
Ohis, mutta ne mikropopparit on ihan samaa tavaraa kuin kattilassa laitettavat. On vaan eri pakkaus. Kattilassa joutuu vaan laittamaan vielä paljon öljyä että ne poksahtaa hyvin, ei ne ole välttämättä parempi vaihtoehto.
Kyllä. Kelan tukipäätöstä odottaessa.
Vierailija kirjoitti:
No ravintoköyhää ruokaa on ollut välillä, ruokajonosta saa lähinnä leipää jne.
Kumpikin oltiin töissäkin tuolloin.
Itselläni suolisto olisi tarvinnut kuituja enemmän vuosia ja kärsin nyt seurauksista. -Diverdiculiitti ja leikkausta odotellessa.
Mäkin olen saanut vaan leipää ruokajonosta. Lisäksi ne oli suureksi osaksi vanhentuneita.
Vierailija kirjoitti:
Jos näin kävisi, niin tuskin kestäisin sitä.
Reippaana kävisin rekkain alle.
Mieti nyt oikeesti: mitä merkitsee lapselle välillä nähdä nälkää vai menettää oma vanhempi?
Ei lapset nälkään kuole vaikka päivän tai pari eläisi sillä vedellä ja leivällä, ei kerkeä edes saamaan mitään puutostilaa...
EI! Koska viemme heidät aina silloin viikoksi mummin ja ukin luokse lomaille.Onneksi asuvat puolenkilometrin pässä.Saadan safkatkin siletä ja taskurahat itselle.
Vierailija kirjoitti:
Ei lapset nälkään kuole vaikka päivän tai pari eläisi sillä vedellä ja leivällä, ei kerkeä edes saamaan mitään puutostilaa...
Totta mutta ei se lystiä ole, varsinkaan kun lomalle sattuu eikä saa koulusta ruokaa.
Enkä minä puolestasi vastannutkaan :)