Miten saan maineeni puhdistettua?
Mut leimattiin ilkeäksi juoruilijaksi sen takia, että työpaikan pahin haukkuja lyöttäytyi mun seuraan ja halusi olla mun paras kaverini. Kohteliaisuudesta hyväksyin hänen seuransa, mutta lopputuloksena oli siis se, että nyt muut luulevat mun osallistuvan tähän selän takana puhumiseen ja haukkumiseen mitä henkilö x harrastaa. Pitääkö mun haukkua tuo haukkuja vai miten tästä pääsee eroon?
Kommentit (3)
Se on vaikeaa, ellei peräti mahdotonta, saada mainettaan puhdistetuksi. Aina jää niitä, jotka vetävät omia johtopäätöksiään ja pysyvät omissa mielipiteissään, vaikka mitä tekisi ja sanoisi.
Eihän siinä voi muuta kuin olla mahdollismman reilu ja kiva kaikille, vaikka kaikki eivät sitä sitten uskoisikaan aidoksi. Ainakin tietää itse tehneensä oikein. Se antanee edes tervettä itsetuntoa ja lohtua tilanteeseen.
Jos alkaisit kärkkäästi vakuuttelemaan muille, ettet sinä ole samanlainen haukkuja kuin se työpaikan pahin haukkuja, niin eikö se tekisi sinusta itsestäsi silloin haukkujan...?
Vierailija kirjoitti:
Se on vaikeaa, ellei peräti mahdotonta, saada mainettaan puhdistetuksi. Aina jää niitä, jotka vetävät omia johtopäätöksiään ja pysyvät omissa mielipiteissään, vaikka mitä tekisi ja sanoisi.
Eihän siinä voi muuta kuin olla mahdollismman reilu ja kiva kaikille, vaikka kaikki eivät sitä sitten uskoisikaan aidoksi. Ainakin tietää itse tehneensä oikein. Se antanee edes tervettä itsetuntoa ja lohtua tilanteeseen.
Jos alkaisit kärkkäästi vakuuttelemaan muille, ettet sinä ole samanlainen haukkuja kuin se työpaikan pahin haukkuja, niin eikö se tekisi sinusta itsestäsi silloin haukkujan...?
Olen koko ajan ollut reilu ja kiva muille enkä antanut minkäänlaisia viitteitä siitä, että olisin ilkeä ihminen. Siksi tuntuukin niin epäreilulta :(
Ap
Apua. Teetän t-paidan jossa lukee: En puhu pahaa muista.?
Ap