Naapuri ominut kadunvarsipysäköintipaikan
Naapurin tädin mielestä muut eivät saa siihen pysäköidä sen ollessa vapaa, sillä se on hänen vieraileville sukulaisilleen varattu. Hän tekee siinä lumitöitä jne. Joskus hän on huutanut parkkeeraajalle, kun siihen joku muu on tohtinut parkkeerata. Meidän autosta hän kerran soitti poliisille ilmoittaakseen "vaarallisesta" parkkeerauksesta. Ei ollut sakkolappua seuraavana aamuna odottamassa eikä muulloinkaan, kun satunnaisesti siihen auto on hetkeksi jätetty. Ei ihan täyspäisen oloinen täti. Miten voi edetä, että täti lakkaa piinaamasta, kun ei normaalia puhetta ota kuuleviin korviinsa?
Kommentit (35)
Pitää olla välittämättä ja joka kerta voi sanoa, että jos hän ei maksa henkilökohtaisesti kyseisestä parkkipaikasta, se ei ole hänen omansa. Hän on ihan itse valinnut tehdä lumitöitä paikassa, joka ei ole hänen vastuullaan. Se ei anna oikeutta varata parkkipaikkaa.
Kusipelti on oikea ratkaisu tässä tilanteessa.
Sano hänelle vaan, että kutsuu pysäköinninvalvojat tai poliisin paikalle, jos näkee asiassa jonkin rikkeen.
Oisko ihan mahdotonta jättää se paikka sovinnolla hänelle. Miksi pitää kiusata naapuria, miksi et antaisi hänelle hyvää mieltä.
On teilläkin murheet. Miksi et parkkeeraa omalle pihalle tai aja suoraan omaan autotalliisi? Miksi pitää auto tienposkeen jättää?
jätä siihe 2viikkoo auton seisoon :D tai teet ne lumityöt takas ruutuun
Vierailija kirjoitti:
Oisko ihan mahdotonta jättää se paikka sovinnolla hänelle. Miksi pitää kiusata naapuria, miksi et antaisi hänelle hyvää mieltä.
Se paikka (joka ei naapurin tädin omistukseen kuulu, vaan joka on ihan vapaasti muidenkin pysäköitävissä tarpeen vaatiessa) ja kadunvarsi on kunnan/kaupungin hallinnoimaa aluetta, johon yhdellä asukkaalla ei ole mitään erityisoikeutta. Ei siinä, naapurisopu on kiva asia, mutta jos sille paikalle on muillakin tarvetta pysäköidä, ei yksi ihminen voi sitä noin omia sillä perusteella, että tekee alueella pyytämättä ja sopimuksetta kolaamista.
Vierailija kirjoitti:
Miksei se naapuri anna muille hyvää mieltä?
Jenkeissä tuo on yllättävän yleistä niiden suburbiassa. Tarinat ovat aina samanlaisia ja yleensä on tarvittu poliisi kertomaan näille kareneille että eivät omista kadunvartta.
Jättäsin auton aina siihen kun mahdollista. Ihan vaa uittuillakseni. Sitä saa mitä tilaa.
Hanki jostain joku ilmainen, ikäloppu autonreuhka ja pysäköi se siihen pysyvästi.
Mulla joku jätti autonsa minun varatulle paikalle. Kävin naapurille sanomassa että siirtää autonsa kylkeen kiinni. Kävi siirtämässä, ei ainakaan kuskin ovesta sisään päässyt.
Vanhat mummot on kumman yleisiä parkkisröyhkimyksiä. Mullekin alko yks mölyämääb keskellä päivää että pitäisi vieraani auto siirtää taloyhtön vierasparkkipaikalta koska hänen vieraansa tarvitsee sitä. Käskin mummon hiihtää kuuseen.
Ei selvinnyt oikein.. mutta jos on kadulla, eikö se kuulu kaupungille, kuinka sitä voi omia yksityinen henkilö omiap
Pistä siihen autosi silloin tällöin - mutta et aina. Se opettaa parhaiten että koskaan ei voi tietää, onko siinä auto vai ei.
Jos mummi urputtaa niin kysy missä katualueen varauksesta ilmoittavat kyltit, ja mahdollinen todiste varauksesta. Niin kauan kun niitä ei näy, tätä paikkaa käyttää kuka haluaa.
Lyö vasaralla umpio rikki sen autosta.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee paha mieli jos et luovuta kolmen seuraavan kuun tulojasi minulle. Miksi et antaisi hyvää mieltä? Kyllä kaikilla on oikeus esittää päättömiä vaatimuksia perusteetta, eikö? Kaikkeen tulee suostua, kunhan sovinto pysyy.
Vierailija kirjoitti:
Ei selvinnyt oikein.. mutta jos on kadulla, eikö se kuulu kaupungille, kuinka sitä voi omia yksityinen henkilö omiap
Kotona ollessaan täti kyttää ikkunasta ja tulee mesoamaan, jos näkee jonkun ei-sukulaisen siihen tulevan. Tai sitten soittaa poliisille autosta tekaistulla syyllä kiusaa tehdäkseen. Tai yrittää "vakavasti keskustella" heti auton omistajan nähdessään, miksi kyseinen paikka tulisi pitää vapaana hänen sukulaisilleen. Mielestäni nämä toimet osoittavat lumitöiden teon ohella, että täti omii paikkaa.
- Ap
Olin kesätöissä kaupungin rakennustyömaalla. Siellä oli ihan karsee nelikymppinen nainen töissä.
Pukeutumistila oli hyvin ahdas eikä ollut tuoleja. Ainoaan vapaaseen paikkaan hän oli tuonut oman muovituolinsa eikä antanut muiden siihen istua. Samoin hän oli varannut itselleen kopin vieressä olevan autopaikan. Jos joku uskalsi siihen jättää, hän ajoi sen taakse kiinni niin, että "hänen paikalleen" jättänyt ei päässyt siitä pois.
Olin opiskelija tosiaan ja kesätöissä. Pilkkasi, kun mulla oli ollut lukiossa vaan 3 kieltä (ruotsi, saksa ja englanti) , sillä mulla oli pitkät matikka, fysiikka ja kemia. Hänen lapsensa oli kuulemma paljon älykkäämpiä, kun niillä oli 4 kieltä. (Ja takuulla lyhyet matemaattiset aineet.)
Kerta kaikkiaan hirvee tyyppi. Esimiehilläkin oli hänestä ongelmaa. (Osasi kyllä myös tarvittaessa voidella joitain esimiehiä erityispalveluilla, siis tehdä ja tarjoilla eväitä joillekin tms)
Jättäisin auton siihen aina kun mahdollista.