Oletteko koskaan kateellisia jonkun ulkonäöstä?
Kommentit (41)
Olen mies. Ainoa mistä joskus saatan kadehtia muita miehiä on pituus, siis yleisellä tasolla, ei välttämättä, että miettisin tyyliin "tuolla miehellä on hyvä pituus". Muuten olen tyytyväinen ulkonäkööni. Harvoin tulee vastaan mies, jolla kokisin olevan paremmat kasvot kuin minulla, puhumattakaan kropasta, mitä nyt pystyy vaatteet päällä päättelemään. Mutta olen lyhyehkö, joten se on sitten se "heikko kohta". Mutta kaikkiaan pidän itseäni onnekkaana, sillä tiedän, että olen keskimääräistä miestä paremman näköinen. Joten hyvä olla kiitollinen siitä mitä on ja olla murehtimatta sitä, mikä puuttuu.
En. Hyvännäköisiä ihmisiä on mukava katsoa. Harmi kun itselle ei ole suotu hyvää ulkokuorta.
Itse olen ollut kateellinen mm. Kasvoista, kauniin muotoisesta takapuolesta, rinnoista ja tasaisen värisestä vartalon ihosta.
Ap
Monesti. Varsinkin minun pikkusiskolleni. Joka on upean näköinen ja täydellinen lapsi vanhemmillemme ja mummillemme...
Kauniit huulet ja hampaat on myös todella kadehdittava asia.
Ap
Minulla on todella kaunis kaveri joka on vielä mukavakin kaikille. En jaksa usein olla hänen kanssaan juuri siksi, että olen vain kateellinen kaikesta.
Kateellisuus on aika negatiivista ja vihamielistä. En ole kateellinen, mutta kyllä minä usein katson, jos jollakin on kauniit hiukset, kroppa tai muuta. Enemmänkin inspiroidun näistä kuin olisin kateellinen.
En osaa olla kateellinen, en ole kateellista tyyppiä. Omaan hyvän ja terveen itsetunnon,se varmaan auttaa. Lisäksi olin nuorena kohtuullisen kaunis, aikansa kutakin.
Vierailija kirjoitti:
Kateellisuus on aika negatiivista ja vihamielistä. En ole kateellinen, mutta kyllä minä usein katson, jos jollakin on kauniit hiukset, kroppa tai muuta. Enemmänkin inspiroidun näistä kuin olisin kateellinen.
Minusta se ei ole negatiivista tai vihamielistä. Surullista lähinnä.
Ap
En. Olin nuorena hyvinkin kaunis ja suosittu, ei se mitään onnea ole tuonut elämään, draamaa vain. Toki pärjään nyt ihan hyvin rupsahtaneena.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on todella kaunis kaveri joka on vielä mukavakin kaikille. En jaksa usein olla hänen kanssaan juuri siksi, että olen vain kateellinen kaikesta.
Voithan itsekin ryhtyä mukavaksi kateellisuuden sijaan ja panostaa ulkonäköösi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on vaan se ongelma, että kukaan ei muutu kauniiksi vain panostamalla ulkonäköönsä. Sitä joko on tai ei.
Kateellisten ihmisten kannattaisi keskittyä siihen, että ovat paras versio omasta itsestään.
Kateus on mielentila, joka merkitsee toisen paremmuuden, menestyksen tai muun sellaisen aiheuttamaa vihan, alemmuuden, mitättömyyden, huonommuuden, kykenemättömyyden, syyllisyyden tai harminsekaisen pahansuopeuden tunnetta.[1] Nykysuomen sanakirjan mukaan kateus liittyy ihmiseen, joka ei suo toiselle hyvää ja haluaa itselleen hyvän, joka toisella on.[2] Se ei vaadi uhriltaan välttämättä mitään erityistä.
Kateutta esiintyy yksilöiden, ryhmien, yhteisöjen ja jopa kansojen välillä. Yksilöiden väliseen kateuteen liittyvät kohteet, joita toisella koetaan olevan enemmän tai paremmin kuin itsellä.[3] Kateellinen vertaa itseään ja havaitsee huonommuutta, joka häiritsee hänen omaa sosiaalista elämäänsä.[1]
Kateus on epämiellyttäviin ajatuksiin liittyvää oloa, joka voi ilmetä inhona, panetteluna ja vastoinkäymisistä iloitsemisena. Kateellinen ihminen ahdistuu muiden menestyksestä ja saattaa vaipua itsesääliin. Kateellinen kadehtii, vaikkei toisen onni olekaan itseltä pois ja rakastaa sitä, mitä muilla on
Hyvin harvoin. En ole kaikilta osin tyytyväinen ulkonäkööni mutta sen verran riittävästi ettei tarvitse kadehtia muita. Tiedän etten ole ainakaan pahimmasta päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on vaan se ongelma, että kukaan ei muutu kauniiksi vain panostamalla ulkonäköönsä. Sitä joko on tai ei.
Aivan varmasti ulkonäöstään huolta pitävä on paremman näköinen kuin sellainen joka antaa itsensä rupsahtaa.
Olen kateellinen kaikille kauniille naisille, joita nykyinen mieheni toljottaa suu auki, kun olen vieressä. Ja olen kateellinen liian kauniille kaverilleni, joka vei aina kaiken huomion baarissa ja jäin seinaruusuksi.
En ole koskaan ollut kateellinen mistään. Ihailla voin jonkun kauniita piirteitä.
On on, kukaan ei myönnä että on.