Allergialääke resepti ilmaiseksi
Onko kokemuksia https://laakari.chat ? Mainostaa ilmaista videovastaanottoa ja mietin uskaltaako kokeilla. Allergialääkkeitä alkaa taas tarviimaan...
Kommentit (66)
Benadryl oli käytössä reseptillä yli 20 vuotta, mutta syksyllä alkoivat saatavuusongelmat.
Vaihdettiin Desloratadineen, toimii kohtuullisen hyvin ja hinta putosi melkoisesti.
Benadrylin hinta 12 kpl:n pikkurasioissa 8,20€, riitti 6 päiväksi.
Isoa 96 kpl:n rasiaa ei ole saanut enää vuosiin, mikä nosti hintaa rajusti.
Desloratadine 100 kpl, hinta 7,31€, 1 kpl/päivä, riittää 3 kk:ksi.
Melkoinen hinnanero. Katsotaan nyt, toimiiko tämä kesälläkin.
Uuden reseptin sain muun tarkastuksen yhteydessä, että ei lisäkulua.
Vierailija kirjoitti:
Oliko kellään kokemuksia?
Hyvin toimii!
allergialääkereseptin saa ilmaiseksi menemällä omakantaan ja laittamalla rastin ruutuun, jossa pyydetään reseptin uusintaa.
Tai jos on ehtinyt mennä vanhaksi tai muuten ei voi uusia, niin sitten oman hyvinvointialueen sivujen kautta hoitajachatti, asiansa kertominen, hoitaja pyytää tunnistautumaan sähköisesti ja sitten laittaa reseptipyynnön lääkärille.
ihan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
allergialääkereseptin saa ilmaiseksi menemällä omakantaan ja laittamalla rastin ruutuun, jossa pyydetään reseptin uusintaa.
Tai jos on ehtinyt mennä vanhaksi tai muuten ei voi uusia, niin sitten oman hyvinvointialueen sivujen kautta hoitajachatti, asiansa kertominen, hoitaja pyytää tunnistautumaan sähköisesti ja sitten laittaa reseptipyynnön lääkärille.
ihan ilmaiseksi.
Kyllä se täällä meilläpäin maksaa asiakasmaksun verran vaikka lasku tuleekin sitten vasta postissa.
Ei suostunut kirjoittamaan duactia!
Hyviä allergialääkkeitä saa ilman reseptiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat ostettua 10 kpl antihistamiinitabletteja apteekista ilman reseptiä ja ilman kelakorvausta.
Saa vaikka 100, mutta on kalliimpia. Ja silmätipat tarvitaan kohta myös!
Jotkut lääkkeet on jopa kalliimpia reseptillä. Halvempaa on ainoastaan jos saat kelakorvauksen ja lääke on kallis muutenkin. Halvat lääkkeet kannattaa ostaa ilman reseptiä, koska reseptillä ostettuihin tulee aina apteekin oma palvelu/käsittelymaksu, joka on ollut noin 2-3 e. Kannattaa vertailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihan ilmaiseksi.
Kyllä se täällä meilläpäin maksaa asiakasmaksun verran vaikka lasku tuleekin sitten vasta postissa.
Ei meillä maksa reseptin uusiminen mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat ostettua 10 kpl antihistamiinitabletteja apteekista ilman reseptiä ja ilman kelakorvausta.
Jotkut lääkkeet on jopa kalliimpia reseptillä. Halvempaa on ainoastaan jos saat kelakorvauksen ja lääke on kallis muutenkin. Halvat lääkkeet kannattaa ostaa ilman reseptiä, koska reseptillä ostettuihin tulee aina apteekin oma palvelu/käsittelymaksu, joka on ollut noin 2-3 e. Kannattaa vertailla.
Joo, näin on. Minun peruslääke maksaa hyllystä itse noudettuna 9,32 e ja reseptillä se olisi 11,71 e. Sama saattaa olla joissakin kipulääkkeissä ja allergialääkkeissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä antihistamiinit on yli kympin halvempia reseptillä verrattuna käsikauppaan jo ennen Kela-korvausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos sulle on lääkettä aikaisemmin määrätty, kanta fi. Mulle joskus jo seuraavana päivänä tulee ilmoitus että resepti uusittu. Siis julkista puolta käytän.
Ei toimi jos resepti on mennyt vanhaksi
Minä olen saanut useammankin uuden reseptin terveyskeskuksesta ihan vaan laittamalla viestin Maisan kautta.
Etkö saa niitä terveyskeskuksesta? Tai uusi Omakannan kautta viimevuotinen resepti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allergiasilmätipoista ei saa kelakorvausta
Kortisonisuihketta ei saa ilman reseptiä. Mullakin oli vanhentunut resepti, mutta hoitui yhdellä takaisinsoittopuhelulla terveyskeskukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos sulle on lääkettä aikaisemmin määrätty, kanta fi. Mulle joskus jo seuraavana päivänä tulee ilmoitus että resepti uusittu. Siis julkista puolta käytän.
Ei toimi jos resepti on mennyt vanhaksi
Minä olen saanut useammankin uuden reseptin terveyskeskuksesta ihan vaan laittamalla viestin Maisan kautta.
Mulla ei anna Maisa laittaa mitään viestiä.
Vierailija kirjoitti:
Kortisonisuihketta ei saa ilman reseptiä. Mullakin oli vanhentunut resepti, mutta hoitui yhdellä takaisinsoittopuhelulla terveyskeskukseen.
Dymistaa eli kortisonisuihketta saa ilmanreseptiä
Vierailija kirjoitti:
Hyviä allergialääkkeitä saa ilman reseptiäkin.
Ei saa. Ainakaan mun 40 vuoden kokemuksella.
Laita viesti oman alueesi kansantarveyshoitajalle ja kysy, saatko reseptit allergialääkkeille, kun sinulla on ollut niitä aiemmin käytössä. Voi onnistua ihan noin ilman vastaanotolla käyntiä.