Herran päivä on nyt, eikä sillä ole alkua eikä loppua.
Jumala on yksi (ykseys), pahuus syntyy erillisyyden kokemuksesta.
"Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä (Herran päivä) on Herra oleva yksi ja hänen nimensä yksi." Sak. 14:9
"Minä ja Isä olemme yhtä (yksi)". Joh. 10:30
"Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias." Ilm. 1:8
"Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. (yksi)" Ilm. 22:13
"Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä." Mal. 3:23
"Mutta minä sanon teille: Elias onkin tullut, ja he tekivät hänelle, mitä tahtoivat, niinkuin hänestä on kirjoitettu." Mark. 9:13
Herran päivä "on ja joka oli ja joka tuleva on". Sillä ei siis ole alkua eikä loppua. Herran päivä on siis nyt.
Johannes eli Herran päivänä, eli on uudesti syntynyt. "Minä olin hengessä Herran päivänä" Ilm. 1:10
"Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat." Matt. 24:33,34
Mutta tämä yksi (ykseys) älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä". Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen. Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas (eli sitä ei kukaan edes huomaa), ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat. 2. Piet. 3:8,10
Kommentit (6)
"Autuaita ovat puupäät, sillä he pysyvät pinnalla" (Matt. 3:18)
Johannes Jeesuksen edelläkäviänä maailman historiassa on kova äijä.
Tulee yhä uudelleen ja uudelleen.
Kuolee, menee valtakuntaan ja tulee taasen epäuskoiseen maailmaan uudestaan ihmisen hahmossa.
Jussi Halla-Aho luokan edessä puhui kirkkoslaavia alakoululaisille:
" Minä tahdon tuoda sinulle Johannes Kastajan pään".
Vierailija kirjoitti:
Jussi Halla-Aho luokan edessä puhui kirkkoslaavia alakoululaisille:
" Minä tahdon tuoda sinulle Johannes Kastajan pään".
Onnettomuus on kohtaamassa, niin kyseinen termi on täysin luonnollista.
Jumalattomalla on petturin palkan lisäksi hirvittävä tuomion odotus.
Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun, että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt. Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä (ykseys), niinkuin me olemme yhtä (ykseys) minä heissä, ja sinä minussa, että he olisivat täydellisesti yhtä (yksi), niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut. Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista. Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat tulleet tuntemaan, että sinä olet minut lähettänyt. Ja minä olen tehnyt sinun nimesi (ykseys) heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä." Joh. 17:20,26