Miksi mua ärsyttää nirsot aikuiset?
Jotka pahimmillaan yökkäilevät joillekin ruoille tai eivät pysty edes maistamaan palaakaan jotain "normaalia" ruokaa..
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. En tiedä miksi, olen tätä itseasiassa miettinytkin.
Luulen että homma juontaa juurensa siihen miten minut on kasvatettu. Etenkin äiti mutta toki myös isä opettivat minut arvostamaan ruokaa ja sitä että ruokaa on saatavilla riittävästi (toisin kuin sadoilla tuhansilla muilla ihmisillä). Se tarkoitti sitä että mitään ei ole ikinä pakko syödä, mutta ruokaan suhtaudutaan tietyllä tapaa kunnioittaen ja ollaan muille ihmisille kohteliaita. Ei yökitä, ei sanota että joku on pahaa, ei leikitä ruoalla.
Ehkä siksi ruokaansa nenä nyrpeänä närppivä aikuinen ihminen on jotenkin... miten sen sanoisin.. luotaantyöntävä.
Minulla taas nirsoilu juontaa juurensa kouluaikoihin, kun opettaja päivittäin pakotti syömään kaikkea. Hän itse jakoi ruuat lautasille ja kaikki oli pakko syödä. En voinut sietää kouluruokaa. Yökin joka päivä. Siitä jäi tra
Tuo on lapsen pahoinpitelyä. Ruokaa, jota ei ole itse lautaselleen valinnut, ei tarvitse syödä loppuun. Maistamista voi vaatia, mutta siinäkin on riski, että lapsi oksentaa, jos jokin ruoka-aine on hänelle mahdoton nielaista. Noin ei todellakaan kasvateta kaikkiruokaista, ruokailuun positiivisesti suhtautuvaa lasta. Onneksi tuollainen alkaa olla jo historiaa.
Jos huonosti käyttäytyminen (nirsoilu) tuntuu sinusta hyvälle, se ei tarkoita että se on oikein. Se on yksinkertaisesti epäkohteliasta.
Lapset ovat makujen suhteen ennakkoluuloisia ja nirsoja, mutta yleensä kasvavat siitä eroon iän myötä. Makuaisti on kehittyvä. Nirso aikuinen ärsyttää, koska tuo mieleen jälkeenjääneen lapsen. Jos muiden tarjoamaa ruokaa ryhtyy närkkimään, niin se on myös huonoa käytöstä.
Tuon takia suomalaisena tykkään syödä samalla tavoin kuin käyn vessassa. Syön yksin sitä mitä haluan ja millä tavoin haluan yksityisesti.
Se tarkoittaa että en syö ryhmässä tai etenkään ravintoloissa juuri koskaan.
Suomalaisena ihmisenä minulla on oikeus yksityisyyteen ja siihen ettei kukaan painosta syömään jotain mistä en pidä.
Jouluruokailut on kaikista traumaattisimpia. Tapahtumia jossa piti syödä jotain mitä ei halunut ettei toinen loukkaannu.
Tajutonta pakkosyöttöä.
Vain nirsoilu ärsyttää