Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokkarepersut puolustavat leilkauksia ja työelämän kurjistamista hallituksen demokraattisella vakinnalla

Vierailija
09.03.2024 |

Sehän on pötyä! Eduskuntavaaleissa EI äänestetänhallituspohjasta. Oma mielenkiintoinen kysymys on, pitäisikö. No niin. Eduskuntavaaleissa eniten paikkoja saanut puolueen johtaja aloittaa hallitusneuvottelut. 2023 edk. vaaleissa Kokoomus voitti SDP yhden prosentin erolla. Orpo kasasi neuvotteluryhmän ja laati kysymykset mieleiseksi. Totta kai lobbarit oli jo takaovella. Tämän jälkeen PS, RKP ja KD suostui Kokoomuksen kanssa hallitusohjelman tekoon. Näin ollen: Itse asiassa Kokoomus on 20 prosentin vaalituloksella koko tämän sotkun takana, jossa nyt ollaan. Onko se demokratiaa? On siinä mielessä, että poliittinen systeemi nyt on vain tällainen! Mutta iso puute on, ettei suurinta osaa hallituksen toimista EI tullut äänestäjien tietoon ennen vaaleja. Olisiko teistä hyvä idea päästä jo ennen vaaleja kommentoimaan ohjelmia ja hallituskokoonpanoja? 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on paljon puolueita. Tämä aiheuttaa epäjatkuvuutta ja vaa'ankielipuolueita. 

Vierailija
2/15 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valehtele. Leikkaustarpeet olivat tiedossa ja esim. Orpo sanoi usein, että näin emme voi jatkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto ei osaa kuin valehdella. Kuvottavaa porukkaa.

Vierailija
4/15 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotona pötköttelijä. Olis kiva jos valtio kustantaisi entistä kalliimman kodin mulle ja paljon muitakin etuja velkarahalla. En suostu itse ottamaan velkaa. En tykkää kokoomuksesta. He häiritsevät kotona pötköttelyä valtion piikkiin. Hyi.

Vierailija
5/15 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta hallitus voi toimia, sen tulee löytää yhteisymmärrys siitä mitä tehdään yhdessä ja millaista politiikkaa ajetaan. Tämä tarkoittaa juuri sitä, että vaalien voittaja kokoaa hallituksen ympärilleen puoluista, joilla on samankaltaisia asioita ajettavanaan ja ne, jotka eivät tähän taivu, jäävät oppositioon.

Vierailija
6/15 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana vaginna kirjoitetaan g:llä ei k:lla.

Vierailija
7/15 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus EI ennen vaaleja puhunut sairauspäivän palkattomuudesta eikä lakko-oikeuden supistamisesta rikä vientivetoisesta mallista. Miksi ei? Siksi, että keskituloiset naisäänestäjät olisi hermostuneet! Lastentarhanopettajat, opettajat, hoitajat jne.tästä hallituksesta kärsivät, kun eivät voi piileksiä etätöissä. 

Vierailija
8/15 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kotona pötköttelijä. Olis kiva jos valtio kustantaisi entistä kalliimman kodin mulle ja paljon muitakin etuja velkarahalla. En suostu itse ottamaan velkaa. En tykkää kokoomuksesta. He häiritsevät kotona pötköttelyä valtion piikkiin. Hyi.

Sinä makaat mutta moni muu käy töissä eikä tämä hallitus tarjoa muuta kuin keppiä heille. 

Vierailija
9/15 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa irtisanomisen helpottaminen ja vapaat oikeudet määräaikaisiin työsopimuksiin? Sitä, ettei ketään palkata pysyviin työsuhteisiin! Tämänkin kokoomus jätti kertomatta ennen vaaleja. 

Vierailija
10/15 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisissä vaaleissa ei vasemmisto saanut eniten ääniä, koska etukäteen ei tiedetty keskustan olevankin silloin, nykyään ja jatkossa viihervasemmistopuolue. Näin pääsivät huijaamaan äänestäjiä ja romahduttivat Suomen. Onneksi nyt korjataan vaurioita.

Vierailija
11/15 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele. Leikkaustarpeet olivat tiedossa ja esim. Orpo sanoi usein, että näin emme voi jatkaa.

Sillä on merkitystä mistä leikataan. Työttömien 9 e sirkus maksaa vähintään 2 miljardia vuodessa. Jos se lopetetaan niin sillä maksaisi kolmessa vuodessa sen urpon junan kun hinta kuitenkin vähän pomppaa ylös kesken rakentamisen. Huom. tuo 2 miljardia on vähintään niin haluaisin nähdä luvut paljonko on todellinen summa? Niin kauan kuin tuohon sirkukseen riittää noin valtavasti rahaa niin kokoomuksen on turha selitellä kipeitä leikkauksia.

Vierailija
12/15 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ihmettelen, että mite persu Purra alkoi  yhtäkkiä kokoomukselaisensi ja sen kenttäväki prässää vaikka duunareissa on eniten persuja., ja Persuissa eniten köyhyyttä. Mitä sakkia nämä oikeastaan edustaa vai ei mitään.. 🙄🙄🙄🙄

Vierailija
13/15 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos leikattaisiin valtion maksamista yhdeksän miljardin euron yritystuista kaksi miljardia, niin sillä rahalla voisi parantaa ihmisten elintasoa ja terveyttä. Lisää koulutusta, että yritykset saisivat ammattitaitoista työvoimaa yrityksiinsä, ja pystyisivät tekemään enemmän tuotteita, jotka sitten myydään hyvällä hinnalla EU-maihin ja muualle maailmaan.

Vierailija
14/15 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä nyt ootkin tommonen fifi. Me muut sentään yritetään vaikuttaa asioihin. Laiskiainen oot!

Vierailija
15/15 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako aloittaja, että Suomi on köyhä valtio jota asiansa kuntoon hoitaneet kreikkalaiset tulevat auttamaan?

Onko parempi, että EU ja IMF tulevat tekemään säästöt puolestamme sitten, kun Suomi on roskalainaluokassa?