*** Enskattaret keskiviikkoon ***
Tiistain turinat:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9346075&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (26)
[color=8B008B]Täällä taas valvotaan ilman mieluisaa tekemistä..Koitan kohta lähteä taas kirjaa lukemaan..=)
Aurora: tietysti ilmoittaudun! =) Mulla on muuten kans ihan koko ajan nälkä!! Hävettää oikein kun voisin koko ajan tehdä leipiä tms. Onneks on niin vähän viikkoja enää, että ei kerkii enää perkeleesti niitä kiloja tuleen..KAI! =) Harmillinen toi sun selkäkipu! Ei siihen varmaan enä mitkään Panadolit auta, mutta kun ei oikein viitsis morfiiniakaan iskeä suoneen..=/ Tuuthan kertomaan heti miten poitsu jakselee? Toivottavasti on oikein reipas tänään! =)
Hermione: räpsytin tekee kans kaikkensa venyttääkseen mahaa..Vauvoilla on kuulemma jo niin ahdasta kohdussa, että yrittävät voimiensa takaa tehdä lisätilaa..=) Mä oon yrittänyt selittää, että täällä ulkona ois ihan homona tilaa sen pötkötellä..=D
Kesämorsian: miehen piti tosiaan lähteä eilen sinne reissuun, mutta oli sanonut sit bossille, ettei millään uskalla lähteä kauaksi vaimon luota..=) Mä kyllä yritin sanoa, että ei tunnu miltään ja ei varmaan mitään tapahdu, mutta ei viitsi uhmata kohtaloa =D Iso energiapuuska täältä siihen lopputyön tekemiseen!!! *~~~* (<---puuska) =)
Leenis: hieman aloin himoita sun katkisvuokaa ja kinuskikakkua kun niistä juttelit! =) Jos me mennään johonki kylään niin tarjolla on vaan kuivia marie-keksejä..pöh..mä haluun sun luo kylään! =D
Viipulillakin on harjoitussuppareita..Höh..mä kun oon niistä kokonaan jäänyt paitsi..tulis edes niitä oikeita!!!! =)
Mammis: NOH? Miltä tuntu eka yö omassa ihanassa kodissa? =)
Ninca: hyvä, ettei supparit oo saanu vielä tuhoa aikaan! =) Pitää tosiaan toivoa, että et seuraa ystäväsi jalanjälkiä ja oo loppuaikaa vuodelevossa..=/ Hyvä, että kontroloidaan taas parin viikon kuluttua!
Niinalla on tekemisen puutetta..=/ Kyllä mulla vaan riittää päiväksi touhuamista, vaikka loppujen lopuksi en varmaan saa mitään aikaan =D Mä otan aina iltasin jotain dvd:lle ja katselen niitä aamulla kahvin kera, luen, siivoilen, tiskailen, leivon kun on inspistä, leikin kissujen kanssa ja harjailen niitä, käyn joka päivä kaupassa (vaikka vaan maitoa hakemassa) ja tietty istuskelen koneella ihan homona..=) Pari päivää oli tossa välissä, että tuijotin vaan seiniä sohvalta käsin enkä jaksanut ulos lähteä, mutta nyt sekin on taas onneks menny ohi..=) Toi ulkonakäyminen on mulle tosi tärkeää, että vähän piristyy ja näkee ihmisiä ym. ..tänne kämppään on tosi helppoa ns. jäädä loukkuun..=)
Mäkin lähden nyt sinne lukemaan..Tai jos hetken vielä tota Smallvilleä, joka just alkaa..=)
Ihanaa keskiviikkoa kaikille!
t. poppis ja räpsy rv39+0 (jey!) *millon se tulee?!*
[color=FF00FF]Täälähän ne meidän yö kukkujat ovat jo pinon aloittaneet=) Hyvä hyvä, on niin mukava tulla koneelle kun on jo jotain luettavaa aamustakin!
Auroralla on tänään taas ultra. Toivotaan, että poitsu innostuis nyt vaikka jonkun jumppa tunnin pitämään=) Tulehan sitten kertomaan kuulumisia!
Poppis.. varmaan ihan hyvä, että miehesi pysyy suomen kamaralla ennen räpsyn syntymää.. valitettavaa mutta tuo myrphyn laki pätee yleensä!! Sitten se ei enää malta lähteä mihinkään kun räpsy on syntynyt XD!
Mä liityn joukkoon siinä, että illalla olis niin mukava miehelle höpötellä koko ajan kun se tulee kotiin. Sillä on vaan tapana töitten jälkeen hieman huilata ja lukee päivän lehdet, niin se ei todellakaan kuuntele, vaikka kuinka sille höpötän;) Mies on huomannu mussa uusia pirteitä.. hyräilen ja puhun ittekseni!! Pelottavaa, ennen oon sentään koiralle jutellu, mutta nyt jo ihan ittellenikin=)
Yhdyn poppikseen tossa, että kummasti ne päivät vaan kuluu. Teen oikeestaan kaikki koti hommat päivällä, niin ilta on sitten vapaa aikaa. Käyn kaupassa ja hoitelen muutenkin kaikki asiat päivisin. Tuntuu niin kivalta, kun kerrankin on aikaa olla vaan ihan miehen kanssa, kun ennen tosiaan illat meni töitten jälkeen niitä koti hommia tehdessä niin jäi se yhteinen aika melko vähälle=(
Mulla olis huomenna sitten työhaastattelu=) Soittivat mulle eilen, että pääsisinkö tuleen torstaina haastatteluun.. oli siinä sitten kiva sanoo että pääsen joo, jos en oo synnyttämässä =D Noh, nyt saa tiiti luvan pysyä yksiössään ainakin sen haastattelun yli!! Pikkusen jo jänskättää, mutta eiköhän se siitä mee omalla painollaan=)
Ninca koittaa ottaa nyt vaan ihan iisisti, eipä olis hääviä joutua kokonaan vuode lepoon loppu ajaks! Ei oo helppoo mutta mielummin sitä kotona pikkusen huilii kun makaa sairaalassa.
Jaahas, kai sitä olis taas nostettava pylly tästä koneen äärestä ja aloitettava päivän hommat=) Mukavaa keskiviikko päivää kaikille!
terkuin siru ja tiiti rv 40+1 Heh, alotin taas kolmosella.. ei vaan meinaa mennä jakeluun että LA oli eilen ;)[/color]
on tää ä-lomailu kyllä aika ihanaa! Istun puoliunessa sohvalla viltin alla ja mietin, meniskö vielä sänkyyn vai ei. Mitään ohjelmaa ei ole tälle päivälle, saa tehdä ihan mitä huvittaa! Oih, tästä pitää nauttia.
Auroralle hirmuisesti tsemppiä taas tälle päivälle, mä niin toivon että poju innostuis vähän liikehtimään!!
Poppiksen mies teki ihan oikein kun ei lähtenyt millä hetkellä hyvänsä poksahtavan vaimonsa luota :) Hyvä hyvä, suukkosia sun miehelle!
Siru - mikä ihmeen työhaastettelu sulla huomenna on?! Onpas ajankohta :) Onnea matkaan, jos en myöhemmin muista toivotella!
Joopa joo, loppuvaiheen painonnousua on todellakin havaittavissa täälläkin. Marraskuun alkuun mennessä painoa ei ollut tullut, mutta nyt sit parissa kuukaudessa - hupsista vaan... Kilot ei niinkään mua huolestuta, vaan se tavara, jota sisääni suollan! Nimittäin SOKERI. Mä syön ihan tajuttomat määrät karkkia ja leivoksia ja jätskiä, mistä mulla on sitten huono omatunto mutta täysin olematon itsekuri! Mä olen saanut ihan uudenlaista perspektiiviä erilaisista riippuvuuksista kärsivien ymmärrykseen...miten ihmeessä ihmiset saa lopetettua esim. tupakoinnin monen vuoden jälkeen, kun mä en saa jätettyä esim. yhtä karkkipussia avaamatta?!?
Nyt tuli morkkis, mutta tiedättekö mitä meinaan tehdä?! Hakea jääkaapista RAHKAPULLAN ja sitten kömpiä takas peiton alle häpeemään...
Makkara (jonka nicki oli selvästikin enne!) 36+2
Voih, miksi tuon säätilan on pakko muuttua heti kun pääsee edes vähän tuudittautumaan talviseen fiilikseen.... :/
AURORA, kuulostaa kyllä tosi ikäviltä nuo sun kipuilut :( Yöt on varmaan aika tuskaisia kun vielä yksin kökkii pystyssä ja koittaa tsempata. Toivottavasti saat niihin jotakin lievitystä ja apuja naikkarilta.
MAKKARA, joo kyl mulla kieltämättä pieni syyllisyysvihlaus kävi kun mies oli tosissaan ollut huolissaan... no, täytyy muistaa jatkossa kuljetella tuota luuria aina mukana. Muuten, mainitsit ITKUHÄLYTTIMET, näistäkin olin aatellut vähän GALLUPPIA tehdä:
MINKALAISET ootte hankkineet, ja onko kenelläkään suosituksia rumban läpikäyneiltä ystäviltä tms. mitkä on toimivia? Niitäkin tuntuu olevan niin monenlaisia ja -hintaisia tuolla kaupan hyllyillä. Vai onko ne kaikki ihan ok?
NINCA, hyvä että pääset kontrolliin ja koitahan ottaa nyt iisisti. Mäkin olen kuullut niitä juttuja kun on määrätty liian aikaisen pehmenemisen takia vuodelepoon tosi aikaisessa vaiheessa. Se ei olisi kovin kivaa.
POPPIS, hyvin tuntuu sulla puuhaa riittävän että päivät kuluu :) Mulla on vähän samaa vikaa että saan kyllä päivät kulumaan kaikilla pikkujutuilla. Siitä ruokakaupassa käynnistäkin voi ihan oikeasti tehdä ison jutun! :)
SIRU, aikas temppua oot tekemässä kun tuossa vaiheessa menet vielä työhaastatteluun! :) Iso hatunnosto sulle ja sellainen myös sille työnantajalle! Mä kuulin joku aika sitten yhdestä paikasta joka olis ollut kuin presis tehty mulle. Mietin että olisko mulla niin paljon kanttia että hakisin vaikka oon tässä tilassa... mutta en sitten kuitenkaan rohjennut. Tuli " pitäkää perkele tunkkinne" fiilis jo lähtiessä! ;) Aattelin ettei niiltä niin paljo sympatiaa heru kuitenkaan. Mutta hieno juttu siis että oot tuossa tilanteessa!
(.) Mulla meni yö pyöriessä kun piti vissiin VÄHÄN sulatella sitä kinuskikakkua ja muita ruokia joita tuli syötyä sen verran myöhään illalla että ei uni tullut oikein silmään. On edelleenkin ihan täysi olo, mutta hyvääpä oli! :)
Ostin huuto.netin kautta eräältä naiselta äippäfarkkulappuhaalarit ja meen hakee ne tänään siltä Sellosta. Toivottavasti on sopivat! Onhan se vähän arpapeliä ostella sitä kautta, mutta aattelin että jos niistä parikymppiä joutuu pulittaa, ei se mua takavarikkoon vie. Ja ne oli sen verran isoa kokoa ettei ne ainakaan pienet voi olla. Tämä on nyt viimeinen raskausajan vaateostos minkä teen ja koitan sinnitellä tällä samalla tylsällä mammavaatekarderoobilla loppuun saakka.
Mukavaa keskiviikkoa daameille ja vauvoille!
Leenis & jr 28 tasan (taas se viikko vaihtui... :)
Huomenta vaan. Tässä vähän omaa napaa alkupääläiseltä kaikkien loppumetrien odottajien seuraksi.
Kyllä on vaikeaa raahautua joka aamu töihin. En ole yhtenäkään päivänä kahteen viikkoon tainnut päästä ennen yhdeksää työpaikalle. Jotenkin aamut venyvät, kun nykyään pitää tankata jättiaamiainen, jotta ei rupeaisi pyörryttämään ja sen valmistamiseen taas menee aikaa. Muutenkaan ei jaksa herätä ennen seitsemää, kun pitää melkein joka yö pompata käymään vessassa aamuyöstä. Eilen illalla jo meinasin mennä janoisena nukkumaan, jotta voisin nukkua koko yön, mutta sitten tunsin huonoa omatuntoa vatsan pikkuasukkaan takia ja join lasin vettä. Onneksi sentään ovat liukuvat työajat...
Viikot kyllä vilahtavat, vasta odoteltiin miehen kanssa hermostuneena niitä maagisia 12 viikkoa ja nyt siitäkin on jo kuukausi - huomenna tulee tasan 16 viikkoa täyteen. Työmatkakin olisi edessä ensi viikolla. Saa nähdä löytyykö kohdemaasta taas mitään syötävää - muutenkin olen allerginen ja toisaalta usein tuollaisissa konferensseissa tarjoillaan jotain hienompaa (lue: raakaa) ruokaa, jota en viitsisi raskaana syödä. Viimekin viikolla oli yksi työhön liittyvä päivällinen ja pöytäkaverit katselivat hieman kummastuneena, kun jokaisen ruokalajin kohdalla minulle tuotiin oma annos, jossa raaka kala oli vaihdettu, liha oli paistettu kypsäksi ja juustot vaihdettu ilmeisesti pastöroituihin. Onneksi sentään pystyin ilmoittamaan noista ruokarajoituksista etukäteen, muuten en olisi syönyt mitään. Ensi viikon konferenssissa ei kysytty ruokarajoitteita ilmoittautuessa, joten saattaa käydä niin, että joudun napsimaan omia eväitä.
Yhden hauskan asian huomasin: monet vanhoista vaatteistani sopivat jälleen! Vaikka vyötärönympärys on kasvanut, on alkuaikojen turvotus tiessään ja monet väljimmistä vanhoista vaatteistani eivät purista enää. Kaikki housut eivät mahdu, mutta edes se, että muutama hame menee päälle, auttaa kovasti aamuisin, kun ei tarvitse etsiä pitkiä yläosia peittämään housujen/hameen äitiysvyötärö.
t. Juska
Heipsan vaan kaikille tasapuolisesti!
Kun lueskelin tuossa Makkaran ja Poppiksen tekstejä iski sellainen tosi kova kaipaus päästä äitiyslomalle nyt HETI. Tällä viikolla olen sellaisissa työvuoroissa että kerta kaikkiaan en ehdi tai jaksa tehdä juuri kotihommia. Rakkaani kyllä käy kaupassa ja kokkailee, mutta kiva olisi itsekin ehtiä osallistumaan kodin hommiin. No, ensi viikolla kun on loma meinaan terästäytyä...
Vauva oli eilen ihan älyttömän vilkkaalla tuulella lähes koko päivän. Ihan ihmettelin töissä, että mitähän hän nyt äiskälle koittaa viestittää. Sama meno jatkui vielä illalla kotosallakin. =)
Minä kävin jälleen eilen verikokeessa niiden vesirokkovasta-aineiden takia. Toivottavasti ei enää tartte mennä. Mutta pakkohan se on jos terkka niin kehoittaa.
Kello on taas niin paljon, että lähdettävä kipittämään kohti juna-asemaa.
Ihanaa oloa teille kaikille! T. iida-linnea 26+0 jee!
Masu-Mamma oli ollut lääkärissä, hieno homma että mitään huolestuttavaa ei ollutkaan, vähän vaan pienikokoisempi vauva tulossa :)
Ninca, munkin mielestä ne Teutonian Mistralit vaikuttais kyllä ihan hyviltä¿ Tosin livenä en ole niitä vielä nähnyt. Me ollaan kyllä ehkä vähän kallistumassa sellaisen kovan kantokopan puolelle, kun sitä olis varmaan kätevä käyttää esim. veneessä sitten ihan sänkynä¿
Kiitoksia muillekin vaunukommenteista! Oon nyt yrittänyt sitten pähkäillä sitä tulevaa käyttötarvetta ja niitä meille olennaisia asioita, ja ehkä saanut jopa vähän selvyyttä tähän vaunuviidakkoon :) Ja onhan tässä vielä onneksi hyvin aikaa pähkäilläkin¿
Niin ja Nincalle vielä, että koita nyt vaan tosiaan lepäillä ainakin siihen uuteen kontrolliin asti. Voihan tuo ero varmaan ihan mittaajastakin olla kiinni, mutta parempi silti ottaa iisisti.
Mammikselle tuleekin kiirus kouluttaa sijainen ;) No, niin kuin sanoitkin ei kai se sinun murhe ole. Meillä ainakin ollaan ajoissa liikkeellä kun oma sijainen aloittaa jo tässä kuussa. Ei kyllä yhtään innosta ajatus että koko ajan on joku seuraamassa mitä teen täällä. Ei saa yhtään olla rauhassa ja lueskella esim vauva-sivuja¿ Ihan ahdistaa jo valmiiksi! Kai muuten Mammis pääsitte nyt sitten uuteen kotiin jo? Oliko ihanaa?
Kesiksellä oli työinspiraatio kadoksissa. Ihan sama homma täällä. Jotenkin sitä jo odottaa vaan mammaloman alkua eikä oikein osaa enää innostua näistä työhommista¿ Välillä mulla on ihan huono omatunto kun teen ikään kuin vaan pakolliset hommat, eikä niissäkään aina ole ajatus ihan täysillä mukana ;) Mutta kai se on ihan ymmärrettävää. Sitten äitiysloman jälkeen on varmaan taas uutta intoa¿
Ihana Poppiksen mies, kun halusi itse jäädä pois siltä työreissulta! Kun voihan se lähtö tulla ihan yllättäenkin¿
Juskalla oli ruokaongelmia. Ihan yllättävän paljon kyllä joutuu tuota syömistä miettimään, vaikka periaatteessa se kiellettyjen ruokien lista ei mikään pitkä olekaan. Tai tietysti jos on vielä allergioita siihen lisäksi, niin sittenhän sitä listaa jo varmasti onkin.
Omaan napaan ei kuulu oikein mitään ihmeempää. Noita kasvukipuja on taas tullut pienen tauon jälkeen, ja odottelenkin tässä josko vaikka maha aikoisi taas tehdä sellaisen kasvupyrähdyksen ;) Vähään aikaan se ei olekaan tuntunut kasvavan oikeastaan yhtään.
T: Meriheppa ja Kaveri, rv 21+4
heräsin vasta, kohta teen pari jäädykettä pakastimeen. Ulkona on kivan aurinkoista, pitänee käydä pienellä kävelyllä jossain välissä. Tunsin piston sydämessä kun hehkutin aamulla tätä lomailun ihanuutta, kun suurin osa porukasta on kuitenkin työelämässä...hyi minua! No, onneksi Iida-Linnealla ainakin on ees pieni loma ihan lähitulevaisuudessa, ja hei - teillä kaikilla on äippäloma vielä edessä! :)
Juska se nimitti itseään alkupääläiseksi...hmm, mun mielestä sua ei enää kyllä siihen joukkoon lasketa :) Kyllä sä olet jo ihan " keskimatkalainen" ! Usko pois vaan :)
Leenis kyseli hälläreistä. Mä sysäsin sen homman miehelle, mutta jotain jäi mieleen kun kuuntelin sen vertailuja. Ainakin se ominaisuus on kuulemma tärkeä, että hälyttimestä kuuluu paitsi ääni, vilkkuu myös valot - jos esim. imuroi tai on joku meluisampi kaveriporukka kylässä, niin näkee valoista että vauva itkee. Ja sen muistan, että mies suunnitteli ostavansa sellaiset ihan normaalit radiopuhelimet, joissa on itkuhälläritoiminto. Noh, kaupassa sit myyjä oli ehdottomasti sitä mieltä että itkuhälyttimet itkuhälyttiminä ja radiopuhelimet radiopuhelimina...en muista miten se tuota perusteli, mutta ihan hyvin kai koska se meni miehelle läpi :) Meillä on nyt tuommoinen Philipsin itkuhälytin, maksoi joku 100¿.
No mutta nyt poppi soimaan ja jäädykkeen tekoon. Me käytiin meidän iiiisot cd-varastot läpi yks ilta ja heiteltiin vanhoja pois jne., ja sieltä löytyi vaikkä mitä " helmiä" joiden olemassa oloa ei muistanutkaan!
Makkara
Hyvä Aurora ja Poppis, meidän yöpinoilijat =)
Aurora, täältä kovasti lähetän sulle särynpoistotuulia..hus hus ja tulehan kertomaan taas uutiset naikkarilta =))
Kiva Poppis, ettei miehuus sitten lähtenyt reissuun =)
Hermione, mä sitten eilen tein yhden imun froteepyyhkeestä, huomasin ettei mulla ole oikein sellaisia pyyhkeitä mitä viitsin laittaa edes imuiksi eli olis ollut koirien vanhoja tassupyyhkeitä ja jotenkin arveluttaa niistä tehdä, vaikka pesisikin oikein kunnolla. Jos vaikka kävis ostaa jotain hamppukangasta seuraavaksi. Eilen sitten värkkäsin meitin vanhasta lakanasta hippikselle vielä 2 lakanaa ja 2 tyynyliinaa lisää. Jos vaikka nykyisillä pääsisi näin alkuun =)
Kesikselle täältä oikein hurjasti energiaa niihin ei niin innostaviin hommiin!!!!
Leenis, vai pelästytit sit miehen oikein kunnolla =) mä oon ton puhelimen yrittänyt muistaa ottaa mukaan jo ihan siltä varalta, et jos jotain sattuu matkan varrella =) mut nää raskausaivot saattaa aina vähän muuten pettää. Itkuhälytintä ei vielä ole, mut hommataan sellaiset ns. radiopuhelimet, joissa on hyvä kuuluvuus. Malleja on niitäkin varmaan paljon.
Mä oon muutes ostanut paljon kaikkea sieltä huutonetin kautta ja olen ollut aina tosi tyytyväinen kaikkiin ostoksiini.
Viipuli se on kans herkutellut, niin sitä pitää =) ja harjoitussupparit ei onneksi tai ainakaan pitäisi vaikuttaa mitenkään ikävästi tuossa vaiheessa, kun olet kuitenkin jo turvallisen pitkällä. Mulla kun ei ollut tehnyt mitään ainakaan viikolle 36 mennessä, vaikka supistellut sieltä 20 viikon alusta.
Ninca, toivotaan et sullakaan ei supparit rupee aukoo paikkoja¿ja onhan monella ollut paikat ainakin sormella auki jo melko varhaisesta vaiheesta ja silti raskaus kestänyt loppuun asti. Mutta toki pitää sit vähän työtahtia höllätä tai ainakin omien tuntemuksien mukaan tehdä, ettei ihan tavalliseen tapaan rehki =)
Niina, mulla päivät menee siivillä, ainakin toistaiseksi. Joka päivä saatan tehdä jonkun pikkuhomman jos huvittaa =) olen tosiaan kutonut, lukenut ja ulkoillut. Tai sitten saatan joskus vähän siivota tai vaan makaa sängyssä ja kattoa läppäriltä jotain leffaa. Jos nään kavereita iltapäivällä, niin sitten en kotona tietty tee mitään. Nautin täysillä tästä omasta ajasta, kun voi kerrankin olla ihan tyhjän panttina =)
Sirulle onnea työhaastatteluun, jos sinne nyt vielä ehdit ;))!!
Juska, tiedän tunteen kun väsymys iskee ja ei oikein enää tahdo noi työkuviot kiinnostaa. Koetahan jaksaa siellä työhommissa,nloppuaika menee yllättävän nopsasti :)
Ja toivottavasti saat jotain herkkuja nautiskella siellä seuraavassa konferenssissa.
Jep,taidan tästä mennä pinaattilättyjen paistoon. Yhdeltä olis neuvola¿..muutes mun tekee kans ilkeetä, ku hippis niin kovasti venyttelee ja rummuttaa, tuntuu et toinen on masussa ihan ahistunut¿.ja miksei olisi =)
Oikein paljon tsemppiä kaikille työpaikalla kärvistelijöille ja kaikille suppareita toivoville, paljon niitä¿.voisin jo itsekin niitä vaikuttavimpia tänne masuun ottaa =)
Mykis ja hippis 37+4
Nincalle nyt vaan jaksuja ja kovasti lepoa! Toivottavasti menisi tilanne ohi..
Aurora ¿ mulla on kans sama vika.. Hirmu puheripuli mullakin olis ollut eilen illalla ja mies parka oli ihan rätti väsynyt ja halusi vaan alkaa nukkumaan.. :( No, nielin mölyni ja olin hiljaa ja käperryin kainaloon.. :) Kylläpä se on sitten taas juttutuulella kun pahimmat järjestelyt muutolta on tehty.. Kerrohan sitten kuulumiset taas onko poitsu reipastunut! :) Ja jaksuja sen selkäkivun kanssa..
Poppis kans oli yökukkunut! hih! Eka yö omassa ihanassa kodissa oli ihana! :))) Varsinkin miehen vieressä! Kauhee sekasorto siellä vielä on kun kaikki kamat on sekaisin, mutta hiljaa hyvä tulee.. Onneksi kaikki perheenjäsenet on olleet kovasti auttamassa ja varsinkin mun äiti & sisko haluaa joka ilta tulla puuhastelemaan ja järjestelemään tavaroita.. Kiva muuten kun sun miehes jäi kuin jäikin kotisuomeen ettei sun tarvinut elää jännityksessä! ;)
Sirulla ois sit työhaastattelu, wow! :) Pidetään peukut ja varpaat pystyssä!
Makkara ¿ älä huoli, sulla on ihan selvästi joku loppuvaiheen tilapäinen ¿mielenhäiriö¿ ton sokrunsyömisen kans.. ;) Se rahkapulla muuten kuulosti namille! Taidankin kipaista hakemaan yhden keksin kaapista.. mmm. mmm.
Leenikselläkin viikot taas vaihtui.. Se sun kinuskikakkukin kuulosti niin hyvälle! Ai jai.. Mä muuten eilen yritin illalla puputtaa vähän suklaata jotta olisi Tiitiäinen alkanut jumppailemaan, mutta eihän se sitten suostunut.. Onkohan se mulle jostain loukkaantunut vai miksi se elelee hiljaiseloa..? höh
Iida-linnean vauveli vois lähettää osan vilkkauttaan meidän Tiitiäiselle.. ;)
Juskalla on työmatka edessä.. Toivottavasti siellä olisi jotain syötävää sullekin, tiedän tunteen kun itse olin reissussa ja siellä tietysti oli just ne raa¿at kalat ja viinit sun muut. Mulla oli mukana Eloveenan puuropusseja ja välipalapatukoita sekä ¿vohkin¿ aamiaispöydästä vähän aina hedelmiä mukaan.. Mistäs sulle oikeesti on yhtäkkiä se 16 viikkoa tullut!?! :) Vitsit kun aika menee nopeesti!
Meriheppa ¿ teillehän aikaisin sijainen tulee! Sehän on toisaalta ihan loistavaa! Kyllä mekin oltais mielellään otettu ihminen jo vaikka tammikuun alussa, meidän osastolla kun on yhden ihmisen vaje muutenkin. Onneksi oon kuitenkin tehnyt ohjeet ja listat omista hommista, niin jos käy aika vähiin, on seuraajalla sitten jotain apua..
Mä oon kyllä teille loppupääläisille (millos muuten mä oon " loppupääläinen" ?) vähän kateellinen, saatte mammalomalla tehdä päivisin kaikkea kivaa! Mäkin innolla odotan että saan köllötellä sängyssä tai soffalla, katsoa telsua, puuhastella kotona, käydä kenties kaupungilla ja vaikkapa venyttelyjumpassa tms..
Aurinkoista päivää kaikille!
Mammis + Tiitiäinen 28+5
terkkuja täältä vauva-arjesta!
Kirjoitan tässä heti perään synnytyskertomuksen, se tulee siis kohta... parempi kirjoittaakin kun tuntuu jo nyt kovin kaukaiselta ajatukseta vaikkei siitä ole kuin 6 päivää tapahtuneesta....nopeasti unohtuu.
Mutta poppis, sunhan piti olla laukku kädessä jo ovella menossa, täällä vaan yökukutaan...
Ja siru ja jotkut muutkin: sori kun etuilin, tsemppiä loppumetreille, enää ei voi mennä kovin kauaa!
meidän vauveli nukkuu tuossa kopassaan, se tuntuu nukkuvan päivällä oikein hyvin ja yöllä sitten onkin kiva seurustella ja valvoa. Mutta eipä tuo haittaa kun voi itsekin päivällä nukkua jos haluaa. se ei itke juuri ollenkaan, mutta taitaa olla vaan niin pieni ettei vielä oikein jaksa, mutta eiköhän se siitä voimistu. :)
jees, kohta se kertomus!
Kivaa mahailuaikaa kaikille!!!!
Voikaa hyvin!
ps. vähän harmittaa sikäli että jo syntyi kun olin vasta päässyt aktiivisesti juttuihin mukaan tänne palstalle... tais iis saanut itsekkin kirjoitettua jotain... ;) mutta ihanaa siis kun vauva on jo kotona!
t iisa ja pieni ihana tytteli 6 vrk
Tulin pitkästä aikaa vakoilemaan mitä teille kuuluu ;) En ees ehtinyt koko tän päivän pinoa loppuun, kun piti ryhtyä kommentoimaan :))
Poppis; sano sille Räpsylle nyt että hopi hopi, Aino odottaa jo leikkikaveria, kun muut Turun enskavauvat on jo niiiin isoja ;)) (neiti oli tänään muuten 3 kk ja 1 päivää iässä 55 cm ja 4510 g, iso tyttö jo) :DD
Kukas se mietti itkuhälytin asioita, me ostettiin ihan tavalliset radiopuhelimet, joissa on itkuhälytin toiminto. Tarkoittaa siis sitä, että rahaa maksoi vähemmän kuin itkuhälyttimet, kantavuutta on 5 km, toimii myös pakkasessa (toisin kuin varsinaiset itkuhälyttimet), ladattavat akut, ja näitä voi käyttää jatkossa muutenkin, eli seim. lapissa laskettelemassa saa " ilmaisia puheluita" kun ei tartte soitella kännykällä toiselle, että missä päin oot ja missä nähtäis yms. Myös itkuhälyttimenä on ollut oikein näppärät!!
Vaunuista: Mä voin noita Teutonian Mistraleja suositella 3 kk käyttökokemuksella. Meillä on myös se pehmeä koppa ollut ihan yönukkumis paikkana kylässä, ja ihan hyvin on tyttö nukkunut. Muita hyviä ominaisuuksia: ketteryys työntäessä, kohtalaisen kaposet eli mahtuu puikkelehtimaan vaikka shoppaillessa hyvin hyllyjen välissä ;) kevyet, mä jaksan hyvin nostaa, menee pieneen tilaan eli mahtuu jopa mun pikku-VW Polon takaluukkuun, pitkäikäiset kun on kerran yhdistelmät jne. Pehmeä koppa oli kätevä alkuaikoina myös kotona, kun vauva nukkui suurimman osan vuorokaudesta, niin sitä oli helppo sitten kanniskella/ siirrellä pitkin kämppää sen mukaan mitä ja missä itse puuhailee :) Ja myöhemmin siitä saa tehtyä lämpöpussin rattaisiin.
Tänään juuri kävimme tytön kanssa jälkikontrollissa TYKSssä keskolassa. Mietin vaan että silloin 3 kk sitten olis ollut paljon enempikin informaatiota saatavilla, mutta en osannu silloin sitä oikein vastaanottaa... Eli vinkkinä kaikille, että kun ootte vauvan kanssa sairaalassa, kyselkää kaikenlaista ja jos joku juttu arveluttaa/ mietityttää/ muuten ihmetyttää, kantsii kysyä useammalta eri henkilöltä, saattaa saada hyvinkin erilaisia vastauksia! Ja ihan kaikkea ei tosiaan ainakaan suoralta kädeltä kannata aina uskoa, jos itsestä tuntuu ettei asia ole ihan niin kuin joku muu väittää :) Sekava selitys ehkä, mutta luottakaahan omiin vaistoihin ja kyselkää eri puolilta, niin syntyy sellanen itselle sopiva tyyli vaikka vauvan hoitoon yms!
Hyvää odotusta kaikille ja poksahdelkaahan ahkerasti!!
Erityisterkut Jushkalle, tuuhan joskus taas käymään!
t. Ope ja pikku-Aino nyt 3 kk
[color=#E89E16]
Kiitos kaikille tsempityksestä, siinä selvästi oli taikaa. Tänään on jo syntynyt monen monta sivua lisää dippatyöhön, kun oon raportoinut kunnolla kaikki testitulokset, jotka on ollut levällään ympäri labraa. JEE!!! Hyvä minä!
Ja mikä helpotus olikaan palata lounaalta, avata enskapalsta ja huomata, että [b]Aurora[/b] on jälleen avannut pinon. Tuli ihan kotoisa olo. Äläs enää tuolla tavalla huolestuta, vähemnmästäkin täällä alkaa jengillä supistaa¿ ;) Mä oon kanssa käyttänyt selkäkipuihin tota kaurapussia. Töihinkin sitä välillä kannan mukanani ja haudon sillä selkää samalla kun istun työtuolissa. Mulle siitä on ollut suuri apu, jospa se edes vähän lievittäisi sunkin kipua. Kovasti tsemppiä sinne, että jaksat vielä loppumetrit kestää!
[b]Poppis[/b], onpa hyvä että mies jäi kotiin. Ei tarvii sitten sitä jännäillä. Ja [b]Räpsylle[/b] terveisiä: Saa syntyä jo!
Ja [b]Siru[/b] on vielä menossa työhaastatteluun. Kiva kuulla tuollaisia uutisia vastapainoksi niille ikäville irtisanomis- yms. jutuille. Eikös meitä täälläkin oo aika monta, jotka on kirjoittaneet uuden työsopparin raskausaikana, mä ainakin kuulun niihin. Mä en nyt sitten sinnepäin lähettelekään samoja terveisiä kuin Poppiksen Räpsylle, huomenna illalla sitten ;)
[b]Makkaralle[/b] ja kaikille muillekin terveisiä, että älkää vahdatko niitä kiloja ja karkkeja! Johan täällä on vaikka miten moni vauvaenska käynyt kertomassa, kuinka nopeasti kilot karisee. Mun teoria on se, että vauvalle kannattaa loppuvaiheessa syöttää nimenomaan just sokeria, jotta pikkuinen saa varastoon vähän energiaa ja jaksaa sitten syntyä hyvin ;) Ja insinöörit on aina oikeassa! Teillä täytyy muuten olla joku musta aukko pakastimen paikalla. Sähän teet sinne joka päivä jotain, milloin se oikein tulee täyteen? Taidan olla vaan kateellinen, kun meidän pakastin on aina täynnä iänikuista riistaa. Muut pitää sitä herkkuna mutta mulla se pursuaa jo korvista ulos. Saisi appiukko kyllä lopettaa metsästyksen, jokos se hirvikausi edes on ohi??
[b]Leenis[/b] oli miettinyt itkuhälyttimiä. Me saatiin kavereilta lähes käyttämätön, kun eivät kuulemma olleet tarvinneet. Paljon siitä on ollut hupia jo nyt, mies istuu makuuhuoneessa ja puhuu kissalle olohuoneeseen. Ja kissaparka tuijottaa hälytintä silmät pyöreinä ja kallistelee päätään ihmeissään. Se on siis sellainen ihan perusmalli, vanhemmat kuulee vauvan mut vauva ei vanhempia. Jotain herkkyyssäätöä siinä on, ei sitten jokainen hyttysen ininä kuulu hälyttimestä vanhemmille. Ja valo, joka ilmoittaa jos kantomatka ylittyy. Luulen, että meillä jää aika vähälle käytölle, varsinkin kun asutaan kerrostalossa. Ehkä joskus vanhempien luona/anoppilassa maalla tule käytettyä, jos vauva nukkuu ulkona ja itse on sisällä tai päinvastoin. En kyllä olisi itse varmaan ostanut valmiiksi, vaan odottanut siihen asti että tiedän sellaisen tarpeelliseksi. Eikös nuo kuitenkin yleensä ole aika hintavia?
Huuto.netistä tuli mieleen, että mä olin yhtenä päivänä jo ihan innoissani, kun tajusin että voin kohta myydä/antaa äitiysvaatteet eteenpäin! Hyvä etten samalla hetkellä jo pistänyt tuumasta toimeen¿ Mulla on muuten jo niin monta kuukautta kaikki housut olleet sitä resorivyötärömallia, että varmasti synnytyksen jälkeen unohdan joka kerta vetoketjun auki kaikista housuista¿
[b]Mammis[/b] pääsi vihdoin omaan kotiin miehen kainaloon, hyvä hyvä! Hassu ajatus, että mekin muka joskus ollaan loppupääläisiä¿
[b]Opekin[/b] oli käynyt moikkaamassa, kiva kuulla kuulumisia! Ja [b]Iisalle[/b] ja perheelle vielä kovasti onnea. Kyllä mäkin jo niin paljon odotan, että saan oikeasti pitää omaa vauvaa sylissä. Jännä tunne, että tavallaan mulla on ikävä vauvaa, joka ei vielä ole edes syntynyt¿
Ohoh, nyt karkaa ihan hanskasta ja tulee kilometri tekstiä. Pakko vaihtaa takaisin dippatyöhön, jos sama meno jatkuisi siihenkin dokumenttiin!
Iloista keskiviikkoa kaikille!
Kesis, 28+5
SillySausage: Säikäytit minut! Pitääkö minun tosiaan alkaa laskea itseni keskimatkalaiseksi. Toisaalta, puolivälihän koittaa jo kuukauden päästä! Apua! Paras ruveta vain järjestämään sitä vauvanhuonetta pikkuhiljaa...
Sirulle onnea työhaastatteluun ja Kesämorsiammelle dippainnostusta. Paras kun vain kirjoittaa aina sitä, mikä tuntuu helpoimmalta sillä hetkellä, kyllä sitä tekstiä sitten syntyy. (Kokemuksen rintaääni kertoo... :-) ) Aiotko saada työn valmiiksi ennen kuin vauva syntyy?
-Juska
SIRU, tsemppiä työhaastatteluun. Vieläköhän ehdit käydä siellä...? ;)
AURORA, mites sujui kontrollissa?
MAKKARA, elä sie huoli tuosta mässäilystä. Ihanaahan se on, kun saa kerrankin luvan kanssa syödä hyvin :D Vauva kyllä ottaa ravinnon sinulta, vaikket sinä söisikään, mutta sitten sulle ei oikein jää sitä energiaa, joten aivan huoletta popsit menemään mitä ikinä vaan keksit! :)
POPPIS, musta kans tuntuu, kuin koko ajan olisi nälkä. Tai oikeastaan ei tee mieli syödä, mutta kuitenkin on nälkä. Kumma juttu.
OPE ja IISA oli käyneet moikkaamassa! Kiva kuulla vähän vauvallistenkin uutisia :)
Ääh, minoon vähän kateellinen teille muille äippälomalaisille, kun osaatte ottaa rennosti. Kun mulla on koko ajan sellainen olo, että en saisi vain olla, vaan että pitäisi tehdä sitä ja tätä... Tuo harjoittelukin vähän stressaa, kun tuli nyt noita poissaolopäiviä (jotka tietysti pitää korvata, jos haluaa saada harjoittelun läpi). Tänään neuvolassa käydessä oli paineet vähän laskeneet (mikä on kyllä outoa, koska mitatessani kotona ennen neuvolaan lähtöä, paineet oli paljon korkeammat) ja pissanäyte oli puhdas, joten ajattelin nyt jatkaa sitä harjoittelua loppuun asti. Pitää kai ensi viikon alussa tehdä nämä 3 päivää (muuten olisi harjoittelu ollut ohi jo perjantaina, mutta minkäs teet).
Tänään illalla aion tehdä esseen ja aloittaa toista. Ja jos ennen viikonloppua saan muutaman kurssikirjan, aloitan kolmannenkin esseen tekemistä. Että ei lopu hommat kyllä.... plääh.
Anteeksi tämä valitusvirsi :)
Nyt taas tuntuu, että kaikki synnytykseen viittaavat merkit on tipotiessään. On sellainen jännä olo, että vaikka tavallaan mun kroppa yrittää saada synnytystä käyntiin, niin vauva ei vain halua tulla ulos :D Ihan kuin se siellä kynsin ja hampain pitelisi kiinni kohdun seinämästä, että " en tule" .
Ollaan lähdössä tutustumaan synnytysosastolle miehen kanssa. Ei olla aiemmin saatu aikaiseksi käydä siellä, vaan kyllähän tässä vielä ehtii :)
Han ja Rumpali 38+0
pitkät pätkät tuossa kirjoittelin, ja sitten onnistuin jotenkin kadottamaan koko halvatun tekstin =( Painoin jotain nuolinäppäintä tms. (varmaan joku pakkoliike tms.) enkä pääse enää takaisin vaikka näpyttelen noita nuolia joka suuntaan. pöhköä.
sirulle onnea työhaastatteluun! saat sen työpaikan, ja sitten voitkin rauhassa hipsiä synnyttymään :) eikös vain?
auroralla taas ultra, mitäs poitsu hommaili siellä tänään? ja todella ikävältä kuulostaa nuo sun selkäkivut, toivottavasti saat helpotusta piakkoin!
jotenkin ihan yyberhitaana tämä kone, lataa sivuja minuuttikaupalla, joten taidan röyhkeästi jättää kommentoinnit toiseen kertaan ja pistää ihan vaan omaa napaa.. jonne nyt ei varsinaisesti kuulu kummempia. Eilen tyttö oli taas jossain ihme asennossa, kun koko maha oli ihan iso ja muhkea ja pinkeä kuin mikä. tänään on vähän inhimillisemässä asennossa, eikä mahanahka-raukka oo ihan niin tiukilla :)
Huomenna mennään ensimmäiseen pankkiin juttelemaan asuntolainasta, ja ens viikolla pariin muuhun pankkiin. Yks asunto (rivarikolmio oulunsalosta) meillä ois katsottuna, kohtuuhintainen eikä vaatisi kuin pientä pintaremonttia. Koirillekin olisi iso takapiha. Jännää, todennäköisesti jätetään siitä tarjous, jos laina-asiat menee putkeen!
Hitsi, nykyään tuntuu että ihan sama mitä syön, niin turvottaa ja närästää ja ähkyttää. Jos erehdytään esim. pitsalle, niin sitä lättyä saakin sulatella sitten ihan tuskissaan pari päivää. Pitäs varmaan kokeilla aktiviaa, aktivia auttaa!
Vaunuista ja itkuhäläreistä ollut puhetta. Mulla ei oo aavistustakaan millaiset vaunut meille tulee=) Äitini lupas ne maksaa, ja toive oli, ettei ihan hirmu montaa sataa erkkiä maksaisi. Huuto.netistä ollaan katseltu ja kirppareilta, mutta vielä ei oo sopivia löytynyt. Minä kun haluaisin jotkut södet nallekuosiset, sitte pitäisi olla heittoaisa ja ilmakumirenkaat. Ja Oulun seudulta. On tässä onneksi vielä jokunen kk aikaa etsiä heidät =)
Itkuhälyttimiä ei edes ajateltu ostaa, ainakaan jos ei päästä tästä natsi-kämpästä muuttamaan. Täällä kun ei ole tarvetta moisille vempaimille. Jos päästään muuttamaan ajoissa, niin pitää katsoa tilannetta/tarvetta sitten uudestaan.
G: Miten muutein kerroitte vauvan tulosta tulevalle isille? Vai teittekö testin yhdessä?
Meillä ei olut mikään romanttinen hetki tämä tiedonanto, tein testin vähän niinkuin huvikseni, ei ollut menkat edes myöhässä. (oisko ollut kp 27/30 tms.) Isäntä kysyi aamulla, että meinaatkos tehdä testin, ja ärähdin oikein vihaisena että en todellakaan, ihan turhaa hommaa. Sitten kuitenkin aattelin että eipä siinä mitään menetäkkään, ja tein testin töiden jälkeen. Lähdin jo kiikuttamaan sitä " selvää negaa" roskiin päin, kun siihen yllättäen piirtyikin hento toinen viiva =) Ekana soitin parhaalle kaverilleni, että mitäs mun pitää nyt tehdä, soittaa lääkäriin vai mitä? Sitten soitin tulevalle isukille, ja olen sanonut jotain tyyliin: " anteeksi nyt kun tämän asian näin ilmoitan, mutta minä taidan olla raskaana.. " :) Aika monta varmistustestiä kyllä vielä tehtiin!
Nyt riittää tää omanapa-romaani, alan tehdä jotain järkevää, esim. syömään karkkia, että saa mahan taas oikein kipeäksi.
Terkkuja kaikille Enska-mammoille ja pikkuisille massussa!
Sere 28+5
[color=4169E1] Se olisi taas enskapalstailun aika:) Ulkona kaunis ilma ja aurinkokin siellä taitaa paistaa! Mukavaa!
Kiitos supparikommenteistanne. Mullakin on tosiaan noita harjoitussuppareita ollut jo jostain rv 20-25 alkaen, mutta nyt tässä lähipäivinä supparit ovat muuttuneet napakammiksi ja niitä tulee tiheämpään tahtiin (ovat kuitenkin kivuttomia). Olen lueskellut ja kuullut, että harjoitussuppareiden ei pitäisi tehdä mitään hallaa tuolla alapäässä, mutta nämä napakat masun kovettumiset ovat saaneet välillä miettimään, että mitä jos niillä onkin jotain vaikutusta... Noh, täytyypä ensi viikolla neuvolassa ottaa asia puheeksi:) Ja sitten tässä joinakin päivinä mulla on myös lorahdellut hieman jotain vetistä housuihin (ei kuitenkaan paljoa) ja olen tietenkin jostain saanut päähäni, että se olisi lapsivettä (todennäköisemmin ihan vaan tavis valkovuotoa)... Hoh-hoijaa, kaikkea sitä ihminen jaksaa murehtia! Olen kyllä tosi kova murehtimaan asioita ja keksimään erilaisia " oireita" kaikesta ns. pahasta.
Mullekin muuten iskee aina ihan hirmuinen puheripuli, kun mies tulee töistä! Voisin vain höpöttää ja höpöttää...ja höpöttää. Mies aina yrittää kiltisti kuunnella mun juttuja, mutta välillä kyllä huomaan, että se vain leikkii kuuntelevansa ja keskittyy ihan johonkin muuhun kuin mun pölötykseen. :)
Nyt taidan mennä ruokalevolle ja makoilemaan, kun tuli tässä istuessa vähän heikotusolotila...
Ai niin, se piti vielä sanoa, että täällä Jyväskylässäkin tapahtuu kehitystä... Tännekin on vihdoin saapunut 4D-ultra! Jospa sitten seuraavassa raskaudessani pääsisin ihmettelemään vauvelia sellaisen " hienouden" välityksellä:)
Nyt makuuasentoon... Mukavaa keskiviikkoa kaikille Enskoille!
~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, rv 31+2 ~ ♥ ~ [/color]
vaan tulin kiittelemään Kesistä hyvästä teoriasta! Hih, insinööreihin voi aina luottaa :) Mua lähinnä siis stressaa nimenomaan vauvan puolesta tuo mun ravintoni, itselle ei oo ylimääräistä tullut...mutta miten kaikki tuo törky vaikuttaa vauvaan?! No mutta, nyt mennään Kesiksen viisailla sanoilla tää loppuraskaus ja koitetaan olla huolehtimatta :)
Ja vielä Viipulille tuosta lorahtelusta - mulla alkoi just tuossa vaiheessa sama " vaiva" . Mutta loppua kohden valkovuoto vetistyy, joten lienee normaalia. Mulla sitä välillä lorahtaa lattialle asti pieni lammikko, jos vaikka suihkun jälkeen seison ilman housuja...yööök.
No niin, toivottavasti kukaan ei oo just syömässä, tais mennä ruokahalut :)
Makkara
[color=4169E1] Kiitos Makkara tuosta lorahtelukommentistasi:)! Rauhoitti hieman tämän murehtija-tyttösen mieltä=)! Itselläni tapahtui juuri eilen viimeksi tuo suihkun jälkeinen lorahdus... " Vettä" valui pikkuisen jopa jalkaa pitkin. Hih... Täälläkin toivotaan, ettei kenelläkään Enskalla ole ruokailut tällä hetkellä kesken;) Yöksistäyöks, mitä juttuja meillä;)...
~ ♥ ~ Viipuli ja Piksuliinikka ~ ♥ ~
Missäs Poppis, ilmoittaudutko yökukkujien joukkoon??
Makkara, meillä sama juttu kun mies kotiutuu. Mä olen energiaa täynnä ja kauhea puheripuli kun päivän ollut hiljaa yksin kotona. Toinen haluais vaan avata telkun ja olla rauhassa hetken. Sit mä kiukkuisena valitan kun telkkari on mua tärkeämpi... Näin meillä;=) Kaurapussi on anopilta lainassa, tosin en ole nyt löytänyt sitä kahteen viikkoon mistään. Pakko etsiä jostain kaapin pohjalta se, kun siitä saattais olla apua. Aiemmin sitä paljon käytinkin.
Ninca, älä huolehdi masun koosta. Mulla meni omat vaatteet tonne rv30 saakka päälle. Eli ei vielä siihen asti huomannut kukaan ulkopuolinen. Sit rv30 jälkeen alkoi masu hiljalleen kasvaa, pienihän se on vieläkin mutta kyllä sen jo nyt huomaa=)
Mulla ollut kohdunkaula aina saman mittainen joka ultrassa (katsottu 4 kertaa), ollut alle 4mm heittoja vain eli hyvä et tarkastravat sulla sen tilanteen uudestaan, vaikkakin jos eri ultraaja niin se voi vaikuttaa. Mulla ollut sama lääkäri joka kerta!
Tänään onkin naikkarilla taas kontrollikäyrä, toivottavasti Poitsulla kaikki hyvin:) Samalla saan kysellä vähän tosta selkäkivusta, kun huono omatunto jokaisen niellyn Panadolin jälkeen:( Mutta kun muuten ei kestä, kun voisin sanoa etten kestä sen avullakaan enää kohta!!!!!
Pitäis vielä viime hetken hankintoja tehdä, hoitolaukku ja itkuhälytin näyttää puuttuvan vielä. Muuten alkaakin kaikki olla kasassa, vihdoinkin!=)
Mä en ymmärrä kun nyt on koko ajan nälkä, tuntuu että paino nousee nyt vikana kuukautena saman verran kun koko alkuaikana noussut. Masu murisee vähän väliä, mutta kun ei viitsisi ihan 24h vrk:ssa syödä. Mikäköhän on, onko tuolla nyt niin suuri kasvuspurtti menossa vai?! Aiemmin ei ollut edes oikein nälkä kun täällä kotona vaan löhöilee eikä kuluta...
Mutta nyt lähden sänkyyn lueskelemaan, jospa se nukkumatti meille tien löytäisi!
Aurora & Poitsu rv34+4/rv35+1