Taisin kärähtää siivouksesta naapurille ja nyt hävettää
Naapurilla on siivousalan yritys. Hän on useasti tarjonnut siivouspalvelua ja luvannut alennusta. Minä en pysty siihen. Ajattelen, että jos hän tulee itse, hän näkee kaikki sotkut. En halua häntä meidän makuuhuoneeseen katsomaan sängyn alla olevia pölypalloja enkä kurkistelemaan mitä on kylpyhuoneen kaapeissa. Ja kun hänellä on muutama työntekijä, niin heitä en ainakaan halua kotiini. Jos ne ei tiedä, että naapurin kanssa ollaan tuttavia, nehän voi arvostella meidän kotia naapurille, että hyi kun siellä oli sotkuista, ei riitä millään siivoustunnit. Joo, mielikuvitus vähän laukkaa.
Tilasin siivoojan tänään iltapäiväksi. Hän pesi keittiön kaapistot sisältä ja ulkoa, myös jääkaapin ja roskiskaapin sekä uunin ja suoritti kylpyhuoneen ja saunan tehopesun. Kun tulin töistä kotiin, siivooja oli juuri lähdössä autolla, jossa oli siivousyrityksen nimi. Samaan aikaan ajoi omaan pihaansa naapurini. Katsoi aika pitkään. Hävettää kyllä, mitähän hänelle nyt selittäisi.
Kommentit (15)
Siinä vaiheessa kun alkaa olemaan naspureilleen tilivelvollinen tekemisistään on naapuruussuhde mennyt liian pitkälle.
Aika hauska. Mä olen just tuollainen, että naapurien kanssa juttelen ja olen tuttavallinen, mutta en kutsu ketään heistä ikinä meille kylään. Menee turhan intiimiksi.
Mitä se naapurille kuuluu, kuka teidän pihassa autolla käy? Sinulla ei ole mitään raportointivelvollisuutta eikä velvollisuutta käyttää naapurin yrityksen palveluita, vaikka miten olis niille tarve. Jos se sun elämää helpottaa, niin sano, että oli lapsuudenystävän yritys, jota halusit tukea tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Sano, että sait lahjakortin.
Tuo on muuten hyvä idea. Minä en tykkää käydä kampaamossa ystäväni palveltavana. On tainnut olla ns. lahjakortti noin 5 vuotta putkeen. Jotenkin helpompi mennä ventovieraalle ja olla puhumatta mitään. Yleensä sanon alussa mikä väri ja miten leikataan, mutta en höpöttele turhia. Jos menisi ystävälle, se olisi töykeää olla puhumatta.
Pyydät sen naapurin seuraavalle siivouskäynnille. Kerrot että teillä kävi toisesta yrityksestä kartoittaja antamassa tarjousta, mutta ei kiinnostanut , koska naapurissakin on siivousta tarjolla.
Ei me siivoojat arvostella miten jollakin on sotkuinen koti ja niin likaista. Sitä vartenhan me siivoojat ollaan että siivotaan.
T. Siivooja
Miksi hävettää? Saathan sinä ostaa palveluita, mistä haluat. Hävetköön naapuri, kun tuolla lailla tyrkyttää palvelujaan. Asiakas määrää kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei me siivoojat arvostella miten jollakin on sotkuinen koti ja niin likaista. Sitä vartenhan me siivoojat ollaan että siivotaan.
T. Siivooja
Kyllähän osa siivoojista arvostelee asiakkaita. Olen ollut pari vuotta siistijänä ennen korona-aikaa, ja syy miksi halusin pois, liittyi juuri työkavereiden happamuuteen ja inhottavaan puheeseen asiakkaista.
Kun olin yhdessä konttorissa perehdytyksessä, se vakiosiivooja väitti, että yhdessä työhuoneessa haisee likainen perse. Minä olin ihan että anteeksi mitä sanoit. Kun tyhjennettiin roskiksia, hän oikein kaiveli mitä sinne on työnnetty. Banaaninkuoret laitetaan tänne avoroskikseen haisemaan, ihmisellä on hieno titteli, eikä viitsi persettään nostaa viedäkseen banaaninkuoret biojätteeseen. Siis tuollaisia puhui.
Yksi kollega ei puhunut suomea, mutta minua inhotti sen tapa vähän pyyhkäistä sieltä täältä. Siis hyi olkoon, jos ei sen vertaa viitsi, että pyyhkisi wc-renkaan kunnolla ja vessan hanat ja vastaavat likaiset paikat. Ei varmaan itsekään istuisi renkaalla, joka jätetään viikoiksi tai kuukausiksi puhdistamatta. En vain käsittänyt niiden ihmisten asennetta toisiin ihmisiin, arvostelua ja myrkyllisyyttä ja toisaalta välinpitämättömyyttä.
Muuttaa pois niin ei tarvii katella naapuria
Tuo on joo vähän noloa, jos olette paljon tekemisissä. Meillä meni välit entiseen naapuriin. Hänen firmansa asentaa ilmalämpöpumppuja. Hän oli meille tarjonnut ja lähetti tarjouksenkin. Mieheni kuitenkin halusi eri merkkisen. En tiedä tarkalleen mitkä ominaisuudet siinä toisessa ilmalämpöpumpussa oli erilaisia, mutta jotain eroa varmaan oli. Naapuri ei sen jälkeen edes tervehtinyt pihalla. Sattui se pumppu vielä tulemaan sille seinälle, joka oli naapuriin päin. Nuo on varmaan vähän herkkiä juttuja, jos yrittäjä ajattelee oman tuotteensa olevan paras ja on laskenut tarjoukseen alennustakin naapurisuhteen nimissä ja sitten tarjous ei kelpaakaan.
Hirveetä, kauheen kamalaa. Mitä se naapurikin nyt oikein mahtaa ajatella? Kannattaa hävetä!
Vierailija kirjoitti:
Tuo on joo vähän noloa, jos olette paljon tekemisissä. Meillä meni välit entiseen naapuriin. Hänen firmansa asentaa ilmalämpöpumppuja. Hän oli meille tarjonnut ja lähetti tarjouksenkin. Mieheni kuitenkin halusi eri merkkisen. En tiedä tarkalleen mitkä ominaisuudet siinä toisessa ilmalämpöpumpussa oli erilaisia, mutta jotain eroa varmaan oli. Naapuri ei sen jälkeen edes tervehtinyt pihalla. Sattui se pumppu vielä tulemaan sille seinälle, joka oli naapuriin päin. Nuo on varmaan vähän herkkiä juttuja, jos yrittäjä ajattelee oman tuotteensa olevan paras ja on laskenut tarjoukseen alennustakin naapurisuhteen nimissä ja sitten tarjous ei kelpaakaan.
Ei todellakaan ole noloa. Asiakas maksaa ja päättää. Asiakkaalla on omat tarpeensa ja toiveensa ja siihen ei mitkään tarjoukset välttämättä vaikuta mitenkään.
Ootko ajatellut että mietit liikaa mitä ihmiset susta ajattelee?