Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua haukutaan tyhmäksi, kun en tiedä kaikkeen vastauksia, mutta eikös se ole ihan hyvä, että kysyy ja tulee näin vähän viisaammaksi?

Vierailija
08.03.2024 |

En tajua miksi tyhmiä haukutaan. Mulla kuitenkin on halu oppia. Eikös sanontakin mene niin, että tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassakaan.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysyvä tieltä eksynyt. Jatka samaa linjaa.

Vierailija
2/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten se/ne haukkuja/t on vaan kuspäitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella viisaat ihmiset kysyvät paljon hyviä avoimia kysymyksiä.

Usein kysyjä ei edes kysy sen takia ettei tietäisi vaan sen takia että haluaa saada muut ajattelemaan.

Vierailija
4/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne muut vaan ratsastaa sillä sun "tyhmyydellä". Eivät tiedä sen enempää ja ovat vain tyytyväisiä kun sinä heidänkin puolestaan kysyt. Ite olen just tällainen, joka yleensä kehtaa avata suunsa kokouksissa, koulutuksissa ym. erilaisissa tilanteissa, enkä häpeile "tyhmyyttäni". Olen sitten monet kerrat saanut huomata, että yhtä pihalla moni muukin on, mutta heillä on vain tarve pitää yllä sitä kaikkitietävää imagoa. 

Vierailija
5/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän riippuu missä tilanteessa kysyt. Jos esimerkiksi luennolla tai missä tahansa koulutustilaisuudessa kysyt juuri sitä asiaa, mikä hetkeä aiemmin selitettiin, niin ihmetyttäähän se. 

Vierailija
6/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi myös itse ottaa asioista selvää niin ymmärtää asian paremmin kuin vain kyselemällä. 

Vierailija
7/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisia tyhmäksi haukkuvat ovat itse tyhmiä ja raukkoja. Eivät uskalla kysyä, tai eivät edes älyä kysyä.

Vierailija
8/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi myös itse ottaa asioista selvää niin ymmärtää asian paremmin kuin vain kyselemällä. 

Jotkut tilanteen ovat sellaisia, että nimenomaan pitää kysyä siinä hetkessä.

Vierailija
9/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vaan, et ole tyhmä. 

Vierailija
10/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tiedä kaikkea. Fiksut kysyvät.

Vierailija
11/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan tiedä edes kaikkia kysymyksiä, saati vastauksia.

Vierailija
12/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyminenkin on sitä selvän ottamista.

Vierailija
13/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toista haukkuu, sen napa paukkuu.

Vierailija
14/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vähän riippuu missä tilanteessa kysyt. Jos esimerkiksi luennolla tai missä tahansa koulutustilaisuudessa kysyt juuri sitä asiaa, mikä hetkeä aiemmin selitettiin, niin ihmetyttäähän se. 

Moni muukin on siellä tyytyväinen, kun joku uskalsi kysyä. 

Vierailija
15/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan samanlainen. Tykkään kysellä paljon ja paljon yksityiskohtia. Siitähän ei tykätä. Minua haukutaan paljon tyhmäksi, ja ihmisiä ärsyttää kysely ja he haluavat, että osaisin asiat itsestään ja olisin oma aloitteinen...

Vierailija
16/30 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajani sanoin: ei ole tyhmää kysymystä , se on tyhmä joka ei kysy.

Vierailija
17/30 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tyhmää kysyä jotain, mitä ei tiedä. Tyhmää on jättää kysymättä jotain asiaa, jos ei tiedä sitä mutta joku toinen tietää ja voisi kertoa sen, jos sitä kysytään.

Vierailija
18/30 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ihminen kuka suuttuu kysymyksestä, on oikeasti se tyhmä ihminen kuka kuvittelee tietävänsä kaiken. 

Ja vaikka hän tietäisikin asioita, hän kuvittelee että muutkin automaattisesti tietävät, kun hän itse tietää. Eli siis taas tullaan siihen että hän on tyhmä. 

Näitä on paljon valitettavasti :D

Vierailija
19/30 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä ei osaa edes ajatella, että on niin paljon avoimia kysymyksiä.

Esim. Jos ohjeessa lukee, että siirrä vipu sivulle, niin tyhmä vaan tekee sen sillä ainoalla tavalla, joka hänellä on mielessä. Älykäs taas keksii kymmenen mahdollista tapaa siirtää se ja kysyy, kun ei ole varma mikä niistä vaihtoehdoista on oikea.

Vierailija
20/30 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se perin outoa, jos ihminen ei tiedä, mikä on elämän tarkoitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi