Patteriautot jyllää, kun polttoaineet käyvät lakon takia vähiin
Huoltovarmuuden piiriin ei kuulu yksityisautoilu. Bensa-asemilla syntyy kähinöitä, kun bensaa jaetaan vain huoltovarmuuden piiriin kuuluville. Poliisilla on töitä. Patteriautoja kähinät eivät koske.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mennään sitten polkupyörällä jos bensa loppuu. Pidemmät matkat bussilla. Hyvin sitä pärjää ilman autoakin.
Osa bussifirmoista kertoi jo, että polttoaineen loppuessa loppuu myös bussivuorot. Harvalla bussifirmalla on 2 viikon polttoaineita varikon pihassa jemmassa.
Meinaatko, ettei yhteiskunnassa aleta priorisoimaan sitä kenelle polttoainetta jaetaan? Sitäpaitsi ainakin täällä meillä päin bussit kulkee sähköllä. Menneet jo monta vuotta.
Täällä päin ei haittaa kun ajelee Ruotsiin, siellä ei lakkoja ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mennään sitten polkupyörällä jos bensa loppuu. Pidemmät matkat bussilla. Hyvin sitä pärjää ilman autoakin.
Osa bussifirmoista kertoi jo, että polttoaineen loppuessa loppuu myös bussivuorot. Harvalla bussifirmalla on 2 viikon polttoaineita varikon pihassa jemmassa.
Meinaatko, ettei yhteiskunnassa aleta priorisoimaan sitä kenelle polttoainetta jaetaan? Sitäpaitsi ainakin täällä meillä päin bussit kulkee sähköllä. Menneet jo monta vuotta.
Ja taksit tesloja! Kiristäjille ei anneta periksi!
Vain homppelit ajaa patterivispilöillä.
Polttiksella menee helposti 1000km tankillisella, patterikuskit varmaan luulee että pitäisi 150-200km välein tankata kun patteriautot ei talvella kulje tuon pidempään.
Kähinät varmaan onkin tuttuja patterikuskeilla kun tapellaan kuka saa viimeisen toimivan latauspaikan, 2h odotus muuttuukin 4h odotukseksi jos joku toinen ehtii napata viimeisen latauspaikan... :D
Vierailija kirjoitti:
Vain homppelit ajaa patterivispilöillä.
Hompeeleista en tiedä, mutta minä ainakin ajan sähköAUTOLLA en vispilällä.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se homma menee. Kun on polttoaineen kanssa ongelmia, patteriautot on rautaa. Kun taas sähkö on kallista, puntit kääntyy polttomoottorin puolelle.
Ei. Kun sähkö on kallista niin nämä ekologiset sähköautoilijat lämmittävät talonsa puulla.
Kokonaishyöty ilmastolle sähköauton ollessa suuri vapahtaja on aina ihmetyttänyt minua. Ikäänkuin olisi yksi hopealuoti, joka pelastaa meidät ja kaiken muun voikin sitten perseillä menemään. Mikä ihmeen hyöty saadaan kokonaisvaltaisesti aikaan sillä, että omakotitalon pihassa makaa sähköauto ja samaan aikaan talo lämpiää puulla varsinkin jos sähkön hinta on vähänkin koholla?
Voisiko joku vihreä neropatti valistaa minua siinä, että miten tämä kokonaisyhtälö pelastaa meidät ilmastonmuutokselta?
Vierailija kirjoitti:
Polttiksella menee helposti 1000km tankillisella, patterikuskit varmaan luulee että pitäisi 150-200km välein tankata kun patteriautot ei talvella kulje tuon pidempään.
Kähinät varmaan onkin tuttuja patterikuskeilla kun tapellaan kuka saa viimeisen toimivan latauspaikan, 2h odotus muuttuukin 4h odotukseksi jos joku toinen ehtii napata viimeisen latauspaikan... :D
Mitä sitä sitten itketään iltapäivälehtien otsikoissa lakkojen ongelmista? Jos kerran ei vaikuta mihinkään. Kaikkihan on sitten ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku vihreä neropatti valistaa minua siinä, että miten tämä kokonaisyhtälö pelastaa meidät ilmastonmuutokselta?
Puulla lämmittäminen on ympäristölle ystävällistä ja hiilineutraalia. Polttopuu on uusiutuva luonnonvara jota meillä Suomessa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh, ajan tankillisella kuukauden. En jaksaisi laittaa autoa töpseliin joka ilta ja toivoa että tuulisipa tänäkin yönä.
No ainakin itse tein sitä bensa-autoinijakin, kun piti saada virtaa ettei webasto syö akkua. Ja se oli paljon hankalampi laittaa kiinni. Se pistoke oli pieni siellä etupuskurin alaosassa. Sitä kun pimeässä laittoi niin hermo meni. Aina se meni jotenkin väärässä asennossa ja sai renkslata. Nyt sähköautolla se type-2 paikka on ensinnäkin ylhäällä ja se menee kerralla sisään, kuten eräs kervisen olavi totesi vaimoaan lämmitellessään.
Mihinköhän luukkuun sä tuikkailet vaimoasi, kun mä ainakin löydän helposti sen bensa-auton pistokkeen pilkkopimeässäkin ihan vaan tunnustelemalla oikeasta kohtaa??? :DDDDDDDDDDDD
Ja p
Ai hitto, pitäiskö ruveta myymään setämiehille pillukarvoista tehtyjä lämmittimenpistokkeen koristedonitseja? :DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puulla lämmittäminen on ympäristölle ystävällistä ja hiilineutraalia. Polttopuu on uusiutuva luonnonvara jota meillä Suomessa riittää.
Eipähän kulu ainakaan öljyä.
Vierailija kirjoitti:
Harmi kun kukaan ei minulle tuota muistanut kertoa että vain 150-200 km pääsee kerralla.. Työmatkani yhteen suuntaan on 160 km ja ilman yhtään latauspysähtymistä olen päässyt sähköautollani.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin on ihan oma latauspaikka, jota kukaan muu ei ilman luupaani käytä. Sitä kutsutaan ihan auton pysäköintipaikaksi kotitaloni pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Hybridit ovat tiukoilla.
Miten niin?
Kun meidän hybridi on tankattu täyteen, sillä saa ajaa 750km. Kun akku on täynnä, voi ajaa 60km. Tuo 60km ei tule täyteen edes niinä päivinä, kun on läsnäoloa työpaikalla ja lasten harrastuskuskaamisia. Auton voin ladata työpaikalla ilmaiseksi. Eikä se tavallisilla sähkön hinnoillakaan öisin järkyttävän kallista ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, neropatille tiedoksi, että Google vastaa kysymykseen näin: Vaikka puun palaessa vapautuu hiilidioksidia, sitä ei oteta huomioon päästölaskennassa, vaan puun polton päästökertoimeksi on sovittu 0 g/MJ. Todellisuudessa puun päästökerroin on 112 g/MJ, joka on suurempi kuin kivihiilellä..
Kannattaisi viherpiipertäjänkin ymmärtää, että vaikka puu kasvaakin metsässä ei sen polttaminen ole mikään ekoteko, ei varsinkaan talon lämmityksessä.
Uskoako siis vauva tietäjää vaiko Googlea? Kas, tässäpä vasta ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipähän kulu ainakaan öljyä.
Öljy ja kivihiili olisivat hiilineutraalisempia vaihtoehtoja. Noin niinkuin ilmastomuutosta ajatellen. Ja tämähän se sähköautoilun kuningasajatus kaiketi ylipäätänsä on ollut.
Näinhän se homma menee. Kun on polttoaineen kanssa ongelmia, patteriautot on rautaa. Kun taas sähkö on kallista, puntit kääntyy polttomoottorin puolelle.