Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua haukutaan tyhmäksi, kun en tiedä kaikkeen vastauksia, mutta eikös se ole ihan hyvä, että kysyy ja tulee näin vähän viisaammaksi?

Vierailija
08.03.2024 |

En tajua miksi tyhmiä haukutaan. Mulla kuitenkin on halu oppia. Eikös sanontakin mene niin, että tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassakaan.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi myös itse ottaa asioista selvää niin ymmärtää asian paremmin kuin vain kyselemällä. 

Jotkut tilanteen ovat sellaisia, että nimenomaan pitää kysyä siinä hetkessä.

Niin jotkut. Mutta jos ihmiset pitää tyhmänä sen takia että kysyy kysymyksiä niin ne kysymykset ei ole varmaan kovin fiksuja.

Vierailija
22/30 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyselee kaikesta kokoajan ja taukoamatta, saattaa antaa itsestään vaikutelman, ettei osaa ajattella mitään itse omilla aivoillaan/ei oikein leikkaa. Ei siitä nyt kovin fiksukaan vaikutelma synny.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen pieni huomio on tullut tehtyä. Niillä jotka ilmaisevat epäselvästi itseään on toisinaan taipumus ärtyä siitä, kuinka muut ovat tyhmiä ja eivät tajua. Ehkä se on itselle helpompaa nähdä vika muissa. Heillä saattaa olla elämänmittainen kokemus siitä, että heidän sanojaan ei tajuta, ellei vastapuoli erityisen taitava tulkitsemaan heitä ja kysymään lisää. Muussa tapauksessa vastapuoli on tyhmä. 

Vierailija
24/30 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele googlaamaan. Google ei hauku tyhmäksi:

Vierailija
25/30 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se perin outoa, jos ihminen ei tiedä, mikä on elämän tarkoitus.

Kuka on keksinyt sen, että elämällä pitäisi olla joku suuri tarkoitus? Sitten ihmiset pohtivat sitä tuskaillen omaa elämäänsä. Ja miten kommentti nyt edes varsinaisesti liittyi koko aloitukseen?

Vierailija
26/30 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen pieni huomio on tullut tehtyä. Niillä jotka ilmaisevat epäselvästi itseään on toisinaan taipumus ärtyä siitä, kuinka muut ovat tyhmiä ja eivät tajua. Ehkä se on itselle helpompaa nähdä vika muissa. Heillä saattaa olla elämänmittainen kokemus siitä, että heidän sanojaan ei tajuta, ellei vastapuoli erityisen taitava tulkitsemaan heitä ja kysymään lisää. Muussa tapauksessa vastapuoli on tyhmä. 

Olen itse hieman tällainen ja mietin monesti, ilmaisenko itseäni oikeasti jotenkin vaikeasti. Toisaalta joudun työssäni esiintymään, siinä sitä en ainakan tee. Muussa puheessaniko sitten, en tiedä.

Ongelma lienee siinä, että olen keskivertoa älykkäämpi ja moneen suuntaan sinkoilevt ajatukset menee menojaan puheen seuratessa jäljessä. Tällöin tuskastuttaa, jos joku hitaampi ei ymmärrä itseäni vaan kyselee ja jankkaa. Tosin silloin tunnen myös itseni tyhmäksi ja tyhmänä olenkin itseäni pitänyt vuosien aikana, koettuani ettei minua ole aina ymmärretty.

Jos taas olen tekemisissä henkilön kanssa, jonka seurassa tällaista oloa ei tule ja joka ymmärtää ajatuksenjuoksuni, niin tämä helpottaa omaakin oloa. Ihan tavallisessa duunissa olen töissä, missä on enemmän tai vähemmän fiksua porukkaa. Tavallisista päivän asioista puhumme, emme mitään ydinfysiikkaa. Itseäni turhauttaa se "tyhmyys" monestikin, mutta ymmärrän kyllä että ongelma on enemmän siellä omassa päässäni.Jonkinlaista älyllistä yksinäisyyttä koen ajoittain, mutta muutoin en koe olevani yksinäinen ja viihdyn itsekseni. Näin muuten elämässäni.

Kukaan ei ole omaa älykkyysmääräänsä valinnut.  Kyllähän ne kyselijät saattavat aina hermostuttaa, kyseli sitten "tyhmyyden tai älykkyyden" takia.

Vierailija
27/30 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän tällaisesta tulee mieleen ihmisryhmä, joilla on taipumus mököttää tai kierrellä ja kaarrella puheissaan, kuin sanoa suoraan mitä on mielessä. Suuttuvat, kun heitä ei ymmärretä. Ajatuksenlukijoiksi kun meistä ei vielä kenestäkään ole.

Vierailija
28/30 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse hieman tällainen ja mietin monesti, ilmaisenko itseäni oikeasti jotenkin vaikeasti. Toisaalta joudun työssäni esiintymään, siinä sitä en ainakan tee. Muussa puheessaniko sitten, en tiedä.

Ongelma lienee siinä, että olen keskivertoa älykkäämpi ja moneen suuntaan sinkoilevt ajatukset menee menojaan puheen seuratessa jäljessä. Tällöin tuskastuttaa, jos joku hitaampi ei ymmärrä itseäni vaan kyselee ja jankkaa. Tosin silloin tunnen myös itsen

Kirjoitat selkeästi. On mahdollista, että et osaa aina huomioida, millainen tietotaso toisella on. Ihan yleissivistyksessä ja alaan liittyvissä asioissa. Silloin selvästi ilmaistu ajatuskaan ei välttämättä mene läpi oikealla tavalla. Koen tunnistavani asian, sillä tunnen älykkäitä ihmisiä, joilla osalla on tuollainen ongelma ja toisilla ei.

Vierailija
29/30 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma lienee siinä, että olen keskivertoa älykkäämpi ja moneen suuntaan sinkoilevt ajatukset menee menojaan puheen seuratessa jäljessä. Tällöin tuskastuttaa, jos joku hitaampi ei ymmärrä itseäni vaan

Tämä lienee osittain totta, ainakin oudompien ihmisten kanssa. Luultavasti joku itseäni terävämpi kokee vastaavaa kanssani. 🙂 Pisteellisesti älykkyyden erot eivät tarvitse olla edes kovin suuria, kun se jo aiheuttaa "ongelmia" tavallisessa elämässä. 

Vierailija
30/30 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyys ilmenee siinä että kyselet toisilta etkä etsi itse vastauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi